«بهمن» نمونه موفق خصوصی سازی در صنعت خودرو

یکشنبه - 1 خرداد 1401

پیشرانه – مدیرعامل بهمن دیزل معتقد است، بخشی از توسعه های رخ داده در این مجموعه ناشی از خصوصی سازی این محصول است و بهمن می تواند به عنوان یک الگو از این اتفاق در کشور معرفی شود که پس از خصوصی سازی به افزایش بهره وری دست یافته است.

پیشرانه – مدیرعامل بهمن دیزل معتقد است، بخشی از توسعه های رخ داده در این مجموعه ناشی از خصوصی سازی این محصول است و بهمن می تواند به عنوان یک الگو از این اتفاق در کشور معرفی شود که پس از خصوصی سازی به افزایش بهره وری دست یافته است.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل در حاشیه نمایشگاه خودرو تهران اظهار کرد: خوشحال هستیم پس از ۳ سال و بعد از شیوع کرونا، امسال نمایشگاه برگزار و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.  مجموعه بهمن و به ویژه ما در حوزه تجاری این مجموعه با خودروهای جدید وارد بازار شدیم.

وی با اشاره به خودروهای جدید این مجموعه گفت: کامیون کشنده ام پاور که به تازگی عرضه شده و کامیونت های سری فورس و می نی بوس جدید این مجموعه در نمایشگاه حضور پیدا کردیم.

خضری افزود: مجموعه بهمن دیزل در حال توسعه در حوزه های مختلف از جمله توسعه محصول است. در این زمینه روی دو پلتفرم مشغول بکار هستیم. یکی از آنها پلتفرم سنگین است که با سری ام پاور مطرح است و دیگر پلتفرم مربوط به کامیونت های فورس است. برای ام پاورمحصول ۴۹۰ را به بازار عرضه کردیم اما در زمینه ۵۵۰ و ۵۶۰ مشغول به کار هستیم. در سری ام پاور کامیون ۱۸ تن هم در دستور کار است. همچنین  کامیون ۲۶ تن بی دی ۴۰۰ هم در دست است تا زنجیره مورد نیاز کامیون های بازار هم تامین شود. در پلتفرم فورس هم محصول ۶ و ۸ تن هم به بازار عرضه کردیم و محصول فورس ۱۲ هم در سال جاری به بازار عرضه می شود.

وی با توجه به اینکه از مدیران پیش از خصوصی سازی بهمن است، درباره تغییرات آن دوره با شرایط حاضر، تصریح کرد: بنده هم شرایط پیش خصوصی سازی و هم پس از آن را شاهد بودم. واقعیت آن است که ساختار فعلی بسیار چابک است و از نقطه نظر تصمیم گیری حساست دارد و تمامی چارچوب ها اقتصادی، رضایت مشتری، توسعه و افزایش بهره وری است. در این مدت سیستم متمرکز شده و در مناطق مختلفی از تهران دفتر داشته باشیم و سرعت تصمیم گیری بالا رفته است. با توجه به بالارفتن تجربه در انتخاب محصول و توسعه سرعت خیلی خوبی دارد. پیش از خصوصی سازی ما ۸ هکتار مجموعه داشتیم اما امروز ۳۴ هکتار است و پرسنل به ۱۴۰۰ نفر رسیده و در حالی که پیش تر ۵۰۰ نفر بود.

خضری افزود: میزان تولید در ۱۴۰۰ به تیراژ قبل از تحریم ها رسید و سال گذشته ۲۵۰۰ دستگاه تولید شد. برای سال جاری نیز برنامه دو برابری پیش بینی شده است که ناشی از افزایش بهره وری موجود در مجموعه خصوصی است.

وی با توجه به اینکه دوره ای در سایپا دیزل حضور داشت گفت: اقتصاد چاره ای جز خصوصی سازی ندارد. اگر اقتصاد می خواهد از مشکلات رها شود باید به سمت خصوصی سازی واقعی برود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟