نيروي انساني مهم ترين ركن توليد خودرو است

یکشنبه - 11 اردیبهشت 1401

پیشرانه – مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با تاكيد بر اينكه استراتژي اين مجموعه ارتقاي كيفيت محصولات و تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده رئيس جمهور است، گفت: ۹۷ درصد خودروهاي كه توليد مي شود به صورت مستقيم به واحد فروش تحويل داده مي شود، اين امر كمك خواهد كرد كه ضمن افزايش عرضه خودرو به بازار و حذف دلالان و واسطه ها، كيفيت خودروها ارتقاء پیدا كند.

پیشرانه – مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با تاكيد بر اينكه استراتژي اين مجموعه ارتقاي كيفيت محصولات و تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده رئيس جمهور است، گفت: ۹۷ درصد خودروهاي كه توليد مي شود به صورت مستقيم به واحد فروش تحويل داده مي شود، اين امر كمك خواهد كرد كه ضمن افزايش عرضه خودرو به بازار و حذف دلالان و واسطه ها، كيفيت خودروها ارتقاء پیدا كند.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» محمدعلي تيموري به مناسبت فرا رسیدن روز جهاني كارگر ضمن بازديد از خطوط توليد و حضور در جمع كارگران، نيروي انساني را مهم ترين و اصلي ترين ركن توليد خودرو دانست و اظهار داشت: نيروي انساني كارآمد مي تواند محصول اقتصادي توليد كند و از آنجا كه گروه خودروسازي سايپا به دنبال توليد اقتصادي دو محصول است قطعا با تكيه بر توان و دانش كارگران و مهندسان داخلي مي تواند ضمن تحقق توليد اقتصادي خودروهاي شاهين و كوييك، رشد توليد را در سال جاري محقق كند.

او با بيان اينكه ضرورت دارد به منابع انساني در بخش هاي خط توليد، كيفيت، زنجيره تامين و ساير بخش ها توجه ويژه داشته باشيم، تصريح كرد: نيروي انساني براي ما اهميت قابل توجهي دارد چرا كه اعتقاد داريم از اين طريق مي توان به توسعه و تعالي صنعت خودرو دست يافت.

تيموري با تاكيد بر اينكه ارتقاي كيفيت، كاهش هزينه ها، تحويل به موقع خودروها به مردم و افزايش ايمني محصولات وابسته به نيروي انساني است، گفت: هدف گذاري ما اين است كه با همت كارگران، مهندسان و كارشناسان گروه خودروسازي سايپا بيش از گذشته از ظرفيت ماشين آلات و خطوط توليد استفاده كنيم؛ اگر از تمام ظرفيت موجود استفاده كنيم به طور قطع مي توان با سرعت بيشتري به ۸ فرمان ابلاغ شده از سوي رئيس جمهور دست يافت.

او با اشاره به ارتقاي كيفيت محصولات سايپا و توليد اقتصادي كه اين مجموعه دنبال مي كند، افزود: از اواخر سال گذشته با هدف افزايش توليد و ارتقاي كيفيت، تصميم گرفته شد كه توليد اقتصادي دو محصول شاهين و كوييك پيگيري شود از اين رو سعي شد تا چالش ها و نارضايتي هایي كه از خودروي شاهين وجود دارد، با كمك مهندسان مرتفع شد.

رضايت كامل از محصولات سايپا

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با اشاره به اينكه ارتقاي كيفيت شاهين از ماه هاي پاياني سال ۱۴۰۰ در دستور كار قرار گرفت، تصريح كرد: برخي مشتريان از صداي شاهين در اتاق گلايه داشتند از  همين رو فرآيند ايزوله كردن اتاق طي ۴۵ روز انجام شد و تمام محصولات از هفته آخر اسفندماه سال گذشته با سيستم جديد (حذف كامل صداي اتاق) توليد شده است؛ در اين ميان براي ارتقاي كيفيت موتور شاهين برنامه اي تدوين كه خوشبختانه نتايج خوبي حاصل شد.

او ادامه داد: نارضايتي از شيشه بالابر و فوم صندلي هاي خودرو شاهين وجود داشت كه با همت كارشناسان و مهندسان تمام اين چالش ها مرتفع و استانداردسازي لازم صورت گرفت لذا مردم رضايت نسبي از خودرو شاهين پيدا كردند، این اقدامات ياد شده در مورد خودرو كوييك هم انجام خواهد شد تا مردم از كيفيت خودروهاي اقتصادي گروه خودروسازي سايپا رضايت كامل داشته باشند.

كيفيت و پاسخگويي مناسب به مشتريان

تيموري با يادآوري اينكه خودرو كوييك به جهت آنكه سال هاي متمادي است كه توليد مي شود بخش زيادي از مشكلات آن اصلاح شده، افزود: ارتقاي كيفيت خودرو كوييك در دستور كار قرار گرفته است تا مردم رضايت صددرصدي از اين خودرو داشته باشند.

او با بيان اينكه در راستاي كسب رضايت مشتريان، افرادي كه در گذشته خودرو شاهين خريداري كردند خدمات پس از فروش ويژه دريافت خواهند كرد، گفت: كيفيت و پاسخگويي مناسب به مشتريان، رمز موفقيت و بقا يك بنگاه اقتصادي است به همين جهت حدود ۲ هزار پروژه ارتقاء كيفيت محصول در فرآيند توليد و زنجيره تامين قطعات تعريف شده كه در حال اجرا است.

پاسخ دهي مناسب به مشتريان

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با اشاره به تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده از سوي رئيس جمهور و برنامه هاي كه اين مجموعه براي سال جاري دارد، خاطرنشان كرد: توليدات امسال دو ويژگي دارد كه يك بخش آن رشد توليد و ديگري توليد به صورت عبور مستقيم است؛ در حال حاضر ۹۷ درصد خودروهايی كه توليد مي شود به واحد فروش تحويل داده مي شود و اين امر به منزله ارتقاي كيفيت و پاسخ دهي مناسب به مشتريان است.

او گفت: در ۸ فرمان ابلاغ شده، رشد توليد تا ۵۰ درصد تكليف شده است اما سعي و تلاش ما اين است كه رشد توليد را به بيش از ۶۵ درصد برسانيم از همين رو ضمن افزايش توليد در حال تجاري سازي خودروهاي كف پاركينگ هستيم.

خودروهاي كف پاركینگ به ۲۰ هزار دستگاه مي رسد

تيموري تصريح كرد: زماني كه وارد گروه خودروسازي سايپا شدم اين مجموعه ۸۰ هزار خودرو ناقص، ۵ هزار و ۲۰۰ خودرو يورو۴ و هزار و ۷۰۰ خودرو بدون گارانتي و بلاتكليف در كف پاركينگ داشت، لذا با برنامه ريزي دقيق اين تعداد به ۲۹ هزار خودرو رسيده و تا پايان  ماه جاري مجموع خودروهاي كف پاركینگ به ۲۰ هزار دستگاه مي رسد.

او با تاكيد بر اينكه خودروهاي كف پاركينگ بعد از تكميل دوباره به بخش بازرسي مي رود تا كيفيت آن مورد سنجش قرار گيرد، اظهارداشت: در فروردين ماه سال جاري و براي اولين بار گروه خودروسازي سايپا ۳۷ هزار خودرو آماده تحويل داشت كه ۱۶ هزار دستگاه از تجاري سازي خودروهاي كف پاركينگ و ۲۱ هزار دستگاه توليد اولين ماه سال بود.

پياده سازي ۸ فرمان رئيس جمهور

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تصريح كرد: استراتژي ما اين است كه با همت تمام بخش ها و برنامه هاي دقيقي كه تنظيم شده ۸ فرمان رئيس جمهور را پياده سازي كنيم؛ از همين رو ضمن حركت به سمت صفر شدن خودروهاي كف پاركينگ در حال برنامه ريزي براي عرضه ۳ محصول جديد به بازار هستيم كه يكي از آنها توليد ون اقتصادي است. اميدواريم تا پايان سال جاري تاييديه هاي لازم اخذ شود و اين خودرو روانه بازار شود.

او گفت: در خصوص واگذاري سهام و حركت به سمت خصوصي سازي هم برنامه جامعي تدوين شده و كارهاي كارشناسي دقيقي صورت گرفته است؛ نتايج تحقيقات در ماه جاري استخراج خواهد شد و پس از آن سهام درون گروهي واگذار خواهد شد تا با بودجه اي كه به دست مي آيد بتوان برنامه هاي محول شده را اجرايي و پياده سازي كرد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟