هواپیما و صنعت خودرو

تاثیر صنعت هواپیماسازی بر صنعت خودرو

پنجشنبه - 31 مرداد 1398

پیشرانه- تاثیر صنعت هواپیماسازی بر صنعت خودرو قابل تردید نیست و بسیاری از فناوری های امروز در صنعت خودرو از صنعت هواپیما سازی وارد صنعت خودروسازی شده اند. به گزارش وب سایت خبری پیشرانه صنعت هواپیما به جرات صنعتی پیشرفته است و هر روز شاهد تغییری در آن هستیم، به همین دلیل شرکت های معتبر […]

پیشرانه- تاثیر صنعت هواپیماسازی بر صنعت خودرو قابل تردید نیست و بسیاری از فناوری های امروز در صنعت خودرو از صنعت هواپیما سازی وارد صنعت خودروسازی شده اند.
به گزارش وب سایت خبری پیشرانه صنعت هواپیما به جرات صنعتی پیشرفته است و هر روز شاهد تغییری در آن هستیم، به همین دلیل شرکت های معتبر اروپایی چند وقتی است که تلاش کرده اند با پیوند این دو صنعت وارد فاز جدید از تولید خودرو بشوند. البته تعداد زیادی از فن آوری های امروز صتعت خودرو هم پیش تر از صتعت هواپیما سازی وارد این صنعت شده اند.
بسیاری از فناوری هایی که امروز در صنعت خودرو شاهد هستید و در زمره تجهیزات اصلی موتور محسوب می شود از صنعت هواپیما سازی پس از گذر سالها وارد صنعت خودرو سازی شده و تحولی شگرف در پیشبرد این صنعت بوجود آورده است به نوعی تاثیر صنعت هواپیماسازی بر صنعت خودرو قابل تردید نیست.
به عنوان مثال ترمز ضد قفل که پیشینه آن به قبل از ۱۹۷۰ میلادی باز می گردد. و یا سوپر شارژ که متعق به بعداز جنگ جهانی اول است.
یکی دیگر از مواردی که نشان دهنده تاثیر صنعت هواپیماسازی بر صنعت خودرو است سیستم دو میل سوپاپ در بالا (بالای سرسیلندر) است که به سال ۱۹۲۲ باز می گردد. به همین دلیلدر این مطلب به صورت کوتاه به تحولی که سیستم DoHC یا همان دومیل سوپاپ از بالا در موتور بوجود می آورد می پردازیم.
برای مثال در موتورهای انژکتوری پراید و موتور وانت مزدا یا موتور پیکان که تک میل سوپاپ است شمع ها از بغل به سرسیلندر پیچ می شود و در هنگام جرقه از یک سمت سیلندر جبهه آتش منتشر می شود اما در سیستم دومیل سوپاپ شمع ها در مرکز سرسیلندر جانمایی شده ودر هنگام جرقه و انتشار جبهه آتش ، بصورت همگن جبهه آتش منتشر شده که در دورهای بالای موتور برای افزایش توان موتور موثر است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟