مقایسه لاماری ایما و فیدلیتی

مقایسه لاماری ایما و فیدلیتی ؛ رقابت داغ کراس‌اوورهای یک‌میلیاردی بازار

شنبه - 30 بهمن 1400

پیشرانه- لاماری ایما به‌تازگی در بازار ایران معرفی‌شده و ازآنجاکه محدوده قیمت این خودرو در حوالی یک میلیارد تومان است، بنابراین یکی از رقبای مستقیمش فیدلیتی بهمن موتور خواهد بود.

پیشرانه- لاماری ایما به‌تازگی در بازار ایران معرفی‌شده و ازآنجاکه محدوده قیمت این خودرو در حوالی یک میلیارد تومان است، بنابراین یکی از رقبای مستقیمش فیدلیتی بهمن موتور خواهد بود.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در این مطلب به مقایسه لاماری ایما و فیدلیتی می‌پردازیم تا ببینیم کدام‌یک از این دو کراس‌اوور حدوداً یک‌میلیاردی خودروی بهتری است و ارزش خرید بالاتری دارد.

مقایسه فنی لاماری ایما با فیدلیتی بهمن موتور

بزرگ‌ترین نقطه قوت محصول جدید آرین پارس موتور، پیشرانه پرقدرت این کراس‌اوور کامپکت است؛ زیرا ایما از موتور ۱.۵ لیتری پرخوران خود قدرتی نزدیک به ۱۹۵ اسب بخار دریافت می‌کند و نهایت گشتاور آن حوالی ۲۸۵ نیوتن‌متر بیان شده است؛ بنابراین در برابر موتور فیدلیتی که تنها ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند، برتری محسوسی دارد. ضمناً گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک لاماری از نوع دوکلاچه خیس است و به‌طورکلی استهلاک پایین‌تری نسبت به مدل‌های ۶ سرعته دو کلاچه خشک، نظیر آنچه در فیدلیتی به‌کاررفته است، از خود بروز می‌دهد.

موتور پرقدرت‌تر باعث می‌شود تا در زمینه شتابگیری هم محصول آرین پارس موتور برنده مقایسه لاماری ایما و فیدلیتی شود؛ زیرا شتاب ۰ تا ۱۰۰ لاماری ایما حدود ۹ تا ۹.۵ ثانیه ارزیابی‌شده و معیارهای تست غیررسمی شتاب صفرتا صد فیدلیتی نیز رقمی نزدیک به ۱۲ تا ۱۲.۵ ثانیه را نشان می‌دهند. با این حساب گرچه عملکرد فنی فیدلیتی برای کاربردهای عادی و روزانه کاملاً جوابگو و متقاعدکننده به نظر می‌رسد، اما به‌هرحال در بحث شتاب و چالاکی نسبت به لاماری کمبود دارد. جدول زیر اطلاعات بیشتری درباره مقایسه فنی لاماری و فیدلیتی به شما ارائه خواهد داد.

 

فیدلیتی بهمن موتور لاماری ایما خودرو
۱.۵ لیتری توربو – چهار سیلندر – ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری توربو – چهار سیلندر – ۱۶ سوپاپ -GDi نوع موتور
۱۵۵ اسب بخار – ۲۳۰ نیوتن‌متر ۱۹۵ اسب بخار – ۲۸۵ نیوتن‌متر توان موتور
شش سرعته دو کلاچه خشک ۷ سرعته دو کلاچه تر (WDCT) نوع گیربکس
۱۲ ثانیه ۹.۵ ثانیه شتاب ۰-۱۰۰
بیشترین سرعت
۸.۱ L/100KM  حدود ۶.۶ l/100km میانگین مصرف سوخت
۱۵۷۵ KG ۱۵۵۰KG وزن
۴۷۳۵*۱۹۰۰*۱۷۱۰ ۴۵۶۵ – ۱۸۶۰ – ۱۶۹۰ ابعاد (میلی‌متر)
۲۷۲۰ ۲۷۱۵ فاصله بین دو محور (میلی‌متر)

مقایسه طراحی بدنه و کابین

طراحی بدنه هر دو خودرو نسبتاً امروزی به نظر می‌رسد اما لاماری چهره جوان‌پسند و اسپرت تری از خود به نمایش می‌گذارد و فیدلیتی نیز ازلحاظ فاکتورهای وقار و متانت، بیشتر موردپسند افراد مسن‌تر و خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

طراحی داخلی هر دو خودرو نیز به طرزی مدرن و امروزی صورت گرفته اما شاید بعضی مشتریان سادگی بیشتر نمای داخل فیدلیتی را بر طراحی داشبورد مهیج‌تر ایما اولی تر بدانند.

به هر صورت درمجموع نمی‌توان به‌طور دقیق دراین‌باره اظهارنظر کرد و نمای داخلی هر دو خودرو کاملاً زیبا و جذاب برآورد می‌شود.

فاصله محوری هر دو کراس‌اوور تقریباً نزدیک به همدیگر است و به‌طورکلی می‌شود گفت که فضای مناسبی درون کابین این دو کراس‌اوور چینی جهت حضور پنج سرنشین بزرگ‌سال یافت می‌شود.

صندوق‌عقب فیدلیتی فضای بزرگ‌تری دارد و از این حیث با کاربردهای خانوادگی تطابق بیشتری پیدا خواهد کرد.

مقایسه لاماری ایما و فیدلیتی

مقایسه لاماری ایما و فیدلیتی

مقایسه لاماری ایما و فیدلیتی از نظر امکانات

 

امکانات لاماری ایما:

کروز کنترل، شش عدد کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم تهویه اتوماتیک با پنل لمسی، اتولایت، دیلایت، روکش صندلی چرمی، رهیاب، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی،USB، صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، بلوتوث، صندلی‌ راننده با تنظیمات برقی شش حالته، کنترل کشش، کنترل پایداری، سیستم کنترل سرعت در شیب، کنترل توقف در سربالایی، سانروف پانوراما، پرده برقی عقب، دوربین عقب، سیستم تصفیه هوای کابین، سنسور پارک عقب، کول باکس، قابلیت اتصال وای فای، دوربین ثبت وقایع رانندگی، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، ترمز کمکی و…

امکانات فیدلیتی:

چراغ اتولایت، صفحه لمسی ۱۰.۲۵ اینچی سیستم مالتی مدیا با بلوتوث و USB، هشت بلندگو، کروز کنترل، تهویه مطبوع با دریچه عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی، سنسور باران و برف‌پاک‌کن خودکار، روکش صندلی چرمی، نور مخفی کابین، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، حسگرهای پارک سانروف پانوراما، شارژ وایرلس تلفن همراه، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، مود رانندگی اکو و اسپرت، آینه داخلی ضد اشعه، درب صندوق‌عقب برقی با امکان تشخیص مانع و سنسور پا، چهار کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل توقف در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در شیب، سامانه کنترل کشش، کنترل پایداری، رادار انحراف از مسیر، رادار نقاط کور، سنسور باد تایرها و…

مقایسه لاماری ایما و فیدلیتی از نظر امکانات به ما نشان می‌دهد که تجهیزات فیدلیتی به‌ویژه در بخش رفاهی نسبت به حریف برتری دارد و آپشن‌های بیشتری برای محصول بهمن موتور در نظر گرفته شده است؛ اما لاماری هم ازلحاظ تهویه اتوماتیک و کیسه هوای پرده‌ای نسبت به محصول بهمن موتور بهتر ظاهر شده است.

نتیجه مقایسه لاماری ایما و فیدلیتی

در پایان مقایسه لاماری ایما و فیدلیتی بهمن موتور به نظر می‌رسد که هر دو گزینه انتخاب‌های معقولی در رنج قیمت یک میلیارد تومان جهت خرید به‌عنوان کراس‌اوورهای صفرکیلومتر باشند؛ اما در این میان مزایا و معایبی را برای این دو شاسی‌بلند چینی متصور هستیم که هر یک را به‌صورت جداگانه به اطلاعتان می‌رسانیم.

در یک‌سو لاماری ایما قرار دارد که طراحی ظاهری به‌روزتر و اسپرت را از خود به نمایش می‌گذارد و نقطه قوت اصلی آن نیز توان فنی بالاتر این خودرو است. شتاب مطلوب و رانندگی هیجان‌انگیز ازجمله ویژگی‌های مثبت محصول آرین موتور به‌حساب می‌آیند که باعث می‌شوند برخی مشتریان این خودرو را به‌عنوان برنده رقابت انتخاب کنند.

اما در سوی دیگر محصول بهمن موتور خدمات پس از فروش گسترده‌تری دارد و به دلیل اشتراک فنی با محصولات چری، ازلحاظ قطعات فنی و لوازم‌یدکی محدودیت کمتری به سراغ مالکش خواهد آمد. صندوق‌عقب فیدلیتی جادارتر است و طراحی ظاهری آن هماهنگی بیشتری با معیارهای ساده خانوادگی دارد.

پس درمجموع اگر یک کراس‌اوور چابک با طراحی ظاهری مدرن و هیجان‌انگیز می‌خواهید و با خدمات پس از فروش نسبتاً محدودتر مشکل چندانی ندارید، ایما می‌تواند خودرو بهتری برای شما باشد.

اما در طرف دیگر فیدلیتی با خدمات پس از فروش گسترده، عملکرد فنی متقاعدکننده، برخی امکانات رفاهی بیشتر و صندوق‌عقب جادارتر ایستاده است و از این جنبه‌ها می‌تواند ماشین بهتری نسبت به حریف آرین موتوری خود باشد.

نوشته: حسین باباپور

4 از 2 رای

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • محمد | ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۷:۴۴ ب٫ظ

    هر دو در رنج خودشون ماشین های خوبی هستند در ظاهر تفاوت چندانی بین این دو. وجود ندارد. اما لاماری به لحاظ فنی به مراتب از فیدلیتی بهتره به همین دلیل هم در بازارهای دیگر و خود چین لاماری گرانتره. در مقایسه با فیدلیتی حداقل سیصد میلیون در بازار ایران باید اختلاف قیمت لاماری و فیدلیتی باشه. به عبارت دیگر خرید لاماری با قیمت فعلی به صرفه تره