پیکاپ جی ۹

باز کردن گالری تصاویر
2 لیتری
220 اسب بخار
اتوماتیک ۸ سرعته
دو دیفرانسیل
توربو شارژ
مشاهده سایر مشخصات
مزایا
طراحی به‌روز و متفاوت
موتور قدرتمند
امکانات بالا
معایب
حساسیت به بنزین معمولی
کیفیت مترایل کابین

پیشرانه- متأسفانه تاکنون وانت پیکاپ‌های فول سایز که بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسند، در بازار ایران حضور گسترده‌ای نداشته‌اند.

اما حالا گروه بهمن تصمیم گرفته تا با همکاری شریک چینی خود یعنی ZX Auto که پیش‌ازاین در پروژه تولید وانت کاپرا با آن همکاری داشت، یک محصول پیکاپ فول سایز دو دیفرانسیل جدید به نام G9 را به بازار ایران ارائه دهد. در ادامه به معرفی و بررسی مشخصات پیکاپ G9 بهمن موتور خواهیم پرداخت. لطفاً با پیشرانه همراه باشید.

معرفی

شرکت زد ایکس چین اخیراً یک وانت پیکاپ فول سایز به سبک محصولات پرطرفدار آمریکایی نظیر فورد اف ۱۵۰ و رم ۱۵۰۰ را به بازار روانه کرده است. این محصول که طراحی ظاهری زیبا، عضلانی و به نسبت اسپرتی را ارائه می‌دهد، با نام ویشی ۱۹۴۹ به دست مشتریان چینی خواهد رسید. عدد ۱۹۴۹ در اینجا نشانگر سال تأسیس کمپانی زد ایکس و بیانگر سابقه بالای آن در تولید خودرو بوده است.

این شرکت تا پیش‌ازاین در تولید محصولاتی همچون وانت کاپرا و شاسی‌بلند لندمارک با شریک ایرانی کار کرده بود اما حالا قرار است یک محصول نسبتاً جذاب و متفاوت از طریق گروه بهمن به مشتریان ایرانی ارائه دهد.

این پیکاپ دو دیفرانسیل جدید که در ایران با نام G9 عرضه خواهد شد، ازلحاظ طراحی بسیار گیراتر از حریفان موجود در بازار ایران به نظر می‌رسد. به‌ویژه به دلیل بهره‌مندی از نمای چهره خشن مشابه محصولات آمریکایی، جی ۹ بهمن تا حد زیادی قادر به تأمین نیازهای بصری مشتریان ایرانی خواهد بود.

درپوش موتور نیز به سبکی کاملاً عضلانی و جذاب حجم‌پردازی شده تا خشونت و هیجان چهره این وانت پیکاپ پهن‌پیکر به حدی مطلوب افزایش پیدا کند. در نمای کناری و قسمت پشت نیز شاهد استایل قابل‌قبول و متقاعدکننده برای این پیکاپ چینی درشت جثه خواهیم بود.

درون کابین پیکاپ جی ۹ نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت به سبک محصولات آمریکایی طراحی‌شده و انصافاً فضایی زیبا و نسبتاً باکیفیت را برای کاربران به نمایش گذاشته است. دراین‌بین غربیلک فرمان که تا حدود زیادی مشابه محصولات کراس‌اوور طراحی‌شده است، می‌توانست به نحوی زیبا و البته با زمختی بیشتر طراحی شود تا تطابق بالاتری با طرح بدنه و سایر المان‌های بیرونی این خودرو داشته باشد.

کابین جادار، کیفیت متریال قابل‌قبول و فضای بار بزرگ از ویژگی‌های مثبت طراحی داخلی و بیرونی این خودرو به‌حساب می‌آید.

مشخصات فنی وانت پیکاپ بهمن جی ۹

پیکاپ دو دیفرانسیل جدید گروه بهمن از یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ به قدرت حدود ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتون متر در کنار گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF  بهره‌مند شده است. این مجموعه فنی و خصوصاً حضور گیربکس اتوماتیک ۸ دنده می‌تواند نظر مشتریان بیشتری را به سمت این محصول خاص جلب کند؛ چراکه تا پیش‌ازاین اکثر وانت پیکاپ‌های موجود در بازار با گیربکس دستی به مشتریان ایرانی عرضه می‌شدند.

در مورد شتاب و میزان مصرف سوخت این پیکاپ دو دیفرانسیل آفرودی اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما می‌شود حدس زد که شتاب صفر تا صد پیکاپ G9 بهمن موتور چیزی حدود ۱۲ تا ۱۳ ثانیه بوده و میانگین مصرف سوخت آن نیز به نزدیکی ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی خواهد رسید. حداکثر سرعت وانت جدید گروه بهمن نیز معادل ۱۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

آپشن‌ها و امکانات

خوشبختانه امکانات بسیار مناسب و قابل‌قبولی برای پیکاپ بهمن موتور در نظر گرفته شده است. به‌ویژه حضور سیستم کروز کنترل هوشمند و همچنین سامانه‌های راداری پیشگیری از تصادف باعث ارتقای سطح آپشن‌های این خودروی درشت پیکر خواهد شد و آن را از سایر محصولات هم‌رده داخلی در حوزه امکانات بالاتر خواهد نشاند.

موارد زیر شاخص‌ترین امکانات پیکاپ جی ۹خواهند بود:

کروز کنترل هوشمند، کنترل پایداری، ترمز کمکی، رادار هشدار تصادف از جلو، رادار حرکت بین خطوط، سیستم باز شدن قفل درها هنگام تصادف، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم اتولایت، برف پاک‌کن اتوماتیک، سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش لمسی و قابلیت صوتی، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید ۳۶۰ درجه، حسگرهای پارک، کلید برقی قفل دیفرانسیل عقب، تودوزی چرمی، اتصال بلوتوث، دوربین ثبت وقایع رانندگی، سیستم استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، شارژر جداگانه برای ردیف عقب، دریچه تهویه اختصاصی عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ حالت، دکمه‌های کنترل روی فرمان، آینه‌های کناری تاشونده برقی با گرم‌کن، ترمز پارک برقی، اتوهلد، پرده اتوماتیک برقی برای قسمت بار و… .

قیمت پیکاپ جی ۹ بهمن موتور

قیمت پیکاپ جی ۹ از سوی بهمن موتور یک میلیارد و  نهصد و هشتاد میلیون تومان اعلام شده است. با این حساب حریفانی مثل آسنا توربو اتوماتیک و فوتون تونلند جدید اتوماتیک مهم‌ترین رقبای جی ۹ بهمن در ایران خواهند بود.

استایل ظاهری جذاب، قوای فنی مناسب، قفل دیفرانسیل عقب، قابلیت آفرود مطلوب، جذابیت ظاهری و نمای منحصربه‌فرد بدنه که پیش‌ازاین در بازار کشور شاهد آن نبوده‌ایم به همراه آپشن‌های مناسب و بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک آلمانی، مهم‌ترین نقاط قوت پیکاپ جدید بهمن موتور به‌حساب می‌آیند که در صورت ضمیمه شدن یک برچسب قیمت منطقی روی این محصول، قطعاً موفقیت آن را در بازار ایران تضمین خواهند کرد.

نوشته: حسین باباپور

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور 2 لیتری
تنفس موتور توربو شارژ
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 220 اسب بخار
حداکثر گشتاور 360 نیوتن متر
جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته
شتاب ۰ - ۱۰۰ ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 11
مصرف سوخت ترکیبی 10.1

موارد ایمنی

کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً 4 کیسه هوا) - ABS - EBD - BA - ESC - TCS - HDC - EPB - LDW

ویژگی های رفاهی

صفحه نمایش 10.1 اینچی، شارژر وایرلس - سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، سیستم ورود بدون کلید، دوربین 360 درجه، سنسور و دوربین عقب، کروز کنترل، سنسور باران، روکش چرمی صندلی ها

نظر شما چیست؟