خرید خودرو کارکرده

خرید خودرو کارکرده و چند نکته مهم

دوشنبه - 28 مرداد 1398

پیشرانه – خرید خودرو کارکرده آن هم با کارکرد بالا به دلیل نقص های فنی متعدد برای برخی خریداران خودرو مانند کابوسی تلخ است. یکی از دلایلی که خیلی از افراد تمایلی به خرید خودرو با کارکرد بالا را ندارند عدم امکان عیب یابی و رفع اشکالات فنی این خودروها است. به گزارش وب سایت […]

پیشرانه – خرید خودرو کارکرده آن هم با کارکرد بالا به دلیل نقص های فنی متعدد برای برخی خریداران خودرو مانند کابوسی تلخ است. یکی از دلایلی که خیلی از افراد تمایلی به خرید خودرو با کارکرد بالا را ندارند عدم امکان عیب یابی و رفع اشکالات فنی این خودروها است.
به گزارش وب سایت خبری پیشرانه با این وجود اگر بتوانید در هنگام خرید خودرو کارکرده ایراد آن را درست تشخیص دهید و از سوی دیگر بعد از تشخیص ایراد نسبت به رفع صحیح آن اقدام کنید خرید خودرو کار کرده به دلیل افت قیمت نسبت به خودرو صفر کیلومتر به مراتب از نظر اقتصادی به صرفه تر است.
ایجاد نقص فنی و متوقف شدن خودرو در جاده ها کابوس خیلی از افراد است و گاها ایرادات به دلیل دستکاری های متعدد حتی با حضور تکنسین های امداد نیز قابل عیب یابی و رفع نیستند و حتی پس از انتقال خودرو به تعمیرگاه های مجهز نیز رفع ایراد چندین روز زمان میبرد.
یکی از این ایراد هادستکاری در سیستم سیم کشی است که در واقع به مانند رشته های عصبی بدن انسان عمل می کند و می تواند با قطع ارتباط بین سنسور ها یا حسگرها با کامپیوترها و یونیت ها و یا قطع ارتباط بین کامپیوتر خودرو و عملگرها باعث ایجاد اختلالات بنیادی در کارکرد خودرو مخصوصا در بخش مدیریت موتور شود.
سنسور دریچه گاز ، سنسور دمای آب موتور ، سنسور حجم هوای ورودی ، سنسور فشار مطلق مانیفولد و بسیاری از سنسور های که اطلاعات ضروری کارکرد مناسب و بدون نوسان موتور را فراهم می کنند از طریق شبکه سیم کشی یا وایرینگ خودرو با کامپیوتر در ارتباط هستند و کامپیوتر ها (در برخی از خودروهای پیشرفته و مدرن مانند سری ۷ ب ام و تعداد این یونیت ها به ۷۴عدد نیز می‌رسد) بر اساس اطلاعاتی که از این سنسور ها دریافت می کنند دستورات متناسب را به عملگرها ارسال می کنند.
در خودروهای مدرن از سیستم های وایرلس و شبکه های can bas بهره برده می شود.
دستکاری شبکه سیم کشی یکی از ایرادات شایع در لرزش موتور است و عیب یابی آن بسیار زمان بر و گاها غیر ممکن است به شکلی که گاها بخشی از سیم کشی و دسته سیم در راستای رفع ایراد به طور کامل تعویض می شود.
عملگرهایی مانند شمع جرقه زنی ، سوییچ ها ، سلونویید ها و شیرهای برقی ، انژکتورها ، عملگر های پدال و .. در صورتی که به دلیل بروز نقص فنی یا دستکاری ارتباط خود را با کامپیوتر از دست بدهند ممکن است به کل مختل شده و یا فقط بر اساس یک پیش فرض از پیش تعیین شده عملکردی ناقص داشته باشند و یا کلا از مدار خارج شود .
بسیاری از تعمیرکاران ناشی به محض عدم امکان عیب یابی و به دلیل کمبود مهارت بلافاصله اقدام به سیم کشی دستی ، یکسره کردن ارتباط و جریان وسیم کشی و یا اقدامات مشابهی می کنند که تنها قادر است موقتا ایراد را رفع کند و معمولا ایراد مجددا پس از مدت کوتاهی بروز کرده و یا حتی در سایر بخش ها و قطعات نیز ایراداتی را ایجاد می کند و زمانی که شما نسبت به خرید خودرو کارکرده اقدام می کندی عیب یابی را دشوار یا غیر ممکن می سازد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟