مقایسه لاماری ایما و چری تیگو ۷

مقایسه لاماری ایما و چری تیگو ۷

شنبه - 14 اسفند 1400

پبشرانه- مقایسه لاماری ایما و چری تیگو ۷ احتمالاً از این به بعد یکی از جذاب‌ترین و داغ‌ترین رقابت‌های خودرویی در محدوده قیمتی یک میلیارد تومان خواهد بود. ایما جدیدا به لیست کراس‌اوورهای مونتاژ داخل پیوسته و چری تیگو ۷ نیز بعد از چند سال حضور در ایران، حالا یکی از شناخته‌شده‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت بازار کشور به حساب می‌آید.

پبشرانه- مقایسه لاماری ایما و چری تیگو ۷ احتمالاً از این به بعد یکی از جذاب‌ترین و داغ‌ترین رقابت‌های خودرویی در محدوده قیمتی یک میلیارد تومان خواهد بود. ایما جدیدا به لیست کراس‌اوورهای مونتاژ داخل پیوسته و چری تیگو ۷ نیز بعد از چند سال حضور در ایران، حالا یکی از شناخته‌شده‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت بازار کشور به حساب می‌آید.

در ادامه با وب‌سایت خبری «پیشرانه» همراه باشید تا مقایسه تیگو ۷ و لاماری ایما را انجام دهیم و ببینیم که کدام یک ماشین بهتری برای خرید خواهد بود.

طراحی بیرونی و کابین؛ مقایسه لاماری ایما و چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ طی زمان ابتدایی حضور خود در بازار ایران یکی از خاص‌ترین چهره‌ها را ارائه می‌داد و در مقایسه با حریفان، خودرویی جذاب و نسبتاً متفاوت به شمار می‌رفت؛ اما در حال حاضر می‌شود گفت که ظاهر این کراس‌اوور چینی کمی قدیمی شده و در مقایسه با چهره نوین و البته هیجان‌انگیزتر لاماری ایما که حاوی انحناهای چشم‌نواز و خطوط سیال مدرن مطابق با اصول روز طراحی خودرو است، نمی‌تواند به‌عنوان انتخاب اول و محصول زیباتر در نظر گرفته شود.

البته سلیقه نیز در این میان مهم است و احتمالاً هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که فرم چری تیگو ۷ را به خودروهای مدرن‌تر چینی ترجیح می‌دهند.

در مورد اوضاع کابین و طراحی داشبوردها نیز وضعیت به همین منوال است و می‌توان گفت که طراحی مدرن‌تر کابین ایما آرین موتور قطعاً طرفداران بیشتری را مجذوب خود خواهد کرد. همچنین فضای کابین لاماری ایما به دلیل فاصله محوری کمی بزرگ‌تر، نسبت به تیگو ۷ مدیران خودرو جادارتر بوده و آسودگی بیشتری به‌ویژه برای سرنشینان ردیف دوم فراهم خواهد آورد.

 فنی؛ مقایسه لاماری ایما و چری تیگو ۷

لاماری ایما نه‌تنها در مقایسه با تیگو ۷ مدیران خودرو، بلکه نسبت به بسیاری دیگر از خودروهای کراس‌اوور و حتی سدان‌های موجود در بازار از توان مطلوب‌تری بهره‌مند شده و از این نظر بر اکثر حریفان برتری دارد. موتور ۱.۵ لیتری این خودرو قدرتی در حد ۱۹۵ اسب بخار ارائه می‌دهد و بیشینه گشتاور آن نیز برابر ۲۹۵ نیوتن‌متر است که توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خیس به محور جلو انتقال داده می‌شود.

در سمت دیگر چری تیگو ۷ یک موتور ۱.۵ لیتری توربو به قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را به همراه گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه خشک به خدمت گرفته که گرچه شتاب و توان مطلوبی را در مقایسه با حریفان قدیمی‌تر ارائه می‌دهد، اما از این نظر نسبت به ایما ضعیف‌تر است. شتاب صفر تا صد تیگو ۷ حدوداً برابر ۱۰.۵ ثانیه اندازه‌گیری شده و این در حالی است که شتاب صفر تا ۱۰۰ لاماری ایما نزدیک ۹ الی ۹.۵ ثانیه برآورده شده است؛ بنابراین قطعاً رانندگی‌ با لاماری هیجان بیشتری را نصیب شما خواهد کرد.

در مورد هندلینگ وضعیت هر دو خودرو مناسب ارزیابی می‌شود؛ درعین‌حال عملکرد سیستم تعلیق تیگو ۷ در جذب کوبش‌ها کمی رضایت‌بخش‌تر بوده و سواری تقریباً نرم‌تری را ارائه می‌دهد. در ضمن معمولاً گیربکس‌های دوکلاچه خیس استهلاک پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خشک دارند و به‌ویژه خیلی با مشکل گرم شدن بیش‌ازحد کلاچ‌ها دست‌وپنجه نرم نمی‌کنند؛ بنابراین درمجموع به نظر می‌رسد که محصول آرین موتور برنده مقایسه لاماری ایما و تیگو ۷ ازنظر فنی باشد.

نام خودرو چری تیگو ۷ IE لاماری ایما
موتور ۱.۵ لیتری توربو – چهار سیلندر – ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری توربو – چهار سیلندر – ۱۶ سوپاپ -GDi
توان خروجی ۱۴۷ اسب بخار – ۲۱۰ نیوتن‌متر ۱۹۵ اسب بخار – ۲۸۵ نیوتن‌متر
جعبه‌دنده شش سرعته دو کلاچه خشک ۷ سرعته دو کلاچه تر (WDCT)
شتاب ۰-صد ۱۰.۲ ثانیه ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ L/100KM  حدود ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن (KG) ۱۴۴۰ ۱۵۵۰
ابعاد (میلی‌متر) ۴۴۳۲-۱۸۳۷-۱۶۷۰ ۴۵۶۵ – ۱۸۶۰ – ۱۶۹۰
فاصله بین دو محور (میلی‌متر) ۲۶۵۰ ۲۷۱۵
سیستم تعلیق جلو مستقل مک فرسون، عقب کشنده چندگانه با فنر پیچشی جلو: مستقل مک فرسون / عقب: مستقل مولتی لینک

 

مقایسه امکانات

امکانات این خودروها در اکثر موارد نزدیک به هم بوده و درمجموع قابل‌قبول ارزیابی می‌شود؛ اما بااین‌حال محصول مدیران خودرو در مواردی مثل دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین جانبی، تهویه مطبوع دوگانه و گرم‌کن صندلی کمی بهتر ظاهرشده و می‌شود گفت با اختلاف اندک برنده این بخش از مقایسه خواهد بود.

امکانات لاماری ایما

کروز کنترل، شش کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت و ورود بدون کلید، اتولایت، دیلایت، روکش چرمی صندلی، مسیریاب، حالت رانندگی اکو و اسپرت، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، پورت USB، صفحه آمپر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، بلوتوث، صندلی‌ راننده با تنظیمات برقی شش حالته، سانروف برقی پانوراما، پرده برقی عقب، دوربین دید عقب، تصفیه هوا، حسگر پارک عقب، کول باکس، قابلیت اتصال وای فای، دوربین ثبت وقایع رانندگی، آینه‌های برقی با گرم‌کن، ترمز کمکی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سیستم کنترل سرعت در شیب، کنترل توقف در سربالایی و…

امکانات چری تیگو ۷

شش کیسه هوا، کروز کنترل، کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در شیب، سانروف پانوراما، درگاه برق ۱۲ ولت، دو حالت رانندگی اکو – اسپرت، نمایشگر ۴.۸ اینچی صفحه آمپر و دوربین جلو، فرمان برقی با روکش چرم و کلیدهای کنترل، تهویه اتوماتیک دوگانه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر لمسی داشبورد، دیلایت و اتولایت، دوربین‌های عقب – جانبی – ۳۶۰ درجه، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه‌های بغل تاشونده برقی با گرم‌کن و…

حرف آخر: مقایسه لاماری ایما و چری تیگو ۷

اینکه لاماری ایما بخریم یا چری تیگو ۷ می‌تواند بسته به نظر شما و معیارهایی که جهت خرید کراس‌اوور یک میلیارد تومانی دارید، متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال اگر خدمات پس از فروش گسترده‌تر، قطعات فنی و لوازم بدنه در دسترس‌تر، سواری کمی نرم‌تر و بازار خریدوفروش داغ‌تر جزو معیارهای شما در خرید یک کراس‌اوور کامپکت باشد، تیگو ۷ می‌تواند باوجود کمبودهایی که نسبت به ایما دارد، همچنان به انتخاب اول مشتری تبدیل شود.

اما در غیر این صورت لاماری ایما به دلیل بهره‌مندی از توان فنی مطلوب‌تر، شتاب نسبتاً سریع، طراحی داخلی و بیرونی مدرن‌تر، پرستیژ اجتماعی بالاتر به دلیل طراحی نوین و بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه خیس با استهلاک کمتر نسبت به نمونه‌های خشک، احتمالاً می‌تواند برنده مقایسه چری تیگو ۷ و لاماری ایما باشد. البته بحث و خدمات پس از فروش ممکن است به پاشنه آشیل این خودرو تبدیل شود و امیدواریم آرین موتور بتواند این دغدغه مشتریان را به‌خوبی پاسخ دهد.

نوشته: حسین باباپور

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟