رمضان علی سبحانی فر

با عبور از شرایط فعلی شاهد آزاد سازی واردات خودرو خواهیم بود

یکشنبه - 28 مهر 1398

پیشرانه- عضو کمیسیون صنایع مجلس بابیان اینکه رفع ممنوعیت خودروهای وارداتی در انتظار تصمیم سران سه قوه است، گفت: تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای حمایت از تولید داخل و با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و تحریم‌ها در جلسه سران قوا گرفته‌شده است و آزادسازی واردات خودروهای نو و حتی دست‌دوم منوط به تصمیم سران قوا است.

پیشرانه- عضو کمیسیون صنایع مجلس بابیان اینکه رفع ممنوعیت خودروهای وارداتی در انتظار تصمیم سران سه قوه است، گفت: تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای حمایت از تولید داخل و با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و تحریم‌ها در جلسه سران قوا گرفته‌شده است و آزاد سازی واردات خودرو نو و حتی دست‌دوم منوط به تصمیم سران قوا است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» رمضان علی سبحانی فر، بابیان اینکه کاهش قیمت خودرو یکی از الزامات است که این امر با آزاد سازی واردات خودرو، محقق می‌شود، ادامه داد: تحریم‌ها شرایطی خاصی را به لحاظ دسترسی به منابع ارزی برای کشور به وجود آورده به همین دلیل مقامات اقتصادی کشور تصمیم به توقف ثبت سفارش کالاهای غیرضروری که یکی از آن‌ها خودروست، گرفتند. با عبور از این شرایط روال واردات خودرو و سایر کالاها به روال قبل بازخواهد گذشت و طبق قانون هیچ محدودیتی برای واردات هیچ کالایی به‌ویژه خودرو وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به‌نظام تعرفه‌ای در کشور، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق نظام تعرفه گذاری و آزاد سازی واردات خودرو بازار را مدیریت کند.

وی به آزاد سازی واردات خودرو دست دوم اشاره کرد و گفت: باید مشخص شود که هدف از واردات این نوع از خودروها چیست. واردات باقیمت پایین اولاً به تولید داخلی ضربه می‌زند و دوم اینکه در شأن مردم نیست که خودروهای نامناسب یا حتی کارکرده مصرف کنند.

سبحانی فر تصریح کرد: هنوز مشخص نیست این خودروها استاندارد لازم رادارند و از خدمات پس از فروش بهره می‌برند یا خیر. چون زمانی که دست‌دوم است مشخص نیست این خودرو معیوب است و حتی تضمینی برای واردات نیست که اجازه صادرات از آن‌سو داده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد مدیریت بازار خودرو و کنترل قیمت‌ها، گفت: افزایش تولید خودروها و به دنبال آن رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی دو مؤلفه اصلی است که توجه به آن در مدیریت بازار خودرو در شرایط کنونی بسیار مؤثر است.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟