قیمت پژو ۲۰۶ همچنان صعودی است / منتظر پراید ۲۰۰ میلیون تومانی باشیم؟

چهارشنبه - 24 فروردین 1401

پیشرانه – صحبت از روند افزایشی بازار دیگر خسته کننده به نظر می رسد و بازار با همین فرمان که پیش برود بجای رسیدن کیفیت محصولات داخلی به سطح خودروهای جهانی، قیمتشان را هم سطح محصولات خودروسازان برجسته جهانی می کند.امروز هم در بازار خودرو همانند روزهای گذشته، روند افزایش قیمت را در اغلب مدل‌های محبوب شاهد بودیم.

پیشرانه – صحبت از روند افزایشی بازار دیگر خسته کننده به نظر می رسد و بازار با همین فرمان که پیش برود بجای رسیدن کیفیت محصولات داخلی به سطح خودروهای جهانی، قیمتشان را هم سطح محصولات خودروسازان برجسته جهانی می کند.امروز هم در بازار خودرو همانند روزهای گذشته، روند افزایش قیمت را در اغلب مدل‌های محبوب شاهد بودیم.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه»  اواخر سال گذشته، افزایش امید به دستیابی به توافق هسته‌ای و همچنین وعده‌ها و برنامه های مسئولان برای صنعت خودرو، همه را امیدوار به کاهش قیمت‌های خودرو کرده بود. موضوعی که در چند ماه پایانی سال گذشته خود را در رکود سنگین بازار نشان داد. اما حالا پس از گذشته تنها ۲ هفته از شروع به کار رسمی بازار خودرو، قیمت ها با افزایش های قابل توجه و گاها بی سابقه مواجه شده و این نکته را یادآور شده که با دستور و وعده نمی توان بازار و صنعت خودرو را کنترل کرد.

امروز پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، در مدل ۱۴۰۱ ،بدون افزایش قیمت نسبت به دیروز و پس از چند روز جهش های قیمتی متوالی همان ۳۹۰ میلیون تومان معامله شد . این خودرو در مدل ۱۴۰۰هم گران نشد و به قیمت ۳۷۵ میلیون تومان معامله شد. در نسخه اتوماتیک و سقف شیشه با سال تولید ۱۴۰۰ این خودرو که در دو روز گذشته ۲۰ میلیون تومان گران شده بود امروز تغییری نداشت و همان ۵۵۵ میلیون تومان معامله شد.

۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱، دیروز ۳ و امروز ۲ میلیون تومان گران شده و در مرز ۲۹۰ میلیونی قرار گرفته است، این خودرو در بازار امروز ۲۸۷ میلیون تومان معامله شد. در مدل  ۱۴۰۰، این خودرو خیال کاهش یا حداقل ثبات ندارد و ۲۷۸ میلیون تومان معامله می شود. نسخه تیپ ۵ این خودرو در نسخه فول آپشن و کم آپشن هر کدام با ۲ میلیون افزایش، به ترتیب با قیمت ۳۳۵ و ۳۳۰ میلیون تومان معامله شدند. نکته دیگری که این افزایش قیمت ها در نسخه های تیپ دو و تیپ پنج پژو ۲۰۶، احتمال افزایش ارزش ۲۰۶ تیپ ۳ را از آنچه پیشبینی شده بود قوت می بخشد و این خودرو را به عاملی برای افزایش میزان رانت توزیع شده در قرعه کشی ها بدل می کند.

رانا پلاس در مدل ۱۴۰۱ افزایشی نداشت و بدون تغییر قیمتش همان ۲۸۶ میلیون تومان گذشته معامله شد. اما نسخه ۱۴۰۰ این خودرو روند افزایشی را ادامه داد و با ۲ میلیون افزایش دیگر به قیمت ۲۷۴ میلیون تومانی رسید.

سمند LX ساده هم در مدل ۱۴۰۱، بدون تغییر ماند و اکنون در بازار ۲۷۸ میلیون تومان معامله می شود و در نسخه ۱۴۰۰ هم بدون تغییر ۲۶۹ میلیون تومان معامله می شود.

سورن پلاس هم که از اول هفته تا دیروز ۶ میلیون تومان گران شده بود امروز هم با افزایش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان در مدل های ۱۴۰۰ رسید.

قیمت پژو پارس LX در مدل ۱۴۰۱، که دیروز بدون تغییر قیمت بود امروز روند افزایشی را از سر گرفت و با دو میلیون تومان افزایش، ۳۶۰ میلیون تومان معامله شد. نسخه ۱۴۰۰هم به همین منوال ۳ میلیون گران شد و به ارزش ۳۴۳ میلیونی رسید . در نسخه ساده هم این خودرو سه میلیون تومان دیگر گران شد و به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان معامله شد.

دنا معمولی هم در نسخه ۱۴۰۱ هم تغییر قیمتی نداشت و همان ۳۷۲ میلیون تومان چهارشنبه معامله شد،در مدل ۱۴۰۰ هم این خودرو همانند مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر قیمت ۳۶۰ میلیون تومان معامله می شود.

تارا در مدل ۱۴۰۱ دیروز گران نشد و امروز جبران کرد. این خودرو با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۵۶۰ میلیون تومان معامله می شود. در مدل ۱۴۰۰ هم همین میزان افزایش این خودرو را به قیمت ۵۴۵ میلیون تومانی رساند. در نسخه دستی و در مدل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم هرکدام با ۳ و ۲ میلیون افزایش به ترتیب ۴۰۸ و ۴۲۲ میلیون تومان معامله شدند.

شاهین هم که دیروز جهش ۱۰ میلیونی داشت امروز را بدون تغییر سپری کرده و همان ۳۵۰ میلیون تومان معامله می شود.

پراید هم در مدل ۱۱۱ مجددا ۲ میلیون تومان گران شد و با سفت کردن جای پای خود در کانال ۱۹۰ میلیون تومانی، ۱۹۳ میلیون تومان معامله شد. نسخه ۱۳۱ پراید همانند دیروز ۱ میلیون تومان دیگر گران شد و به قیمت ۱۷۵ میلیون تومان معامله شد.

تیبا هم در هر دو نسخه صندوقدار و هاچبک با افزایش قیمت همراه بود و به ترتیب ۱۸۵ و ۱۹۰ میلیون تومان معامله شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟