نسل جدید هوندا HR-V برای بازار آمریکای شمالی معرفی شد

یکشنبه - 21 فروردین 1401

پیشرانه – سال گذشته میلادی بود که هوندا نسل جدیدی از کراس‌اوور ساب-کامپکت محبوب و پرفروش خود یعنی HR-V را در بازارهای آسیایی و اروپایی معرفی و عرضه کرد اما با این وجود، در بازار آمریکای‌شمالی نسل قبلی HR-V (که در سال ۲۰۱۵ روانه این بازار شده بود)، همچنان به حیات خود ادامه ‌داد.

پیشرانه – سال گذشته میلادی بود که هوندا نسل جدیدی از کراس‌اوور ساب-کامپکت محبوب و پرفروش خود یعنی HR-V را در بازارهای آسیایی و اروپایی معرفی و عرضه کرد اما با این وجود، در بازار آمریکای‌شمالی نسل قبلی HR-V (که در سال ۲۰۱۵ روانه این بازار شده بود)، همچنان به حیات خود ادامه ‌داد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه»  حال اما زمان پوست‌اندازی برای این خودرو در بازار آمریکا نیز فرا رسیده و هوندا بطور رسمی تصاویر و اطلاعات اولیه نسل جدید HR-V ( با مدل ۲۰۲۳) برای بازار آمریکای شمالی را منتشر کرده است.

 نسل سوم و جدید هوندا HR-V که بطور ویژه برای بازار آمریکای‌شمالی طراحی شده است.

 

نسخه جهانی نسل سوم و جدید هوندا HR-V که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و هم اکنون در شمار زیادی از بازارهای اروپایی و آسیایی هوندا ( از جمله ژاپن و استرالیا) حضور دارد.

 

در نگاه اول، مهم‌ترین نکته در مورد نسخه آمریکایی HR-V ورود این کراس‌‌اوور به کلاس کامپکت و افزایش قابل‌ملاحظه ابعاد و اندازه‌های بدنه (خصوصا فاصله بین دو محور و عرض خودرو) در مقایسه با نسل قبلی آن است که طبعا افزایش فضای سرنشینان در کابین را نیز در پی خواهد داشت ؛ چرا که HR-V جدید بر مبنای پلتفرمی مشترک با هوندا سیویک توسعه پیدا کرده در حالیکه نسل قبلی HR-V بر اساس پلتفرمی مشترک با هوندا فیت شکل گرفته بود. آنطور که از شواهد و صحبت‌های مدیران و طراحان هوندا بر می‌آید، همه این تغییر و تحولات و تمایز بخشیدن به نسخه آمریکایی HR-V، در راستای پاسخگویی هرچه بهتر و بیشتر به نیازها و علایق مشتریان آمریکایی صورت پذیرفته است؛ مشتریانی که برای پارامترهایی چون فضای کابین و میزان و دامنه کاربری خودرو اهمیت بسیار زیادی قائل هستند و به اندازه مشتریان اروپایی ( و بعضا شرق و جنوب شرق آسیایی)، غالبا چندان با معضل جای پارک و شهرهای متراکم و شلوغ دست و پنجه نرم نمی‌کنند.

 گفته می شود که هوندا احتمالا در کنار نسخه اروپایی HR-V، نسخه آمریکایی HR-V را نیز تحت نامی متفاوت در بازار اروپا عرضه خواهد کرد.

 

 نسخه آمریکایی HR-V از لحاظ ابعادی درست بین نسخه اروپایی HR-V و کراس‌اوور کامپکت CR-V قرار می‌گیرد.

 

علاوه بر اینها هوندا نسل جدید HR-V را به سیستم تعلیق مستقل در عقب نیز مجهز کرده و وعده داده که این خودرو در مقایسه با نسل قبل به پیشرانه‌ای با واکنش‌های بهتر و کارآمدتر مجهز خواهد بود. هنوز مشخصات فنی HR-V جدید بطور رسمی و دقیق اعلام نشده اما با توجه به بهره‌گیری از پلتفرم و زیرسازی مشابه، پیش‌بینی می‎شود که HR-V جدید و سیویک در بحث پیشرانه و متعلقات فنی نیز اشتراکات قابل‌توجهی با یکدیگر داشته باشند. بنابراین پیشرانه از مد افتاده ۱.۸ لیتری و ۱۴۱ اسب بخاری نسل قبل HR-V، احتمالا جای خود را به پیشرانه‌هایی خواهند داد که در نسل جدید سیویک نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند و شامل یک واحد ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۸ اسبی و همچنین یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ۱۸۰ اسبی می‌شود. علاوه بر اینها انتظار می‌رود که HR-V همچنان در حالت پایه و استاندارد با آرایش دیفرانسیل جلو عرضه شود و آرایش دو دیفرانسیل و چهارچرخ متحرک بعنوان آپشن در دسترس خریداران قرار بگیرد. از آنجا که HR-V جدید در اروپا با پیشرانه هایبریدی عرضه می شود، دور از انتظار نیست که علاوه بر پیشرانه های بنزینی، قوای محرکه هایبرید نیز در آینده‌ای نزدیک برای HR-V های مخصوص بازار آمریکا قابل انتخاب باشد.

۲۰۱۹ Honda HR-V Sport

  نسل دوم و فعلی HR-V که در سال ۲۰۱۳ و ابتدا تحت نام Vezel معرفی شد و سپس در سال ۲۰۱۵ روانه بازار آمریکا گشت، کوچکترین کراس‌اوور هوندا در بازار آمریکای‌شمالی محسوب می‌شود و علیرغم عمر حدودا هفت ساله‌اش، همچنان عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اوور ساب-کامپکت بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده است. سال گذشته میلادی این خودرو در بازار آمریکا فروشی معادل ۱۳۷.۰۹۰ دستگاه را تجربه کرد.

 

خلاف نسل پیشین HR-V که طراحی شلوغ و کم و بیش اغراق‌آمیزی داشت، در نمای ظاهری HR-V جدید با شمایلی موقرتر و اتوکشیده‌تر و حجم‌پردازی‌های حساب‌شده‌تری طرف هستیم و هوندا نیز ادعا دارد که HR-V جدید مدرنتر، پویاتر و جوانپسندتر از نسل پیشین خود است. علاوه بر اینها در برخی عناصر گرافیکی و قسمت های مختلف بدنه وجود شباهت‌های انکارناپذیری با دیگر اعضای نونوار شده خاندان هوندا و آکیورا ( از جمله نسل جدید و یازدهم سیویک) نیز قابل ردیابی است.

  اسکچ های رسمی نسل جدید HR-V که چندی پیش منتشر شده بودند.

 

نسل فعلی HR-V در بازار ایالات متحده قیمت پایه‌ای معادل ۲۳.۰۹۵ دلار دارد و برای مدل‌های پرامکانات‌تر و مجهز به AWD، این قیمت به حوالی ۳۰ هزار دلار هم می‌رسد. با توجه به تغییرات پرشمار و چشمگیر، پیش‌بینی می‌شود که HR-V جدید در مدل پایه و سایر تریم‌هایش افزایش قیمت را تجربه کند. نسل جدید HR-V با مدل ۲۰۲۳ از تابستان سال جاری میلادی روانه نمایندگی های هوندا در ایالات متحده خواهد شد.

 

نوشته: علی کریمی

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟