آب پاکی مجمع تشخیص مصلحت روی دست واردکنندگان/ بازار خودرو دلخوش به ۱۴۰۱ نباشد

پنجشنبه - 18 فروردین 1401

پیشرانه – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجمع درباره واردات خودرو مصوبه‌ای نداشته است، گفت: هیات عالی نظارت، دلایل مخالفتش با واردات خودرو را برای مردم تبیین کند.

پیشرانه – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجمع درباره واردات خودرو مصوبه‌ای نداشته است، گفت: هیات عالی نظارت، دلایل مخالفتش با واردات خودرو را برای مردم تبیین کند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، آیت الله آملی لاریجانی دیروز (چهارشنبه) در حاشیه دیدار جمعی از مسئولان و اعضای قوای مجریه، مقننه و قضاییه، با اشاره به موضوع واردات خودرو، اظهار کرد: در موضوع واردات خودرو جنجال‌هایی به راه انداختند و آن را بهانه‌ای برای حمله به کلیت مجمع قرار دادند، در حالی که اولاً صحن مجمع اساساً درباره این مصوبه نظری نداده است، متاسفانه برخی بدون توجه و بدون آگاهی، مجمع تشخیص و هیأت عالی نظارت را یکی می‌پندارند، ثانیاً هیأت عالی نظارت با بررسی‌های مختلف کارشناسی برخی بند‌های مصوبه مربوط به واردات خودرو را مغایر سیاست‌های کلی نظام دانسته است، این نظر هیات عالی نظارت است که با رأی اکثریت به تصویب رسیده است.

صحبت های آملی لاریجانی حاکی از آن است که مجلس تلاش بیهوده برای اجرای مصوبه واردات خودرو دارد و این ممنوعیت همچنان ادامه خواهد داشت.
اما مسئله مهم آن است که چرا در کنار تلاش نمایندگان برای اجرایی شدن واردات خودرو، تلاش چشمگیری برای بهبود صنعت خودروی کشور نمی شود.

وزارت صمت نیز به عنوان متولی این صنعت هم این روزها خلف وعده کرده و با اجرای دوباره قرعه کشی فروش خودرو، نشان داد نمی توان چندان به وعده های خودرویی فاطمی امین دل بست. پیش تر وزیر اعلام کرده بود در سال جدید قرعه کشی خودرو برای فروش نخواهیم داشت اما شاهد اجرای اولین دوره آن‌ در ۱۴۰۱ هستیم.

مرور اخبار خودرویی در نیمه اولین ماه سال ۱۴۰۱ و با افزایش قیمت های رخ داد در چند روز اخیر، نشان می دهد نباید چندان به رونق بازار و بهبود شرایط صنعت خودرو دل بست.
وزارت صمت باید به این موضوع توجه داشته باشد که مشکلات خودرو با وعده حل نخواهد شد، اما آن چیزی که به چشم می خورد آن است که کلاف سردرگم صنعت خودرو این روزها بیش از پیش با پیچیدگی همراه شده و در صورت عدم تصمیم گیری مناسب و کارشناسی گره کور آن دیگر به کمک هیچ دستی باز نخواهد شد. این در حالی است که سال جاری به عنوان « تولید، دانش بنیان، اشتغالزایی» نامگذاری شده و توجه به همین سه موضوع با استفاده از راهکارها و تصمیمات کارشناسی می تواند وضعیت صنعت خودرو را بهتر از گذشته کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟