هایما ۸S

باز کردن گالری تصاویر
1.6 لیتری
193 اسب بخار
اتوماتیک 6 سرعته
دیفرانسیل جلو
توربوشارژ تزریق مستقیم
مشاهده سایر مشخصات
مزایا
شتاب مناسب
آپشن‌های زیاد
طراحی جذاب
پیشرانه قوی
معایب
حساسیت به بنزین معمولی

پیشرانه- هایما ۸S یکی از جدیدترین کراس‌اوورهای تولیدی کمپانی هایما است. این کراس‌اوور کامپکت در سال ۲۰۱۹ به بازار چین راه پیدا کرد و با توجه به قابلیت‌های مناسبی که دارد، به‌شرط برخورداری از قیمت منطقی، احتمالاً قادر است به فروش قابل قبولی در ایران دست پیدا کند. در ادامه با پیشرانه همراه باشید تا به معرفی و بررسی هایما ۸S ایران خودرو بپردازیم.

طراحی بدنه و کابین

هایما اس ۸ (HAIMA 8S  ) به‌طورکلی زبان طراحی جدیدی را ارائه می‌دهد و نسبت به هایما اس ۷ توربو جلوه به‌مراتب اسپرت‌تری را در معرض دید می‌گذارد. فرم چراغ‌های جلو، شمایل جذاب گریل (جلوپنجره)، چراغ‌های چهارتایی روی سپر، دریچه بزرگ هواکش و…، همگی نشان از یک ظاهر جنگجویانه و کاملاً تهاجمی دارند. فرم کلی بدنه تا حدودی علاقه‌مندان را احتمالاً به یاد پژو ۳۰۰۸ می‌اندازد؛ به‌ویژه چراغ‌های عقب که درزمینهٔ مشکی کار شده‌اند، بیش از سایر موارد این قضیه را یادآوری می‌کند. درمجموع استایل نسبتاً اسپرت و جذابی را از این کراس‌اوور چینی شاهد هستیم که به‌احتمال‌زیاد موردپسند اکثر مشتریان ایرانی نیز واقع خواهد شد.

با ورود به درون کابین، دریچه‌های تهویه سه‌گانه چندضلعی که در میانه داشبورد جا خوش کرده‌اند، نظر شمارا خیلی زودتر از باقی موارد به سمت خود جلب می‌کند. صفحه‌نمایش برافراشته روی داشبورد نیز جلوه مطلوبی دارد و درکل باید گفت که نمای داخلی این خودرو نیز همچون فرم بدنه آن مقداری اسپرت و البته تا حدی مجلل به چشم می‌آید. طول بین محورهای این خودرو برابر ۲۷۰۰ میلی‌لیتر عنوان‌شده که باعث می‌شود سرنشینان ردیف عقب آن فضایی نسبتاً جادار در اختیار داشته باشند. صندوق‌عقب نیز نزدیک ۵۵۲ لیتر گنجایش خواهد داشت که نسبت به هایما اس۷ توربو حدود ۳۵ درصد بزرگ‌تر شده است.

مشخصات فنی هایما ۸S

مشخصات فنی هایما ۸ اس تا حد زیادی به چری تیگو ۸ پرو تشابه دارد؛ چراکه در اینجا نیز یک موتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۳ نیوتن‌متر به خدمت گرفته شده است. این میزان نیرو توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به تایرهای جلو می‌رسد و گفته‌شده که شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۸ ثانیه است. البته احتمالاً در عمل باید شتابی نزدیک به ۹ تا ۹.۵ ثانیه را از هایما اس۸ انتظار داشت. میانگین مصرف سوخت این خودرو حدود ۷.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده و وزن آن نیز در نسخه اتوماتیک به ۱۵۶۰ کیلوگرم می‌رسد .

امکانات رفاهی و ایمنی هایما ۸ اس

نسخه‌های متفاوتی از هایما ۸ اس در بازار چین موجود است که هرکدام تجهیزات مختلفی را ارائه می‌دهند. اما باید بدانید که نسخه‌های فول آپشن این خودرو ازلحاظ امکانات رفاهی و ایمنی در سطح نسبتاً بالایی قرار دارند که در صورت عرضه توسط ایران خودرو، آن را به یکی از خوش آپشن‌ترین خودروهای تولید داخل تبدیل خواهد کرد.

البته با توجه به سطح توان مالی مشتریان ایرانی، احتمالاً ایران خودرو سعی خواهد کرد تا امکاناتی در حد متوسط رو به بالا برای هایما ۸s در نظر بگیرد تا قیمت این محصول بیش‌ازپیش افزایش پیدا نکند و درعین‌حال توقعات مشتریان نیز برآورده شود. بنابراین انتظار می‌رود که امکاناتی به شرح زیر در هایما ۸ اس موجود باشد:

رادار هشدار نقطه کور، سانروف پانوراما، صندلی‌های برقی جلو، شش کیسه هوا، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کمکی کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداریESP، کنترل کششTCS، ترمز پارک برقی، اتوهلد،  کنترل حرکت در سرپایینی، رادار هشدار نقطه کور، درب صندوق برقی، اتولایت، دیلایت، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های تاشونده برقی با گرمکن، دوربین ۳۶۰ ، دوربین عقب و…

قیمت و حریفان هایما ۸S در ایران

قیمت هایما ۸S  در بازار چین در محدوده ۱۴ تا حدود ۲۰ هزار دلار قرار دارد. با این حساب باید خودروهایی مثل فیدلیتی پرایم، تیگو ۷، لاماری ایما، فردا تی ۵ و… را نزدیک‌ترین حریفان هایما اس ۸ در ایران بدانیم.

طبق اظهارات برخی منابع، احتمالاً باید شاهد حضور هایما هشت اس در ایران از اواخر تابستان ۱۴۰۱ باشیم. با توجه به بهره‌مندی از مزایایی مثل توان فنی مناسب، سابقه خوب برند هایما در ایران، طراحی ظاهری اسپرت و مهیج، امکانات مناسب و شتاب بالا، انتظار داریم که در صورت قیمت‌گذاری منطقی، استقبالی شایسته از این محصول ایران خودرو در بازار کشورمان به عمل بیاید.

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور 1.6 لیتری
تنفس موتور توربوشارژ تزریق مستقیم
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 193 اسب بخار
حداکثر گشتاور 293 نیوتن متر
جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته
شتاب ۰ - ۱۰۰ 7.8 ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 7.2
مصرف سوخت ترکیبی 5.8

موارد ایمنی

كیسه هوای راننده و سرنشین، پرده‌ای و جانبی (6عدد) - ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کمک ترمز (BAS)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)

ویژگی های رفاهی

سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر با پشتیبانی از بلوتوث، USB و فرمان صوتی - پاور ویندوز – سانروف و سقف پانوراما – سنسور باران – کنسول ردیف جلو و عقب – چراغ‌های مه شکن – هدلایت – سنسور نور- سنسور پارک جلو و عقب – دوربین عقب– سیستم ورود و استارت بدون کلید – کروز کنترل تطبیقی – درب صندوق برقی -سیستم تهویه دستی

نظر شما چیست؟