نوسازي ناوگان شهری ون وانا

آمادگي ايران خودرو ديزل براي رفع نياز حمل و نقل شهري با ون وانا گازسوز

یکشنبه - 17 آذر 1398

پیشرانه- مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل، از آمادگي كامل اين شركت براي تامين نياز ناوگان ون كشور با استفاده از ون پايه گازسوز وانا خبر داد.

پیشرانه- مديرعامل شركت ايران ‏خودرو ديزل، از آمادگي كامل اين شركت براي تامين نياز ناوگان ون كشور با استفاده از ون پايه گازسوز وانا و نوسازي ناوگان شهری خبر داد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» مهدي يونسيان، مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل با اعلام اين مطلب و با اشاره به انعقاد قرارداد با سازمان تاكسيراني تهران براي نوسازي ناوگان شهری ون شهر تهران و جايگزيني آن با ون پايه گازسوز وانا، گفت: ون وانا، با فناوري روز دنيا توليد مي‏شود و تنها ون توليد داخل با موتور پايه گازسوز است كه از درصد بالاي توليد داخل برخوردار است.

وي با اشاره به افزايش نرخ بنزين در كشور افزود: ون وانا با توجه به استفاده از موتور ملي پايه‌گازسوز EF7 باعث كاهش هزينه سوخت مصرفي رانندگان و شركت‌هاي حمل و نقل عمومي خواهد شد و در عين حال از استانداردهاي روز دنيا و مواردي همچون فضاي داخلي راحت‏تر و امن‏تر براي راننده و سرنشينان برخوردار است.

مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل از آمادگي اين شركت براي تامين نياز ناوگان حمل و نقل عمومي شهرها با استفاده از خودرو ون وانا گازسوز تا يكسال آينده خبر داد و تاكيد كرد كه استفاد از اين خودرو مطمئنا بخش بزرگي از دغدغه زيست محيطي مسئولان شهري در موضوع هواي پاك و نوسازي ناوگان شهری را برطرف خواهد كرد.

مهدي يونسيان با هشدار درباره تبعات افزايش قيمت جهاني حامل‏ هاي انرژي تجديدناپذير، گذر شاخص‏هاي آلودگي هوا از سطح خطرناك، همچنين تخريب محيط‏زيست و افزايش هزينه‏هاي سلامت جامعه؛ يك‏بار ديگر توجه مسئولين و تصميم‏گيران دلسوز كشور را به اقدام عملي و عاجل براي نوسازي و بازسازي ناوگان حمل‏ ونقل كشور جلب كرده و افزود: اقدام عملي‏ دراين‏باره، گرچه ديرهنگام است اما اجازه نخواهد داد تا وضعيت از اين كه هست، بدتر و حل اين مسئله، دشوارتر و حتي غيرممكن گردد. بيش از ۲۳۵ هزار دستگاه كاميون سبك و سنگين فرسوده در جاده‏هاي كشور در حال تردد هستند كه به آن بايد ۳۴ هزار دستگاه اتوبوس شهري، بين‏ شهري و ميني ‏بوس و ۲۰ هزار دستگاه ون فرسوده و از رده خارج را بيافزاييم.

مديرعامل شركت ايران ‏خودرو ديزل، با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی؛ راهبرد اصلي شركت ايران خودرو ديزل را، مصون‌سازی اقتصاد از تحریم، آسیب‌ناپذیرکردن و تجهيز صنعت خودروي تجاري به سلاح تولید و اراده‌ی داخلی دانست و افزود: «ايران ‏خودرو ديزل زنجيره تخصصي و چرخه كامل توليد، اعم از طراحی و مهندسی، ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات، تأمین مواد اولیه، بازاریابی و شبكه توزيع و خدمات را يكجا و تحت نام يك مجموعه صنعتي دارد و در گذر از محدوديت‌هاي موجود، درميان شركت‌هاي خودروساز تجاري داخلي، پيشتاز بوده و برنامه‌ريزي و اقدام لازم براي قطع كامل نياز به قطعات CKD از منابع خارجي را تا حدود زيادي انجام داده‌ايم.»

مهدي يونسيان، ظرفيت توليد ايران خودرو ديزل را با برخورداري از توان داخلي و زنجيره تامين كامل، مانند موتور، گيربكس، محور و. در داخل كشور، سالانه ۳۵ هزار دستگاه انواع كاميون، اتوبوس، ميني‏بوس، ون و وانت دانست و با اذعان به تصويب و ابلاغ قوانين حمايتي لازم و كافي، بزرگترين مسئله توليدملي را اجرا نشدن درست، به موقع و كامل اين قوانين عنوان كرد.

وي با تاكيد بر لزوم اجراي سياستگذاري‌هاي كلان كشور در راستاي اقتصاد مقاومتي و در استفاده از توان شركت‌هاي داخلي براي تامين محصولات مورد نياز سازمان‌ها و قطع همكاري‏هاي مستقيم و يكسويه با منابع دست‏چندم خارجي، انجام اين موضوع را در راستاي اقتصاد مقاومتي و استقلال صنعتي و اقتصادي كشور دانست.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟