وزیر مشغول فراهم سازی مسیر واردات خودرو

چهارشنبه - 13 مهر 1401

پیشرانه – وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر از آغاز فرآیند واردات خودرو می دهد. خبری که بدون شک بازار خودروی ایران ماه هاست در انتظار آن بوده و برای آن لحظه شماری می کند.

پیشرانه – وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر از آغاز فرآیند واردات خودرو می دهد. خبری که بدون شک بازار خودروی ایران ماه هاست در انتظار آن بوده و برای آن لحظه شماری می کند

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه»، واردات خودرو از پر بحث ترین موضوعات در صنعت خودرو در یک سال اخیر بود. موضوعی که در نهایت وزارت صمت هم در مقابل آن کوتاه آمد و ممنوعیت آن را لغو کرد.

اما این نقطه درست شروع ماجرای واردات خودرو بود. تدوین آیین نامه اجرایی مجدد به موضوع مورد بحث مجلس و وزارت صمت قرار گرفت و حتی برخی از نمایندگان در این باره اعلام کردند آیین نامه اجرایی بدون برگزاری جلسات مشورتی با مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

حالا پس از آنکه گمانه زنی ها نشان می داد می توان در ۶  ماهه دوم سال منتظر خودروهای وارداتی به ایران بود، وزیر صمت اعلام می کند فرآیند واردات آغاز شده و متقاضیان برای واردات درخواست های خود را اعلام کرده اند.

آن طور که پیداست وزارت صمت حالا درگیر بررسی شرایط متقاضیانی است که در همین ابتدای کار گفته شده تعداد زیادی از آنها شرایط اولیه را ندارند.

رضا فاطمی امین وزیر صمت می گوید به زودی واردکنندگان مشخص می شوند و واردات آغاز می شود. اما نگرانی اصلی آن است که نحوه انتخاب متقاضیان برای واردات به صورتی باشد که انحصارگرایی در آن ایجاد شود.

نگاهی به اخبار وزارت صمت نشان می دهد برخی سیاست گذاری های این وزارتخانه در حوزه خودرو چندان کارشناسی نبوده که می توان نمونه آن را در حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو مشاهده کرد. وقوع چنین موضوعی که پیش تر نیز بارها از سوی فعالان صنعت خودرو مورد نقد قرار گرفته بود می تواند نگرانی هایی درباره موضوع واردات خودرو به همراه داشته باشد.

حالا باید دید واردات خودرو چه زمانی به ایستگاه نهایی می رسد و عملا می تواند شاهد واردات خودروهای خارجی به بازار ایران بود.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟