فوتون تونلند جدید چه تفاوت‌هایی با تونلند اس قدیمی دارد

فوتون تونلند جدید چه تفاوت‌هایی با تونلند اس قدیمی دارد

سه شنبه - 2 فروردین 1401

پیشرانه -شرکت ایران خودرو دیزل اخیرا فوتون تونلند جدید را به فهرست محصولات خود اضافه کرده است. این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل آفرودی تفاوت‌های با نسخه پیشین خود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

پیشرانه -شرکت ایران خودرو دیزل اخیرا فوتون تونلند جدید را به فهرست محصولات خود اضافه کرده است. این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل آفرودی تفاوت‌های با نسخه پیشین خود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» مهم‌ترین تفاوت‌های بین فوتون تونلند جدید با مدل قبلی در موارد ظاهری و طراحی کابین خلاصه می‌شود. بخش جلویی خودرو بیشترین تغییرات را داشته و به‌ویژه طراحی جدید چراغ‌ها، جلو پنجره و سپر موجب به وجود آمدن ظاهری به مراتب جذاب‌تر از قبل برای این خودرو چهارچرخ محرک شده است.

در قسمت بغل هم آینه‌های جانبی تغییر کرده و روی قوس گلگیرها شاهد استفاده از فلاپ‌های پلاستیکی مشکی رنگ هستیم. سپر عقب نیز مقداری فرق کرده و در مجموع باید گفت که ظاهر فوتون تونلند جدید در مقایسه با قبل جذاب‌تر و چشم‌نوازتر به نظر می‌رسد.

اما حجم تحولات درون کابین بسیار گسترده‌ است. چراکه داشبورد و غربیلک فرمان کاملا عوض شده و محیطی به مراتب دلچسب تر از قبل را درون کابین خودرو به وجود آورده است‌. همچنین جانمایی برخی کلیدها تغییراتی داشته و در مجموع حالا شاهد محیطی خوشایندتر درون کابین تونلند جدید هستیم که قطعا تطابق بیشتری با سلیقه مشتریان خواهد داشت. در ادامه به صورت فهرست‌وار مهم‌ترین تفاوت‌های فوتون تونلند s جدید با نسخه قبل را به اطلاع می‌رسانیم.

تفاوت پيکاپ فوتون طرح قديم و جديد

-۱تغییر سايز نمایشگر ( از ۷.۵ به ۱۰ اينچ )

-۲تغییر طرح تودريها ( از معمولي به طرح چوب )

-۳ تغییر روکش صندلي ( از پارچه‌ای به چرم )

-۴تغيير در چراغ جلو و دي لايت

-۵تغيير در موقعيت کليدهاي کمک(  ۲H-4H-4L )

۶-تغيير در داشبورد

۷-تغيير شکل درجات نمايش

۸-تغيير جلو پنجره

۹-تغيير غربيلک فرمان

۱۰-تغيير مکاني کليدهاي ESP و HDC

مشخصات فنی فوتون تونلند جدید

نسخه جدید تونلند نیوفیس از لحاظ فنی تفاوتی با فوتون تونلند اس طرح قدیم ندارد و به همان صورت در قالب دو نسخه بنزینی و دیزلی به بازار ارائه می‌شود.

تونلند نیو‌فیس بنزینی نیروی خود را از طریق یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر به همراه گیربکس ۵ دنده دستی ساخت آیسین و ترانسفرکیس ساخت بروگوارد به سمت دفرانسیل عقب و البته در صورت نیاز، به سوی چرخ‌های جلو ارسال خواهد کرد.

در سمت دیگر تونلند نیوفیس دیزلی نیز یک موتور ۲.۸ لیتری کامینز به قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را در کنار گیربکس پنج دنده getrag و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک به کار گرفته است. جدول زیر اطلاعات فنی بیشتر در رابطه با مشخصات فنی فوتون تونلند اس جدید بنزینی و دیزلی به شما ارائه خواهد داد.

خودرو فوتون تونلند جدید بنزینی فوتون تونلند جدید دیزلی
پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ- ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل- ۲.۸لیتری
توان موتور ۲۰۰ اسب بخار – ۳۰۰ نیوتن متر ۱۷۴ اسب بخار – ۳۶۰ نیوتن متر
جعبه دنده ۵ دنده دستی ۴WD ۵ دنده دستی ۴WD
شتاب ۰-۱۰۰
ظرفیت باک سوخت (لیتر) ۷۶ ۷۶
ابعاد (ارتفاع عرض طول) ۱۸۷۰ -۱۸۸۰- ۵۳۱۰ ۱۸۷۰ -۱۸۸۰- ۵۳۱۰
وزن خالص ناخالص مجاز (کیلوگرم) ۱۹۰۰ – ۲۹۰۰ ۱۹۴۰ – ۲۹۷۵

 

قیمت و شرایط بازار فوتون تونلند جدید

تونلند جدید به احتمال قوی با قیمتی در حدود ۹۵۰ تا یک میلیارد تومان وارد بازار کشور خواهد شد و مسلما باید با خودروهایی همچون کلوت مکث موتور، آمیکو آسنا و جک تی ۸ کرمان موتور به رقابت مستقیم بپردازد.

همچنین نسخه اتوماتیک این وانت پیکاپ دودیفرانسیل آفرود با چهره و کابین کاملا متفاوت و البته جذاب‌تر به عنوان فوتون تونلند اتوماتیک در صف پیوستن به محصولات ایران‌خودرو قراردارد و احتمالا از سال آینده در کنار فوتون تونلند نیو‌فیس به بازار ارائه خواهد شد.

این محصول که فوتون تونلند جی نام دارد، علاوه بر طراحی ظاهری و داخلی جذاب‌تر، به گیربکس اتوماتیک نیز مجهز است و می‌تواند جذابیت‌های بیشتری به‌ویژه برای رانندگی در سطح شهر فراهم آورد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟