واحد قوای محرکه تیوان، یک خط تولیدی منحصر به فرد است

پنجشنبه - 19 اسفند 1400

پیشرانه – استاندار قزوین و هیئت همراه  ضمن بازدید از  شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن و حمید رضا منجی عضو هیات مدیره این شرکت دیدار و گفت وگو کرد.

پیشرانه – استاندار قزوین و هیئت همراه ضمن بازدید از شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن و حمید رضا منجی عضو هیات مدیره این شرکت دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت های گروه بهمن طراحی و تولید خانواده موتورهای سه و چهار سیلندر کم مصرف با سطح آلایندگی یورو ۶ و در محدوده توان ۷۵-۱۵۵ اسب بخار و گشتاور  ۱۰۰-۲۵۰ نیوتن متر را به عهده دارد.

تیوان جهت ارتقاء راندمان و کاهش مصرف سوخت، فناوری های جدیدی مانند پاشش مستقیم سوخت داخل محفظه احتراق، بکارگیری توربوشارژ، سرسیلندر یکپارچه با منیفولدخروجی و… را به کار گرفته که حاصل آن تولید موتور قدرتمند و دارای کمترین مصرف سوخت و سطح آلایندگی یورو ۶ است.

در حال حاضر فاز نخست نصب و راه اندازی ماشین آلات و بزرگترین خط تولید موتور در کشور با ظرفیت ۵۰۰هزار دستگاه در سال به اتمام رسیده است. خطوط تولید این خانواده موتور مدرن ترین، به روز ترین و پیشرفته ترین خطوط تولیدی صنعت خودرو کشور است که به طور همزمان قابلیت ماشین کاری و مونتاژ ۱۰ نوع از موتورهای سه و چهار سیلندر را دارا می باشد. کارخانه تولیدی شرکت تیوان در شهرک صنعتی کاسپین قزوین در زمینی به وسعت ۸ هکتار و زیربنای ۴۰ هزار متر مربع احداث گردیده و به روز ترین فناوری های روز دنیا در حوزه تولید محصولات با فناوری بالا در آن لحاظ شده است.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در حاشیه بازدید از واحد تولیدی توسعه قوای محرکه تیوان با بیان اینکه این واحد، یک خط تولید منحصر به فردی است و مشابه آن در کشور وجود ندارد، گفت: این مجموعه حتی در شرایط رقابتی می تواند ظرفیت های خوبی را در اقتصاد پر تقاضای نیرومحرکه برای کشور فراهم کند و غیر از گروه بهمن به سایر تولیدکنندگان خودروسازی نیز ارائه خدمات دهد.

وی افزود: مزیت افزایش بهره وری و افزایش کیفیت شرکت تیوان نیاز امروز خودروسازی کشور است و خوشحالیم که این امر در فضای خودروسازی کشور و البته در استان قزوین اتفاق افتاده است

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه از سوی مدیریت استان در همه دستگاه های اجرایی و اقتصادی مرتبط با تولید از این فرآیندها حمایت می کنیم، بیان داشت: امیدواریم هرچه سریعتر مردم از مزیت های این سرمایه گذاری و خدمات رسانی بهره مند شوند.

اعلایی در ادامه گفت: با توجه به دستورات رییس دولت سیزدهم در حوزه صنعت خودرو و حضور گروه خودرو سازی بهمن در استان قزوین، باید برای تقویت این صنعت در استان برنامه ریزی و ظرفیت سازی شود.

استاندار قزوین همچنین خاطرنشان کرد: از همه صاحبان صنعت و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم که استان قزوین را جهت سرمایه گذاری به ویژه در حوزه خودروسازی انتخاب کنند و برای اطمینان از این سرمایه گذاری از گروه بهمن که در این حوزه فعال است، مشورت بگیرند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟