چرا شاهین ایمن ترین خودروی کشور است؟

شنبه - 31 اردیبهشت 1401

پیشرانه – این سدان جدید ۴۴۶ میلیمتری که باید جور برخی از محصولات خودرویی کشور را به لحاظ ایمنی می کشید خیلی زود توانست از فیلترهایی عبور کند که اخذ نمره قبولی بالا در آنها برای اولین بار در کشور تحسین منتقدان را در پی داشت و خیلی زود لقب ایمن ترین خودروی کشور را از آن خود کرد.

پیشرانه – این سدان جدید ۴۴۶ میلیمتری که باید جور برخی از محصولات خودرویی کشور را به لحاظ ایمنی می کشید خیلی زود توانست از فیلترهایی عبور کند که اخذ نمره قبولی بالا در آنها برای اولین بار در کشور تحسین منتقدان را در پی داشت و خیلی زود لقب ایمن ترین خودروی کشور را از آن خود کرد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» ،معرفی مگاپلتفرم sp100 در اوج دوره کرونا توسط گروه خودروسازی سایپا خبر از ایجاد تحول در خطوط تولید این شرکت می داد. شاهین سایپا در شرایطی به خط تولید این گروه خودروسازی اضافه شد که شیوع سویه های مختلف کرونا در کشور نگرانی های زیادی را در خصوص روند کیفی تولید اولین محصول کلاس C سایپا ایجاد می کرد.

جدا از شرایط حاکم بر سلامت کشور در آن زمان افزایش انتقادات نسبت به سطح ایمنی خودروهای ساخت داخل تمرکز اصلی را در تولید و ساخت این خودرو را روی موضوع ایمنی آن گذاشت. به این واسطه برای اولین بار فیلم تست ایمنی یک خودرو در سطح کشور منتشر شد تا به خیلی ها ثابت شود اگر شرایط برای تولید یک خودرو خوب فراهم باشد قطعاً مهندسان داخلی از پس انجام آن بر خواهند آمد.

شاهین ایمن ترین خودروی کشور

 

بررسیها نشان می دهد که شاهین سایپا اولین خودروی تولید داخل است که توانسته تست ECE R95 را با موفقیت چشمگیر پشت سر بگذارد. تست سخت این استاندارد یکی از شش جزء اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست که قبل از آن هیچ خودرویی در کشور موفق به گذراندن آن نشده. انتشار سایر فیلم های تست ایمنی مانند ایربگ ها و تصادف جانبی به خوبی نشان داد که مهندسان داخلی برای پاسخ به منتقدان خودرویی را روانه بازار خواهند کرد که بعد از دهه ها انتقاد به ایمنی خودروهای ساخت داخل بتواند همسنگ خودروهای اروپایی در این موضوع باشد.

اولین خودروی چهار ستاره کشور

 

سدان کلاس C سایپا در بخش تکنولوژی های ایمنی ضمن بهره گیری از دو کیسه هوا به سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD در کنار سیستم ترمز کمکی BAS مجهز شد تا در ارزیابی های سازمان استاندار اولین خودروی چهار ستاره داخل کشور باشد.

مشخصات شاهین سایپا

 

گیربکس
نوع گیربکس ۵ سرعته دستی
موتور
نوع موتور M15 Turbo Charger
حجم موتور (CC) ۱۴۹۷
حداکثر قدرت (HP/۵۰۰۰RPM) ۱۱۰
حداکثر گشتاور (NM/۲۵۰۰RPM) ۱۷۸
استاندارد آلایندگی یورو۵
مصرف سوخت
ظرفیت باک (لیتر) ۴۷
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب Torsion Beam
رینگ و تایر
رینگ ۱۵ اینچ آلومینیومی
سایز تایر ۱۸۵/۶۵R15
فرمان
نوع فرمان برقی
سیستم ترمز
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی
ترمز دستی مکانیکی

شاهین با استفاده از موتور ۱۴۹۷ سی سی M۱۵ Turbo Charger، گیربکس دستی ۵ سرعته و طراحی بدنه با استفاده از فولادهای با استحکام بالا، به بازار عرضه شده است تا رقابت را در بازار خودروهای هم کلاس خود دو چندان نماید.

بازگشت اعتماد به صنعت خودرو با شاهین

 

آنچه گفته شد خلاصه ای شرح تولید شاهین سایپا بود که ضمن قدرت نمایی مهندسان داخلی در گروه خودروسازی سایپا شرایطی را ایجاد کرد تا اعتماد از رفته به صنعت خودروی کشور بازگردد. برخی ها شاهین را فیس لیفتی نسبتا جذاب از ولکس سی۳۰ می دانند. این اتفاق در شرایطی برای شاهین رقم می خورد که به گمان خیلی ها هزینه روی ایمنی خودرویی که باید چندکار را باهم انجام می داد تا حدود زیادی چالش برانگیز بود. در واقع هزینه و فایده نشان میداد اگر این پروژه موفقیت لازم را به دست نیاورد خریداران خودروهای داخلی روی تولید محصولات جدید در کشور هیچ نظر مثبتی نخواهند داشت. با این حال سایپا به باور خیلی ها توانست ضمن جبران مافات اتفاقی را در صنعت خودرو رقم بزند که ضمن امضای به خصوص این شرکت با نام شاهین ایمن ترین خودروی کشور مردم را نسبت به محصولات جدید داخل کشور علاقمند کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟