بررسی جک J7 خودرو جدید کرمان موتور برای سال ۱۴۰۱

بررسی جک J7 خودرو جدید کرمان موتور برای سال ۱۴۰۱

چهارشنبه - 6 بهمن 1400

پیشرانه- تقریباً اواخر سال گذشته بود که خبرهایی از حضور یک سدان جدید در شرکت کرمان موتور به گوش رسید و برخی عکاسان تصاویر جاسوسی از جک J7 را در محوطه شرکت کرمان موتور شکار کردند.

پیشرانه- تقریباً اواخر سال گذشته بود که خبرهایی از حضور یک سدان جدید در شرکت کرمان موتور به گوش رسید و برخی عکاسان تصاویر جاسوسی از جک J7 را در محوطه شرکت کرمان موتور شکار کردند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» با انتشار این تصاویر گمانه‌زنی‌ها درباره قصد مسئولان کرمان موتور برای عرضه این خودرو به بازار ایران روزبه‌روز شدت گرفت اما در آن دوران هیچ خبر رسمی از سوی متصدیان مربوطه دراین‌باره به بیرون درز نکرد.

حالا خبر رسیده که مسئولان کرمان موتور عرضه جک جی۷ را برای سال ۱۴۰۱ تائید کرده‌اند و بنابراین می‌توان گفت که سال آینده یک مهمان چینی دیگر در کلاس بدنه سدان به فهرست محصولات کرمان موتور اضافه خواهد شد. در ادامه با پیشرانه همراه باشید تا مشخصات کامل جک j7، قیمت، آپشن‌ها و تمامی ویژگی‌های این محصول جدید بازار خودرو کشور را به اطلاع شما برسانیم.

معرفی جک j7

شرکت جی ای سی موتورز نسل اول سدان جک جی ۷ را طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ تولید می‌کرد اما از آن زمان به بعد با توجه به تمرکز این کمپانی روی مدل‌های کراس‌اوور، دیگر اثری از ارائه نسل دوم این خودرو مشاهده نشد.

اما در سال ۲۰۱۹ مجدداً مسئولان شرکت جی ای سی دلشان برای یک خودروی سدان پرفروش تنگ شد و ازآنجاکه جای چنین محصولی را درون کارخانه‌های خود خالی می‌دیدند، تصمیم گرفتند یک سدان متفاوت با طراحی نسبتاً لوکس و البته اسپرت را برای مشتریان خود به ارمغان آورند. این‌گونه بود که سدان لیفت‌بک جیائو A5 متولد شد. البته این نام ویژه بازار چین بود و در کشورهای دیگر مثل روسیه، مکزیک و…، سدان جدید جی ای سی تحت عنوان جک جی ۷ نسل دوم به فروش رسید.

طراحی جک J7

طراحان جک جی ۷ جدید تمام تلاش خود را کرده‌اند که یک محصول سدان مطابق با ترند روز و سلیقه مشتریان در دهه سوم قرن ۲۱ میلادی را به تصویر بکشند. از همه مهم‌تر استایل لیفت‌بک این خودرو است که با توجه به حضور محصولات جذابی از شرکت آئودی در این کلاس، بسیار موردتوجه مشتریان جهانی قرار دارد؛ بنابراین شرکت جک هم تصمیم گرفت تا نسل دوم جی ۷ را به‌عنوان یک سدان لیفت‌بک به بازار عرضه کند.

نمای جلوی جک J7

استفاده از چراغ‌های کشیده با فرم خشمگین و جلوپنجره نسبتاً بزرگ با میله‌های کروم رنگ عمودی، چهره‌ای کاملاً تهاجمی و البته دوست‌داشتنی به این خودرو بخشیده است. نمای بغل جک جی ۷ نیز به طرزی مناسب حجم‌پردازی شده و چربی‌های اضافه آن از بین رفته تا بیننده از دیدن این استایل باوقار، احساس شادی و شعف بیشتری کنند.

خط سقفی با شیب مناسب و دل‌نشین به انتهای صندوق‌عقب متصل شده و فرم لیفت بک این خودرو را به‌خوبی شکل داده است.

نمای عقب جک J7

فرم چراغ‌های به‌هم‌پیوسته عقب بسیار دل‌نشین به نظر می‌رسد اما جاگذاری چراغ‌های مه شکن خیلی متناسب با سایر بخش‌ها احساس نمی‌شود و بهتر بود که از نظر فرم و البته جانمایی، استایل و موقعیت بهتری برای چراغ‌های مه شکن عقب در نظر گرفته می‌شد. درمجموع باید گفت که جک جی ۷ جدید طراحی ظاهری گیرا و نسبتاً لوکسی دارد که می‌تواند اقشار مختلف جامعه را به‌سوی خود جذب کند. خصوصاً مشتریان جوان‌تر اگر توانایی خرید این خودرو را داشته باشند، احتمالاً به‌سوی آن جلب خواهند شد.

کابین جک J7

طراحی داخلی جک J7 برای علاقه‌مندان به دنیای خودرو کمی آشنا به نظر می‌رسد؛ چراکه فرم داشبورد به‌ویژه صفحه نمایشگر بزرگ عمودی در میانه آن شباهت زیادی به محصولات تسلا دارد؛ شکل غربیلک فرمان هم قرابت زیادی به طرح فرمان خودروهای فعلی جک دارد که در بازار ما موجود هستند.

کابین جک J7

سطح کیفی مواد به‌کاررفته درون کابین می‌تواند رضایت مشتری ایرانی را در پی داشته باشد. یکی دیگر از نکات مثبت این کابین هم جادار بودن آن است؛ چراکه فاصله محوری جک جی ۷ حدود ۲۷۶۰ میلی‌متر بوده و این فاصله در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین موارد بین خودروهای هم‌رده به‌حساب می‌آید. حتی بسیاری از اتومبیل‌های کراس‌اوور موجود در بازار چنین فاصله محوری ندارند؛ بنابراین کابین جک جی ۷ نیز کاملاً جادار و راحت خواهد بود. البته با توجه به شیب زیاد سقف در قسمت عقب، احتمال محدودیت از ناحیه فضای سر برای سرنشینان بلندقد وجود دارد و به‌ویژه با عبور خودرو از روی پستی بلندی‌ها، احتمال برخورد سر با سقف هست.

درباره جک J7

صندوق‌عقب جک جی ۷ نیز پذیرای ۵۴۰ لیتر اسباب وسایل خواهد بود که این رقم برای یک ماشین سدان خانوادگی کاملاً مطلوب است. به‌عنوان‌مثال صندوق‌عقب سمند که یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌ها در نوع خود است، گنجایشی حدود ۵۰۰ لیتر ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی جک J7

اگر از علاقه خودروسازان چینی به موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ باخبر هستید، پس قاعدتاً نباید از وجود چنین موتوری روی جک جی ۷ شگفت‌زده شوید. این پیشرانه توربو شارژ قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را به‌وسیله یک جعبه‌دنده اتوماتیک سی وی تی به‌سوی چرخ‌های جلو روانه می‌کند. البته هیچ بعید نیست که مسئولان شرکت کرمان موتور و کمپانی جک بخواهند از موتور و گیربکس جک اس۵ نیو با قدرت ۱۷۰ اسب بخار در این محصول نیز استفاده کنند تا هم صرفه‌جویی‌های بیشتری به عمل آورند و هم کارکرد فنی مهیج‌تری به این سدان نسبتاً گران‌قیمت در ایران اعطا کنند.

مشخصات فنی جک J7

به‌هرحال هنوز چیزی مشخص نیست و کرمان موتور نیز به‌طور دقیق از مشخصات سدان جدید خود سخنی به میان نیاورده است. به هر ترتیب شما می‌توانید مشخصات فنی نسخه چینی جک جی ۷ را در جدول زیر مطالعه کنید.

 

نام خودرو جک j7
نوع موتور چهار سیلندر- توربو شارژ
حجم موتور ۱.۵ لیتر
توان خروجی ۱۵۰ اسب بخار – ۲۱۰ نیوتن‌متر
جعبه‌دنده گیربکس اتوماتیک cvt -تک دیفرانسیل جلو
شتاب ۰ -۱۰۰ ۱۱- ۱۲ ثانیه
میانگین مصرف سوخت حدود ۶.۵ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
بیشترین سرعت
ظرفیت باک سوخت ۵۵ لیتر
سیستم تعلیق جلو مک فرسون- عقب مالتی لینک مستقل
ابعاد (میلی‌متر) ۴۷۷۲ طول- ۱۸۲۰ عرض- ۱۴۹۲ ارتفاع
فاصله محوری ۲۷۶۰ میلی‌متر

 

قیمت جک جی‌۷ و رقبا

جک جی ۷ اتوماتیک در بازار چین قیمتی معادل ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار دارد؛ بنابراین در صورت ثبات شرایط فعلی، احتمالاً این خودرو از سوی کرمان موتور با بهایی نزدیک به ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان در دسترس مشتریان داخلی قرار خواهد گرفت. بر این اساس خودروهایی مثل چری آریزو ۶ پرو، بهمن ریسپکت، نمونه‌های کارکرده مزدا ۳ نیو، کیا سراتو، هیوندای الانترا و… مهم‌ترین رقیبان جک جی ۷ در بازار ایران خواهند بود. گفته‌شده این محصول در سال ۱۴۰۱ روی خط تولید کرمان موتور می‌آید و فروش آن آغاز خواهد شد.

نوشته: حسین باباپور

 

معرفی جک j7

معرفی جک j7

معرفی جک j7

معرفی جک j7

معرفی جک j7

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟