جنسیس G90

نسل جدید پرچم‌دار جنسیس معرفی شد

شنبه - 27 آذر 1400

پیشرانه- حدوداً دو هفته پیش بود که جنسیس اقدام به انتشار اولین تصاویر رسمی از نمای ظاهری نسل جدید سدان G90 کرد و حالا این خودروساز کره‌ای که نقش زیرمجموعه لوکس‌ساز و برند پریمیوم هیوندای را ایفا می‌کند، اطلاعات بیشتری را در مورد مشخصات فنی نسل جدید این سدان فول‌سایز و لوکس خود در اختیار رسانه‌ها قرار داده و علاوه بر آن، تصاویر مربوط به کابین خودرو را نیز منتشر ساخته است.

پیشرانه- حدوداً دو هفته پیش بود که جنسیس اقدام به انتشار اولین تصاویر رسمی از نمای ظاهری نسل جدید سدان G90 کرد و حالا این خودروساز کره‌ای که نقش زیرمجموعه لوکس‌ساز و برند پریمیوم هیوندای را ایفا می‌کند، اطلاعات بیشتری را در مورد مشخصات فنی نسل جدید این سدان فول‌سایز و لوکس خود در اختیار رسانه‌ها قرار داده و علاوه بر آن، تصاویر مربوط به کابین خودرو را نیز منتشر ساخته است.

آشنایی با جنسیس G90 (مدل 2023)

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» نسل جدید G90 همانند سلف خود نقش پرچم‌دار برند جنسیس را بر عهده خواهد داشت اما احتمالاً به‌زودی این عنوان را با شاسی‌بلند فول سایز و جدید جنسیس یعنی GV90 به‌صورت اشتراکی یدک خواهد کشید! نسل پیشین G90 در سال ۲۰۱۵ و به‌عنوان جانشین هیوندای سنتنیال/ اکواس معرفی شده بود. این نسل از G90 در سال ۲۰۱۸ فیس‌لیفتی را تجربه کرد و تاکنون با همین چهره به حیات خود در بازار ادامه داده است اما در سال آینده میلادی جای خود را به نسل دوم و جدید G90 خواهد داد.

فیس‌لیفت نسل اول جنسیس G90 که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد

همانند سایر رقبای اصلی و مستقیم، جنسیس G90 نیز در دو نسخه با فاصله بین دو محورهای گوناگون عرضه خواهد شد که بدنه نسخه استاندارد خودرو طول و فاصله بین دومحوری به ترتیب برابر با ۵۲۷۵ و ۳۱۸۰ میلی‌متر خواهد داشت اما نسخه LWB (Long Wheel-Base) جنسیس G90 دارای طول و فاصله بین دو محور به ترتیب معادل ۵۴۶۵ و ۳۳۷۰ میلی‌متر خواهد بود تا آسایش و راحتی حداکثری را برای سرنشینان ردیف عقب خود فراهم آورد. عرض و ارتفاع هر دو نسخه G90 یکسان بوده و به ترتیب برابر با ۱۹۳۰ و ۱۴۹۰ میلی‌متر اعلام شده است.

نسخه لانگ (LWB) از نسل جدید جنسیس G90

نسخه لانگ (LWB) از نسل جدید جنسیس G90

طراحی نمای ظاهری خودرو از فلسفه طراحی جنسیس موسوم به Athletic Elegance (وقار و ظرافت توأم با تنومندی) پیروی می‌کند که عناصر بصری-هویتی شاخصی همچون جلوپنجره ۵ ضلعی (Crest Grille) و چراغ‌های نواری-خطی دوتایی را شامل می‌شود. طراحی نمای داخلی خودرو را نیز می‌توان کلاسیک و مجلل ارزیابی کرد و نکته قابل‌تأمل این است که خلاف مرسدس-بنز و نسل جدید S-Class، جنسیس رویکرد سنتی‌تری به بازطراحی کابین نسل جدید پرچم‌دار خود داشته و اگرچه سهم مانیتورهای دیجیتال و عملگرهای لمسی در کابین خودرو به‌وضوح بیشتر شده است، اما دکمه‌ها و عملگرهای فیزیکی به‌طور کامل (تا بیشترین حد ممکن) حذف نشده‌اند که از جنبه کاربردپذیری و ارگونومیک این مورد را می‌توان یک امتیاز مثبت برای کابین G90 جدید تلقی کرد.

کابین جنسیس G90

در کنسول میانی نیز دو کنترل‌گر دوار جلب توجه می‌کنند که یکی مربوط به تعاملات و تنظیمات سامانه ارتباطی-سرگرمی خودروست و دیگری حکم سلکتور تعویض دنده را دارد. سامانه خوشبوکننده هوای کابین، ماساژور صندلی‌ها و سیستم صوتی حرفه‌ای بنگ & اولفسن با ۲۳ اسپیکر نیز ازجمله امکاناتی هستند که برای خودرویی در این رده حیاتی و الزامی به نظر می‌رسند!

کابین جنسیس G90

این زمانه، زمانه خداحافظی با پیشرانه‌های حجیم و پرمصرف است و بنابراین شنیدن خبر کنار گذاشته شدن پیشرانه ۸ سیلندر از لیست پیشرانه‌های G90 اصلاً عجیب و غیرمنتظره نخواهد بود. نسل تازه G90 به یک پیشرانه ۶ سیلندر V شکل و ۳.۵ لیتری تویین توربو مجهز است که با یک گیربکس ۸ سرعته خودکار جفت‌وجور می‌شود و ازآنجاکه این مجموعه فنی در جنسیس G80 نیز مورداستفاده قرارگرفته است، انتظار می‌رود که این پیشرانه بنزینی قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با ۳۷۵ اسب بخار و ۵۳۰ نیوتن‌متر را برای این سدان لوکس به ارمغان بیاورد و خودرو احتمالاً به‌صورت استاندارد با آرایش دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد و آرایش چهارچرخ متحرک (AWD) نیز برای آن قابل سفارش خواهد بود.

جنسیس G90

در مورد نسخه LWB جنسیس G90 اما حکایت کم‌وبیش متفاوت است؛ چراکه در این نسخه، پیشرانه V6 و ۳.۵ لیتری مذکور به یک سوپر شارژر الکتریکی مجهز خواهد بود که تحت نام e-S/C شناخته می‌شود و قادر است در مقایسه با پیشرانه‌های عادی و نمونه‌های پیشین و مشابه، حداکثر گشتاور تولیدی پیشرانه را زودتر و سریع‌تر فراهم آورده و در اختیار راننده قرار می‌دهد که واکنش و شتابگیری بهتری را (خصوصاً در سرعت‌های متوسط) به دنبال خواهد داشت. نسخه LWB جنسیس G90 علاوه بر بهره‌مندی از این پیشرانه و تکنولوژِی نوین و مفیدش، تنها با آرایش AWD عرضه خواهد شد.

نمای جلوی جنسیس G90

ازجمله امکانات قابل سفارش برای خودرو، سیستم تعلیق بادی (Air Suspension) است که در سرعت‌های بالا، از ارتفاع خودرو می‌کاهد تا وضعیت آیرودینامیکی آن را بهبود بخشیده و به کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد خودرو کمک شایانی کند. G90 جدید همچنین به سیستم فرمانپذیری چرخ‌های عقب نیز مجهز خواهد بود که در آن چرخ‌های عقب به‌منظور مانور پذیری مطلوب‌تر خودرو تا چهار درجه زاویه خواهند گرفت.

نمایی پشتی جنسیس G90

G90 جدید ابتدا در سال ۲۰۲۲ و در بازار کره جنوبی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد و سپس در همین سال و با مدل ۲۰۲۳ به‌مرور وارد سایر بازارها، ازجمله چین و ایالات‌متحده، خواهد شد (البته جنسیس اعلام کرده برنامه‌ای برای عرضه این خودرو در بازار اروپا ندارد) تا رو در روی رقبای نامدار و پرآوازه‌ای همچون مرسدس S-Class، ب ام و سری ۷، آئودی A8 و لکسس LS قرار بگیرد. نسل قبلی G90 با قیمت پایه ۷۴.۹۹۵ دلاری در بازار ایالات‌متحده به فروش می‌رسید اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که G90 جدید به‌احتمال بسیار زیاد قیمت پایه‌ای بیشتر و بالاتر از نسل پیشین خود خواهد داشت.

نوشته: علی کریمی

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟