قیمت خودرو در بازار

پیش‌فروش‌ها بازار را آرام کرد/ عطش بازار برای دریافت خودروهای بیشتر

جمعه - 26 مهر 1398

پیشرانه- بازرس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: هم‌زمان با آغاز دور جدید پیش‌فروش‌ها، قیمت‌ها در بازار کاهشی شده و روند نزولی به خود گرفته است.

پیشرانه- بازرس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: هم‌زمان با آغاز دور جدید پیش‌فروش‌ها، قیمت خودرو در بازار کاهشی شده و روند نزولی به خود گرفته است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» نعمت‌الله کاشانی نسب با اشاره به رکود بازار خودرو و معاملات اندک این بازار اظهار کرد: هرچند از چند روز گذشته با آغاز فرایند پیش‌فروش محصولات ایران خودرو و سایپا ، افزایش قیمت روزهای قبل متوقف و قیمت‌ها نیز کاهشی شده و به‌طورکلی قیمت خودرو در بازار سیر نزولی داشته است اما بااین‌حال بازار خودرو در رکود به سر می‌برد و مشتری چندانی ندارد.

وی افزود: هم‌اکنون به دلیل قدرت خرید پایین، بازار خودروهای دست‌دوم رونق بیشتری نسبت به خودروهای صفرکیلومتر دارد چراکه توان خرید برای خودروهای صفر وجود ندارد.

این فعال بازار خودرو تصریح کرد: اما بااین‌حال معاملات در بازار خودرو چندان از رونق برخوردار نیست و تنها خریدارانی که نیاز دارند اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

کاشانی نسب با تأکید بر این‌که در صورت افزایش قیمت یک کالا، بازگشت به قیمت‌های قبل نیازمند زمان بیشتری است، تصریح کرد: خودروسازان در نظر دارند تا با فروش فوری و یا پیش‌فروش بازار را آرام کنند اما بدون شک بازگشت به قیمت‌های پیش که بر اثر هیجان افزایش‌یافته  و قیمت خودرو در بازار نیازمند زمان است.

بازرس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در خصوص راهکارهای بازگشت رونق به بازار خودرو گفت: تناسب در عرضه و تقاضا منجر به بازگشت رونق به بازار خودرو می‌شود اما در حال حاضر باوجود این‌که تنها مصرف‌کنندگان واقعی اقدام به خرید خودرو می‌کنند اما بااین‌حال عرضه به‌درستی انجام نمی‌شود و این میزان پاسخگوی تقاضا نیست که با تولید بیشتر این امر به تعادل خواهد رسید.

بررسی قیمت خودروها در هفته جاری نسبت به آخرین روز هفته گذشته نشان می‌دهد که وانت آریسان محصول ایران خودرو در طول یک هفته با یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش به ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سمند سورن نیز یک‌میلیون تومان افزایش به ۹۷ میلیون تومان رسیده است. دنا تیپ ۲ و همچنین پژو پارس اتوماتیک نیز یک‌میلیون تومان گران شدند و به ترتیب به ۱۱۴ میلیون تومان و ۱۳۲ میلیون تومان رسیدند.

در این میان پژو ۲۰۷ دنده‌ای و صندوقدار خودروهای پرطرفدار ایران خودرو با ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۴۷ میلیون تومان رسیدند و پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز شاهد افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت در طول یک هفته بود به‌طوری‌که هم‌اکنون باقیمت ۱۶۴ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

پژو ۲۰۰۸ نیز ۴ میلیون تومان گران شد و به مرز ۳۰۳ میلیون تومان بازگشت خانواده پژو ۲۰۶ نیز از ایران خودرو شاهد افزایش یک‌میلیون تومانی قیمت‌ها بود. در خانواده سایپا نیز تغییرات قیمتی پراید در محدوده ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان باقی ماند اما خودروهای لوکس گروه خودروسازی سایپا شاهد نوسان قیمت بود به‌طوری‌که چانگان با ۲ میلیون تومان افزایش به ۱۷۲ میلیون تومان و کیا سراتو نیز به ۲۸۳ میلیون تومان رسید که البته نوسان قیمت در این خودرو بسیار زیاد بود از یک‌سو به ۲۸۸ میلیون تومان رسید و از سوی دیگر با کاهش چشمگیر هم‌اکنون در مرز ۲۸۳ میلیون تومان قرارگرفته است.

سیتروئن محصول لوکس سایپا نیز در این هفته شاهد افزایش ۶ میلیون تومانی سیتروئن بوده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟