لاماری ایما

لاماری ایما خودرو جدید آرین موتور+ معرفی و آشنایی اولیه

شنبه - 16 بهمن 1400

پیشرانه- لاماری ایما خودرو جدید شرکت آرین موتور ظهر امروز به‌صورت رسمی رونمایی شد.

پیشرانه- لاماری ایما خودرو جدید شرکت آرین موتور ظهر امروز به‌صورت رسمی رونمایی شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» اگرچه ورود خودروهای دانگ فنگ به بازار کشورمان در اواسط دهه ۱۳۹۰ شمسی و در مشارکت و همکاری با ایران‌خودرو صورت پذیرفته بود، اما بازار خودرو ایران پیش‌ازاین هم با ساخته‌های دانگ فنگ چندان غریبه نبود چراکه خودروهای سنگین آن نیز توسط سایپادیزل به بازار کشورمان راه‌یافته و حتی در برهه‌ای بسیار خبرساز نیز شده بودند. علاوه بر این‌ها، فراموش نکنید که دانگ‌فنگ به سبب شراکت با خودروسازانی همچون گروه رنو-نیسان و گروه پژو-سیتروئن (PSA)، سال‌هاست که نقش تأمین‌کننده عمده و “شریکِ در سایه” را برای دو خودروساز بزرگ ایرانی بازی می‌کند.

اما خروج ایالات‌متحده از برجام و تشدید تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷، دست و پای دانگ‌فنگ را نیز (برای ادامه همکاری با ایران) سست کرد و توقف فعالیت این خودروساز در کشورمان و کاهش شدید ارتباطاتش با شرکای ایرانی را در پی داشت؛ اما یکسری تحولات سیاسی ازجمله تغییر دولت ایالات‌متحده، ظاهراً موجبات دگرگونی رویکرد خودروسازان چینی و تلاش دوباره آن‌ها برای حضوری قدرتمند در بازار ایران را فراهم آورده است و دانگ‌فنگ نیز از این قاعده مستثنا نیست. بطوریکه هم‌اکنون یکی از محصولات کراس‌اوور آن یعنی ix5 توسط گروه بهمن و تحت نام و نشان “دیگنیتی” در حال عرضه است و یکی از سدان‌های جدید آن به نام D53 یا آئولوس نیز در برنامه عرضه بهمن موتور قرار گرفته است. علاوه بر این‌ها، فراموش نکنید که خودروسازی فردا نیز کراس‌اوور X5 دانگ‌فنگ را تحت برند خود و نام (فردا SX5) در سبد محصولاتش جای‌داده است.

اما ظاهراً گستره شرکای داخلی دانگ فنگ قرار است بازهم بسط و گسترش پیدا کند چراکه طبق شنیده‌ها از برخی منابع آگاه، قرار است کراس‌اوور T5 Evo این خودروساز چینی نیز به بازار کشورمان معرفی و عرضه شود؛ آن‌هم توسط آرین موتور که پیش‌ازاین و در بخش خودروهای سبک، سابقه اخذ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش میتسوبیشی و دی اس (DS) را در کارنامه داشته است اما با نام لاماری ایما.

آرین موتور برای محصول جدید خود یعنی لاماری ایما از لوگو گوزن استفاده کرده است که نمادی از حرکت و آگاهی نسبت به طبیعت محسوب می‌شود. رنگ سبز در نظر گرفته شده برای این لوگو نیز نشان دهنده سازگاری با محیط‌زیست است، بنابراین انتظار می‌رود در آینده شاهد عرضه خودروهای هیبریدی یا برقی از سوی آرین موتور به بازار باشیم.

حالا این شرکت نیز پس از تشدید تحریم‌ها و قطع ارتباط با شرکای ژاپنی و فرانسوی خود، برای بازگشت به بازار خودرو کشورمان دست به دامن چینی‌ها شده و گفته می‌شود که قرار است دانگ‌فنگ T5 Evo را در خاک ایران و در سایت مونتاژی خود به تولید برساند؛ سایت تولیدی که در حال حاضر محل مونتاژ خودروهای تجاری JAC است.

محمد رضا سیفی مدیر عامل آرین موتور

برند لاماری در شرایط تحریم و غیرتحریم

محمدرضا سیفی؛ مدیرعامل آرین موتور در مراسم رونمایی از لاماری ایما گفت: امروز لاماری ایما به‌عنوان نخستین محصول سواری در مجموعه آرین پارس موتور است و برند لاماری قرار است کیفیت و خدمات متفاوتی را به مشتریان ارائه کند.

مدیرعامل آرین موتور در پایان تصریح کرد: این برند با تحریم و بدون تحریم جزو خانواده آرین سرمایه خواهد بود و همواره در پی توسعه آن خواهیم بود.

حجت زاده مدیر بازرایابی آرین موتور

لاماری برندی پیشرو در کلاس پریمیوم می‌شود

در ادامه این مراسم نیز ابراهیم حجت زاده مدیر بازاریابی آرین موتور هدف اصلی برند لاماری را تبدیل‌شدن به برندی پیشرو در کلاس خودروهای پریمیوم بازار ایران بیان کرد.

به گفته او امروز از کراس‌اوور ایما در کلاس C رونمایی می‌شود و در آینده یک سدان کلاس C و یک کراس‌اوور کلاس B نیز با این برند به بازار ایران معرفی خواهد شد.

درباره لاماری ایما

اما به سراغ کراس‌اوور جدید آرین موتور برویم؛ لاماری ایما به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژردار مجهز شده که قدرت و حداکثر گشتاوری به ترتیب معادل حدوداً ۱۹۴ اسب بخار و ۲۸۵ نیوتن‌متر را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد و با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه جفت‌وجور می‌شود. مصرف سوخت خودرو نیز در سیکل ترکیبی ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده و شتاب صفر تا صد آن نیز زیر ۱۰ ثانیه برآورد می‌شود.

این کراس‌اوور فقط در نسخه ۵ سرنشینِ عرضه‌شده و تنها آرایش دیفرانسیل جلو برای آن قابل انتخاب است و بنابراین همانند بسیاری دیگر از رقبای چینی این خودرو در بازار کشورمان، در EVO T5 هم خبری از آرایش دو دیفرانسیل و سامانه چهارچرخ متحرک نیست.

لاماری ایما در بازار چین بسته به تیپ و رده تجهیزاتی، قیمتی مابین ۱۰۰ تا ۱۳۷ هزار یوآن (حدوداً ۱۵.۵ تا ۲۱ هزار دلار) دارد و پیش‌بینی می‌شود با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان به بازار کشورمان معرفی شود که در این صورت، T5 Evo در برابر رقبای هم‌وطنی همچون کی ام ‌سی K7، بهمن موتور دیگنیتی، چری تیگو ۷ پلاس و SWM G01 صف‌آرایی خواهد کرد.

دانگ فنگ T5 Evo در چند تیپ به تولید می‌رسد که آرین موتور تیپ فول آپشن این خودرو را به مشتریان ایرانی عرضه خواهد کرد. در این تیپ امکاناتی از قبیل سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم نگهدارنده در سربالایی، سیستم کمکی در سرازیری، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن و سیستم تشخیص صدا انتظار مشتریان را خواهند کشید. علاوه بر موارد گفته‌شده، لاماری ایما در تست تصادف موسسه CNCAP چین پنج ستاره ایمنی را به خود اختصاص داده است.

رونمایی لاماری ایما

رونمایی لاماری ایما

لاماری ایما

نمای داخلی لاماری ایما

رونمایی لاماری ایما

نمای داخلی لاماری ایما

لاماری

رونمایی لاماری ایما

رونمایی لاماری ایما

نمای داخلی لاماری ایما

رونمایی لاماری ایما

رونمایی لاماری ایما

رونمایی لاماری ایما

رونمایی لاماری ایما

رونمایی لاماری ایما

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟