سوزوکی دیزایر ۲۰۲۳

سوزوکی دیزایر ۲۰۲۳ گزینه احتمالی واردات با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان

یکشنبه - 6 آذر 1401

پیشرانه- سوزوکی دیزایر یکی از خودروهای اقتصادی ویژه بازار هند و کشورهای کمتر توسعه‌یافته است که هم از لحاظ قیمت و هم از نظر شاخصه‌های فنی گزینه مناسبی برای واردات به ایران به شمار می‌رود.

پیشرانه- سوزوکی دیزایر یکی از خودروهای اقتصادی ویژه بازار هند و کشورهای کمتر توسعه‌یافته است که هم از لحاظ قیمت و هم از نظر شاخصه‌های فنی گزینه مناسبی برای واردات به ایران به شمار می‌رود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» از آنجا که زمزمه ورود خودروهای سوزوکی به ایران به‌ویژه از مبدا هند بسیار به گوش می‌رسد، به احتمال زیاد سدان سوزوکی دیزایر نیز به‌زودی مهمان جاده‌های ایران خواهد شد. از همین رو در این مقاله سوزوکی دیزایر ۲۰۲۳ را به طور کامل به شما معرفی کرده و در مورد قیمت احتمالی آن در کشورمان صحبت می‌کنیم.

معرفی سوزوکی دیزایر- Suzuki Dzire

سوزوکی دیزایر در اصل مدل صندوقدار سوزوکی سوئیفت محسوب می‌شود. اولین نسل این خودرو در سال ۲۰۰۸ به میدان آمد و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ نیز نسل‌های جدیدی از این سدان کوچک خانوادگی به بازار هند و کشورهای کمتر توسعه‌یافته آمریکای لاتین نظیر کلمبیا راه پیدا کرد.

سوزوکی دیزایر مدل ۲۰۲۳ در واقع نسخه فیس‌لیفت نسل سوم این خانواده به حساب می‌آید که نخستین بار طی سال ۲۰۲۰ در نمایندگی‌های فروش حاضر شد. به‌روزرسانی طرح جلو پنجره شش‌ضلعی و دیگر المان‌های نمای چهره نظیر گرافیک چراغ‌ها و قاب مه شکن‌ها به همراه ارتقای سطح تجهیزات، جزو مهم‌ترین تغییرات نسخه فیس‌لیفت نسبت به مدل قبلی به حساب می‌آیند. عریض‌تر شدن اتاق خودرو نیز باعث شده فضای کابین در مقایسه با نسل دوم دیزایر وسیع‌تر شود و شرکت سازنده ادعا می‌کند که فضای پای سرنشینان عقب حدود ۵۵ میلی‌متر بزرگتر شده است.

طراحی بیرونی و کابین سوزوکی دیزایر ۲۰۲۳

این خودرو وارداتی اقتصادی که به احتمال زیاد توسط ایران خودرو یا یک شرکت دیگر به بازار کشورمان عرضه خواهد شد، به عنوان یک سدان اقتصادی، شمایل نسبتا متین و دلنشینی دارد. چهره آن نه آن‌قدر هیجان‌انگیز است که کاربران را به وجد آورد و نه آن‌قدر ساده و بی‌آلایش است که چشم از دیدن آن خسته شود. فرم بدنه نیز به طور کلی حالتی خوش‌تراش پیدا کرده تا سادگی پنل‌ها کمتر در نظر بیننده برجسته شود.

نمای داخل کابین نیز از طراحی متعادل برخوردار شده که در رنج قیمتی این محصول کاملا رایج است. فضای پای صندلی‌های ردیف عقب این خودرو حدود ۴ سانت بیشتر از همکلاسان آن در بازار ایران یعنی تیبا و ساینا است. بنابراین می‌شود انتظار داشت که ردیف عقب این خودرو برخلاف انتظار چندان تنگ نباشد. ضمنا صندوق عقب سوزوکی دیزایر نیز فضایی در حد ۳۷۸ لیتر به خود اختصاص داده است که تقریبا در حد و اندازه‌های صندوق ساینا به نظر می‌رسد و قادر به تامین نیاز یک خانواده سه الی چهار نفره است.

مشخصات فنی سوزوکی دیزایر ۲۰۲۳

سوزوکی دیزایر مدل ۲۰۲۳ به منظور توان‌بخشی به اجزای خود از یک موتور چهار سیلندر ۱.۲ لیتری بهره می‌برد. این موتور جمع‌وجور قدرتی در حدود ۸۳ اسب بخار و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور ارایه می‌دهد. اگر بخواهیم با نمونه‌های داخلی قیاس کنیم، ساینا بهترین خودروی هم‌رده سوزوکی دیزایر از لحاظ توان فنی و ابعاد بدنه در ایران خواهد بود. در مورد سیستم انتقال قدرت نیز بهتر است بدانید که دو جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک amt برای این سدان کوچک هندی ژاپنی در نظر گرفته شده است.

وزن متوسط سوزوکی دیزایر مدل ۲۰۲۳ تقریبا معادل ۹۵۰ کیلوگرم است. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز در نسخه اتوماتیک به حدود ۱۳.۲ ثانیه می‌رسد. این رقم برای نسخه دستی حدود نیم ثانیه سریع‌تر برآورد می‌شود. ضمنا سوزوکی دیزایر تا حدود ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند سرعت بگیرد و در این میان به طور متوسط به حدود ۶ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز پیدا می‌کند. هندلینگ متعادل به‌ویژه در مدل‌های مجهز به سیستم کنترل پایداری، توانایی نسبی در جذب ضربات ورودی به کابین توسط سیستم تعلیق، شتابگیری نه‌چندان هیجان‌انگیز اما متعارف، تسلط کافی بر سطح جاده و دید مناسب به اطراف از ویژگی‌های رانندگی با سوزوکی دیزایر محسوب می‌شوند.

مدل خودرو سوزوکی دیزایر
موتور چهار سیلندر – ۱.۲ لیتری- تنفس طبیعی
حداکثر قدرت ۸۳ اسب بخار
بیشترین گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر
گیربکس ۵ دنده دستی یا اتوماتیک AMT
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۳.۲ ثانیه
بیشترین سرعت ۱۷۰km/h
مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد (میلی‌متر) ۳۹۹۵-۱۷۳۵-۱۵۱۵
وزن (KG) ۹۵۰

آپشن های سوزوکی دیزایر ۲۰۲۳

اینکه سوزوکی دیزایر در قالب چه تیپ‌هایی و با چه سطحی از امکانات در ایران حضور پیدا می‌کند، هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما باید بدانید که مدل فول آپشن این خودرو در بازار امارات با امکانات تقریباً قابل قبول در دسترس مشتریان قرار گرفته است که البته باعث شده قیمت آن نسبت به نسخه پایه مقداری افزایش پیدا کند.

کیسه‌های هوای جلو، ترمز کمکی، ترمز ضد قفل ABS و EBD، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه‌های ویژه سرنشینان عقب، بلوتوث و USB، نمایشگر مالتی مدیا، خروجی برق ۱۲ ولت، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی و رینگ‌های آلیاژی مهم‌ترین امکانات این مدل از دیزایر ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهند.

قیمت سوزوکی دیزایر ۲۰۲۳ و زمان عرضه آن در ایران

سوزوکی دیزایر یک سدان کوچک در حد و اندازه‌های خودرو ساینا است که حتی می‌تواند به عنوان یک محصول مونتاژی به عنوان جانشین محصولاتی همچون تیبا و ساینا در دسترس عموم مشتریان ایرانی گذاشته شود. اما به هر حال فعلا اگر به عنوان یک گزینه وارداتی در کشورمان حضور پیدا کند، با توجه به آنکه قیمت نسخه پایه این خودرو در بازار امارات حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دلار بوده و نسخه فول آپشن نیز حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد، درنتیجه به احتمال زیاد قیمت این خودرو در ایران در بازه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد.

البته اگر این محصول به صورت مونتاژی و با داخلی‌سازی بالا توسط یکی از خودروسازان بزرگ نظیر ایران خودرو به بازار عرضه شود، قطعا می‌توان قیمت آن را پایین‌تر آورد و آن را به عنوان جایگزین مدل‌های قدیمی نظیر تیبا، ساینا و … به فروش رساند.

با توجه به آنکه در حال حاضر شرکت‌های واردکننده از جمله ایران خودرو مشغول ثبت سفارش مدل‌های وارداتی مدنظر خود هستند، این احتمال وجود دارد که نهایتا ظرف دو الی سه ماه آینده محصولات جدید وارداتی از جمله سوزوکی دیزایر و سایر مدل‌ها به تدریج در کشورمان حاضر شوند

نوشته: حسین باباپور

Suzuki Dzire

سوزوکی دیزایر

سوزوکی دیزایر

Suzuki Dzire

سوزوکی دیزایر

Suzuki Dzire

سوزوکی دیزایر

سوزوکی دیزایر

سوزوکی دیزایر

سوزوکی دیزایر

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟