واردات خودرو در سال آینده

آیا واردات خودرو در سال آینده از سر گرفته می شود؟

یکشنبه - 17 آذر 1398

پیشرانه- درآمد دولت از محل حقوق ورودی خودرو در بودجه ۹۹ صفر در نظر گرفته شده و به همین دلیل پیش‌ بینی می‌شود در سال آینده به دلیل حفظ ذخایر ارزی ممنوعیت واردات خودرو تداوم داشته باشد.

پیشرانه- درآمد دولت از محل حقوق ورودی خودرو در بودجه ۹۹ صفر در نظر گرفته شده و به همین دلیل پیش‌ بینی می‌شود در سال آینده به دلیل حفظ ذخایر ارزی ممنوعیت واردات خودرو تداوم داشته باشد بدین معنی که احتمالا واردات خودرو در سال آینده نیز ممنوع خواهد بود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۹ علاوه بر حقوق ورودی، درآمد حاصل از افزایش عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد قیمت روی کشتی نیز بر خلاف سال گذشته صفر شده است در حالی که در لایحه بودجه سال آینده مالیات شماره گذاری خودرو ۷ هزار میلیارد ریال معادل ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

در همین حال درآمد حاصل از مالیات بر نقل و انتقالات اتومبیل در لایحه بودجه سال آینده حدود ۱۳ هزار میلیارد معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر شده است در حالی که در آمد حاصل از واگذاری و تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت در لایحه بودجه سال ۹۹ دولت، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۷۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

در این لایحه، درآمد موضوع اخذ عوارض شماره گذاری بر خودروهای وارداتی که اولین بار شماره گذاری می شود متناسب با میزان آلودگی و ارزش گمرکی آنها نیز ۱۰۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر شده است.

درآمد پیش بینی شده دیگر در لایحه بودجه سال ۹۹ به درآمد حاصل از معاینه فنی خودروها اختصاص دارد به طوری که البته رقم قابل توجهی نیست و یک میلیارد ریال معادل ۱۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

بخش دیگر درآمدی دولت حاصل از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است که جمع کل آن ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

همچنین در لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای سال ۹۹، درآمد حاصل از وضع عوارض از افزایش ۱۰ درصدی ارزش گمرکی خودروهای بنزین سوز ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟