خودروهای وارداتی هیوندای با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار را بشناسید

پنجشنبه - 31 شهریور 1401

پیشرانه- خودروهای وارداتی جدید احتمالاً از آذر یا دی‌ماه ۱۴۰۱ در بازار ایران رونمایی خواهند شد و برندهایی مثل هیوندای که پیش‌ازاین نیز با قدرت در امر صدور محصولاتشان به ایران فعال بودند، در دور جدید نیز جزو گزینه‌های واردات محسوب می‌شوند.

پیشرانه- خودروهای وارداتی جدید احتمالاً از آذر یا دی‌ماه ۱۴۰۱ در بازار ایران رونمایی خواهند شد و برندهایی مثل هیوندای که پیش‌ازاین نیز با قدرت در امر صدور محصولاتشان به ایران فعال بودند، در دور جدید نیز جزو گزینه‌های واردات محسوب می‌شوند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» بر همین اساس در مطلب پیش رو به معرفی خودروهای وارداتی هیوندای با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار خواهیم پرداخت تا متوجه شوید کدام محصولات جدید این شرکت کره‌ای مجاز به تردد در جاده‌های کشور هستند.

خودروهای وارداتی هیوندای

 

خودروهای وارداتی هیوندای کدامند؟

در ادامه با پنج مدل از محصولات جدید هیوندای که در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار به فروش می‌رسند و مستعد دریافت مجوز ورود به کشور هستند، به حضورتان معرفی می‌شود.

خودروهای وارداتی هیوندای

هیوندای کُنا مدل ۲۰۲۲

هیوندای کنا یکی از محصولات نسبتاً جدید کمپانی هیوندای در رده کراس اوورهای ساب‌کامپکت به‌حساب می‌آید و مدل ۲۰۲۲ آن در کشور قطر با قیمت فوب ۱۷ هزار دلار به فروش می‌رسد. البته یک نسخه گران‌تر از این خودرو نیز وجود دارد که بهای آن بیش از ۲۰ هزار دلار است و نمی‌تواند در بازار ایران حاضر شود. هیوندای کنا موردنظر ما به موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۵۰ اسب بخار مجهز شده است.

خودروهای وارداتی هیوندای

این پیشرانه از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به‌منظور انتقال گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متری به‌سوی چرخ‌های جلو استفاده می‌کند و شتاب صفر تا صد در حد ۱۰.۵ ثانیه برای هیوندای کنا به جا می‌گذارد. میانگین مصرف سوخت این مدل چیزی حدود ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و نهایت سرعت این خودرو هم برابر ۱۹۴ کیلومتربرساعت ذکر شده است. ورود بدون کلید، سیستم کنترل کشش و پایداری، کیسه‌های هوای جلو، خروجی برق ۱۲ ولت، USB، حسگر فشار باد تایرها، شاخص‌ترین تجهیزات این نسخه از هیوندای کنا ۲۰۲۲ به‌حساب می‌آیند.

خودروهای وارداتی هیوندای

هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۲

اکسنت یکی دیگر از خودروهای وارداتی هیوندای محسوب می‌شود که پیش‌ازاین نیز به‌عنوان خودرو وارداتی و مونتاژی در ایران عرضه شده بود و حالا می‌تواند با مدل ۲۰۲۲ نیز در دسترس متقاضیان ایرانی قرار داده شود. این خودرو در بازار کشور قطر در قالب سه تیپ به فروش می‌رسد. ارزان‌ترین مدل هیوندا اکسنت با نام ۱.۴ GL به موتور ۱.۴ لیتری مجهز شده و قیمت آن معادل تقریبی ۱۲ هزار و ۸۰۰ دلار است. حداکثر توان موتور این نسخه به ۱۰۰ اسب بخار می‌رسد و در حدود ۶.۴ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. ضمناً گیربکس این مدل هیوندای اکسنت از نوع اتوماتیک است.

هیوندای اکسنت

یک نمونه دیگر هیوندای اکسنت GL نیز در کشور قطر موجود است که به‌جای موتور ۱.۴ لیتری از پیشرانه ۱.۶ لیتری استفاده می‌کند. توان این نسخه حدود ۱۲۲ اسب بخار بوده و ازنظر فنی عملکرد بهتری نسبت به مدل ۱.۴ لیتری ارائه خواهد داد. قیمت این مدل تنها حدود ۳۰۰ دلار از نمونه ۱.۴ لیتری هیوندای اکسنت گران‌تر است.

اما نمونه فول آپشن هیوندای اکسنت ۲۰۲۲ که با کد GLS شناخته می‌شود، ازلحاظ فنی همان موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متر به‌علاوه گیربکس شش دنده اتوماتیک را به خدمت گرفته است. شتاب این نسخه حدود ۱۱.۶ ثانیه بوده میانگین مصرف سوخت آن نیز برابر ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. این نسخه اکسنت از امکانات بیشتری برخوردار است و آپشن‌هایی مثل کیسه‌های هوای جلو، سنسورهای پارک جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی مولتی‌مدیا، تودوزی چرمی، سانروف برقی، ورود بدون کلید، بلوتوث، USB، خروجی برق ۱۲ ولت و … به کاربر خود ارائه می‌دهد.

خودروهای وارداتی هیوندای

هیوندا کرتا مدل ۲۰۲۲

هیوندای کرتا یکی از کراس اوورهای جدید شرکت خودروسازی هیوندای موتورز به شمار می‌رود و در بازه قیمتی ۱۶ تا ۲۰ هزار دلار در بازار قطر یافت می‌شود. این خودرو با دو نوع پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی قوای محرکه خود را تأمین می‌کند. نمونه ۱.۵ لیتری معادل ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند. شتاب صفر تا صد این نسخه معادل ۱۲ ثانیه ارزیابی‌شده و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

خودروهای وارداتی هیوندای

موتور ۱.۶ لیتری هیوندا کرتا نیز قدرتی معادل ۱۲۱ اسب بخار داشته و نزدیک به ۱۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو به ۷.۱ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز خواهد داشت و بیشترین سرعت آن برابر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. امکاناتی مثل نمایشگر مالتی مدیا، سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، کنترل کشش و پایداری، کنترل سرعت در سرپایینی، بلوتوث، USB، دوربین عقب و…، از امکانات حاضر در نسخه فول آپشن هیوندا کرتا ۲۰۲۲ به‌حساب می‌آیند.

خودروهای وارداتی هیوندای

هیوندای النترا ۲۰۲۲

هیوندا النترا یکی از محبوب‌ترین سدان‌های جمع‌وجور کره‌ای در سراسر جهان به شمار می‌رود که پیش‌ازاین دو نسل قبلی آن نیز در ایران حضور تقریباً موفقی را تجربه کرده‌اند. هیوندای النترا مدل ۲۰۲۲ در بازار کشور قطر با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری عرضه شده است. قیمت فوب این مدل حدود ۱۵ هزار دلار بوده و موتور آن توانایی تولید ۱۲۷ اسب بخار قدرت به‌علاوه ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور را خواهد داشت.

هیوندای النترا ۲۰۲۲

گیربکس این مدل از نوع شش سرعته دستی بوده و شتاب صفر تا صد آن چیزی نزدیک ۱۱.۵ ثانیه برآورد شده است. اکسنت ۲۰۲۲ می‌تواند تا ۲۰۲ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و با توجه به استایل جذابی که در طراحی ظاهری و نمای داخلی ارائه داده است، قطعاً به یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی هیوندای در ایران تبدیل خواهد شد. سنسورهای پارک جلو و عقب، رادار هشدار جلوگیری از تصادف، تهویه اتوماتیک، سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل، بلوتوث، کنترل کشش و پایداری، شش کیسه هوا و… از مهم‌ترین تجهیزات این تیپ هیوندای النترا به شمار می‌روند.

خودروهای وارداتی هیوندای

هیوندای i10 نیو مدل ۲۰۲۲

هیوندای i10 نیو کوچک‌ترین هاچبک این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود و در بازار قطر به‌طور متوسط قیمتی در حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دلار دارد؛ بنابراین می‌تواند به‌عنوان یک محصول اقتصادی باکیفیت در بازار ایران حضور پیدا کند. این خودرو وارداتی هیوندای با پیشرانه‌های یک لیتری سه سیلندر و ۱.۲ لیتری چهار سیلندر به تولید می‌رسد. پیشرانه سه سیلندر قدرتی در حد ۶۷ اسب بخار تولید می‌کند و میانگین مصرف سوخت آن نزدیک به ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این مدل با گیربکس اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

هیوندای i10 نیو مدل ۲۰۲۲

نسخه دیگر هیوندای آی ۱۰ نیو مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر با توان خروجی ۸۴ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتون متر به همراه گیربکس اتوماتیک در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. شتاب صفر تا صد حدود ۱۳ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، از ویژگی‌های فنی هیوندای i10 به شمار می‌روند. امکاناتی مثل نمایشگر مالتی مدیا، کروز کنترل، سنسورهای پارک، دو کیسه هوای جلو و…، در هیوندای آی ۱۰ نیو به کار گرفته‌شده‌اند.

بنابراین این محصول هاچبک به‌عنوان یک خودروی اقتصادی نسبتاً خوش قیمت می‌تواند در بازار ایران حاضر شود و درصورتی‌که قیمت نهایی آن برای مشتری ایرانی در حد معقول باشد، قطعاً به یک محصول نسبتاً پرفروش در کلاس خودروهای کوچک اقتصادی بازار ایران تبدیل خواهد شد.

نوشته: حسین باباپور

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • علی | ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۵ ق٫ظ

    ما رو گرفتین .هر روز ازراین خبرارمیزنین.واردات رو از شهریور انداختین آخر آذر.از اون ور معلوم نیست چنتا ماشین میخا وارد کنین .سر دلالی هم دارن دعوا میکنن آقایون.آخرشم به یه دلیل ورادات منتفی میشه .این وسط ما مردم مثل همیشه کلاه میره سرمون .شما ماشین بیار به ایران نیستین وگرنه تا الان. برا نمونه لااقل ۱۰۰۰تا می آوردین تا این منتاژکارای داخلی حساب کار میومددستشون.

  • حسین | ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ ب٫ظ

    چه باحال اسم من حسین بابایی پور هست.