کدام بانک ها وام خرید خودرو می دهند؟ +شرایط و جزییات

دوشنبه - 25 بهمن 1400

پیشرانه – با افزایش قیمت خودرو طی چند سال گذشته، افراد برای خرید خودرو بیش از گذشته نیازمند دریافت تسهیلات بانکی هستند؛ اما کدام بانک ها، وام خرید خودرو دارند؟

پیشرانه – با افزایش قیمت خودرو طی چند سال گذشته، افراد برای خرید خودرو بیش از گذشته نیازمند دریافت تسهیلات بانکی هستند؛ اما کدام بانک ها، وام خرید خودرو دارند؟

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» برخلاف گذشته تقریبا هیچ یک از بانک های ایران تسهیلات مستقل خرید خودرو ندارند اما به مشتریان خود پیشنهاد می کنند انواع دیگری از وام خرید کالا یا تعمیرات را به جای تسهیلات خودرو دریافت کنند که البته شرایط شان برای پرداخت این وام ها متفاوت است.

وام خودرو با سه ضامن

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین حاکی از آن است که موسسه اعتباری ملل تسهیلات اختصاصی برای خرید خودرو ندارد اما به مشتریان خود توضیح می دهد که با شرایطی خاص می توانند وام خرید کالا بگیرند و با آن خودرو بخرند.

کارمند بخش تسهیلات موسسه اعتباری ملل توضیح می دهد که این بانک پنج برابر سپرده به شما وام می دهد. برای مثال شما با ۲۰ میلیون تومان سپرده می توانید ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنید.

برای پرداخت این وام مشتریان باید به مدت حداقل یکسال در این موسسه بانکی سپرده گذاری کنند تا پس از آن بتوانند وام بگیرند و البته برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی به دو ضامن و برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی به سه ضامن نیاز دارید. حداکثر مدت زمان بازپرداخت وام هم ۵ ساله است و از وام گیرنده سود ۱۸ درصد دریافت می شود.

۲۰ درصد وام بلوکه می شود

در بانک پاسارگاد هم شما برای دریافت وام باید مشابه موسسه ملل سپرده گذاری کنید و پولتان را تا یکسال در بانک بخوابانید تا بتوانید ۸۰ درصد از سپرده ای را که دارید به شکل وام دریافت کنید و البته با سود ۱۸ درصد برگردانید.

در بانک آینده وام و تسهیلات مستقلی برای خرید خودرو وجود ندارد اما شما می توانید با دریافت وام خرید کالا از این بانک برای خود کمک هزینه خرید داشته باشید البته بانک ۲۰ درصد از وام شما در حسابی مسدود می کند. سقف دریافت وام از این بانک ۷۰ میلیون تومان است و یازپرداخت سه ساله دارد. سود بانکی برای وام گیرنده ۱۸ درصد محاسبه می شود.

البته بانک آینده یک طرح خرید اعتباری و تسهیلاتی با عنوان طراوت برای مشتریان خود دارد. مبلغ اعتبار این طرح حداقل ۲۰ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان است. این مبلغ در کیف پول اعتباری همراه کارت با وضعیت فعال برای مشتری شارژ می شود.

شما برای دریافت این تسهیلات باید واجد شرایط باشید یعنی بدهکار بانکی نباشید، وثیقه برای گرو در بانک داشته باشید و از نظر خوش حسابی و اعتبار سنجی بررسی شوید. برای این وام هم مشتری باید سود ۱۸ درصدی بپردازد و همچنین چک، سفته و ضامن معتبر بر اساس دستوالعمل های مربوطه داشته باشد.

وام خودرو به شرط گردش حساب

در حال حاضر امکان دریافت وام و تسهیلات خودرو از بانک ایران زمین وجود ندارد اما این بانک به مشتریان خود توضیح می دهد که آنها می توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام جعاله یا تعمیرات دریافت کنند و با آن خودرو بخرند.

 نکته بسیار مهمی که برای دریافت وام از این بانک باید به آن توجه کنید این است که شما باید شش ماه در این بانک گردش حساب داشته باشید تا وام به شما تعلق بگیرد و باید بدانید که مبلغ فوق بر اساس گردش حساب شما مشخص می شود و شما نمی توانید با هر میزان گردش حساب درخواست ۱۰۰ میلیون تومان وام بدهید. در این بانک برای دریافت وام ۳۰ درصد از مبلغ وام شما بدون سود مسدود می شود.

همچنین جدا از وثیقه نقدی شما باید ضامن با گواهی کسری از حقوق یا سند در رهن برای دریافت وام داشته باشید. سود این بانک ۱۸ درصد است. همچنین بانک ایران زمین یک طرح باعنوان فروش اقساطی برای خرید کالا تا ۵۰ میلیون تومان داشت. که دو ضامن برای دریافت این وام لازم است همچنین ۲۸ تا ۳۰ درصد مبلغ وام در بانک مسدود می شود.

یک سوم حقوق گروی وام خودرو

سقف مبلغ وام در بانک سرمایه ۲۰۰ میلیون تومان است و مقدار وام به حقوق وام گیرنده بستگی دارد. این بانک یک سوم از حقوق مشتری را برای بازپرداخت وام در نظر می گیرد. شما برای دریافت وام به ضامن نیاز دارید یا می توانید به عنوان وثیقه چک بدهید. سود وام ۱۸ درصد محاسبه می شود و بازپرداخت ۳ تا ۵ سال است. شما با داشتن جواز کسب نیز می توانید از تسهیلات این بانک برخوردار شوید.

کارمندان بانک تجارت می گویند که تنها یک وام آسان خرید موجود است. برای دریافت کارت آسان خرید باید یک سپرده در بانک تجارت داشته باشید و ۸۰ درصد از سپرده را در کارت آسان خرید در اختیار مشتری قرار می دهند که البته به کار خرید خودرو نمی آید.

در بانک ملت هم وام خودرو وجود ندارد اما به مشتریان وام جعاله اعطا می شود. سود وام در بانک ملت ۱۸ درصد است. میزان وام پرداختی هم در این بانک نسبت به رتبه و مستندات درآمدی شما محاسبه می شود. سقف دریافت وام جعاله در بانک ملت تا ۲۰۰ میلیون تومان است. مبلغ وام در این بانک هم به طور کارت اعتباری هم واریز در حساب مشتری پرداخت می شود.

سقف پرداخت وام خرید کالا در بانک ملی ۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد است این بانک هیچ گونه تسهیلات مستقلی برای خرید خودرو ندارد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟