قطعه سازان در انتظار گزارش کارشناسی

شنبه - 2 بهمن 1400

پیشرانه -تصادف زنجیره ای بهبهان و موضوع باز نشدن ایربگ خودروها علاوه بر واکنش های بسیاری که به همراه داشت، حال قطعه سازان را در مقابل خودرویی ها قرار داده است.

پیشرانه -تصادف زنجیره ای بهبهان و موضوع باز نشدن ایربگ خودروها علاوه بر واکنش های بسیاری که به همراه داشت، حال قطعه سازان را در مقابل خودرویی ها قرار داده است.

به گزارش «پیشرانه» ، در حال حاضر قطعه سازان و خودرویی ها سعی بر آن دارند تا توپ این موضوع را در زمین حریف انداخته و خود را از موج انتقادات دور کنند.

این موضوع باعث شد تا موضوع کیفیت بار دیگر مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. در این باره سهیل معمار باشی مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: ما قبول داریم که کیفیت خودرو‌های داخلی پایین است، اما وزارت صمت درباره ایمنی خودرو‌ها کوتاه نمی‌آید و اگر مشکلی در ایمنی باشد قابل اغماض نیست.

این در حالی است که قطعه‌ سازان داخلی معتقدند ایربگ‌ های ساخت آن بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید شده اما خودروسازان نمی ‌تواند درست آن را روی محصولات خود نصب کنند.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو در واکنش به این تصادف زنجیره ای رویکرد ایران‌خودرو در حوادث رانندگی را مشتری‌مدارانه دانست و گفت: این خودروساز به تمامی تعهدات خود در قبال مشتریان پایبند است.

مجتبی استادرحیمی، با بیان این که از مجموع ۵۹ خودروی حادثه دیده ۱۵ دستگاه خودرو متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است، خاطرنشان کرد: ایربگ سورن به دلیل شرایط برخورد و حادثه عمل کرده و باز شده است، پنج خودرو نیز از مدل های قدیمی و فاقد ایربگ بوده است.

اما در سوی دیگر این ماجرا قطعه سازان قرار دارند که می توانند یکی از مقصران این اتفاق باشند.

در این باره محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور به «پیشرانه»‌گفت:  ما منتظر نتیجه کارشناسی قطعی هستیم تا گزارش کامل شود و پس از انتشار نتیجه باید درباره آن اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد:‌ بدون شک قطعات تولیدی از سوی قطعه سازان دارای استاندارد است اما این اتفاق باید به طور دقیق بررسی شود. درواقع تولید قطعه سازان در چارچوب استانداردهای موجود است.

نجفی منش تاکید کرد: این موضوع باعث شده تا وزیر صنعت، معدن و تجارت خود به داستان ورود پیدا کند، به زودی این گزارش منتشر و آن زمان می توان درباره آن اظهار نظر کارشناسی و دقیق داشت.

به گزارش پیشرانه، درحالی این تصادف زنجیره ای خبرساز شده است که تا پیش از این بارها بر افزایش صادرات صنعت خودرو تاکید می شد اما سوال این است که با این سطح از کیفیت، تولیدات خودروسازان کشور در کدام بازار قادر به رقابت با خودروساز خارجی هستند و چطور می توان بر افزایش تولید و صادرات تاکید داشت.

انتهای پیام /

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟