پژو 207 آی

پژو ۲۰۷ آی قیمت، مشخصات فنی و رقبا

سه شنبه - 19 آذر 1398

پیشرانه- بازار خودروهای هاچبک‌ در ایران با حضور پژو ۲۰۶ در سال ۱۳۸۰ آغاز شد. این محصول مدرن در زمان خود، شتاب‌گیری عالی، فرمان‌پذیری مناسب و مصرف سوخت قابل قبول ارائه می‌کرد.

پیشرانه- بازار خودروهای هاچبک‌ در ایران با حضور پژو ۲۰۶ در سال ۱۳۸۰ آغاز شد. این محصول مدرن در زمان خود، شتاب‌گیری عالی، فرمان‌پذیری مناسب و مصرف سوخت قابل قبول ارائه می‌کرد و البته در ادامه پژو ۲۰۷ آی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» محبوبیت پژو ۲۰۶ محبوب در بازار ایران، روز‌به‌روز افزایش یافت و این محصول را، به خودرویی پرفروش در میان خانواده‌ها و جوانان تبدیل کرد. از سال ۱۳۸۴ و تقریبا هم‌زمان با عرضه‌ی جهانی، مونتاژ پژو ۲۰۶ صندوق‌دار هم در ایران آغاز شد تا حق انتخاب خریدار، بیشتر شود.

استقبال زیاد کشورهای مختلف دنیا از پژو ۲۰۶، آنقدر خوب بود که پس از تولید اولیه در سال ۱۹۹۸، بدون تغییر خاص در بدنه و ظاهر تا ۱۴ سال، عرضه شد.

سال ۲۰۱۲، پژو فرانسه با اعمال تغییراتی گسترده در نمای روبروی ۲۰۶، فیس‌لیفتی جذاب از این خودرو معرفی کرد که ۲۰۶ پلاس (+۲۰۶) نام‌ داشت را ابتدا در برزیل آغاز کرد و یک  سال بعد در ایران، با کد ۲۰۷ توسط ایران خودرو عرضه شد. این در حالی است که پژو ۲۰۷ اصلی با پلت‌فرم متفاوت با ۲۰۶ و +۲۰۶، از سال ۲۰۰۶ در فرانسه رونمایی و تولید ‌شده است.

پژو ۲۰۷ آی بر روی پلت فرم ۲۰۶ سوار شده و به همین خاطر تولید آن، زمان و هزینه اضافی زیادی را برای ایران خودرو به دنبال نداشت.

اما فاکتورهایی که این خودرو را جزو خودروهای پرفروش در همان سه سال عرضه این خودرو قرار داد، یکی تغییر ظاهری و شکل اسپورت‌¬تر و جدیدتر این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶، تغییر نمای داخلی و برخی امکانات دیگر مانند گیربکس اتوماتیک آن بود. هر چند که این خودرو در نوع گیربکس دستی نیز تولید شده است.

با توجه به این که خودروی پژو ۲۰۶، خودرویی بسیار جا افتاده در بین مردم ایران می¬باشد و شناخت خوبی هم از آن وجود دارد، در این مقاله قصد داریم به صورت اجمالی ۲۰۷ای را برای شما مخاطبین گرامی مورد بررسی قرار دهیم..

طراحی داخلی و بیرونی

پژو ۲۰۷ آی در نمای روبرو، تفاوت‌های قابل توجهی بین ۲۰۶ و ۲۰۷ ایران‌خودرو دیده می‌شود. از سویی دیگر، شباهت زیادی بین ۲۰۷ ایران و ۲۰۷ بازار جهانی وجود دارد؛ تا حدی که تشخیص آن‌ها در نگاه اول مشکل است. شاید بتوان با توجه به جایگذاری چراغ‌های مه‌شکن، در طرفین سپر محصول ایران‌خودرو را از ۲۰۷ واقعی که از مه‌شکن نزدیک به جلوپنجره استفاده می‌کند، تشخیص داد.

در نمای کناری نیز بیشترین تفاوت در یک سوم جلوی خودرو به چشم می‌خورد که چراغ و فرم سپر در آن تغییر کرده است. البته رینگ اسپرت آلومینیومی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است هم به زیبای ظاهری آن کمک کرده است. اما در نمای عقب تغییرات کمتری نسبت به ۲۰۶ دیده می شود و فقط شکل و طراحی چراغ عقب و سپر اندکی تغییر کرده‌اند. در مجموع تغییرات خودرو ۲۰۷ آی شکل جذاب‌تر و به روزتری را نسبت ۲۰۶ به وجود آورد که استقبال خوبی هم نسبت به این تغییرات در ایران مشاهده شد.

آنچه بیش از همه توجه بیننده را به پژو ۲۰۷ آی جلب می‌کند، چراغ‌های بزرگ و کشیده در نمای روبرو است که با حالتی اسپرت و انتقام‌جو تا نزدیکی شیشه‌ی جلو، ادامه دارد.

به محض قرار گرفتن در کابین، دو چیز خودنمایی می‌کنند؛ غربیلک فرمان جدید و نمایشگر لمسی ۷ اینچی بالای داشبورد. این فرمان جدید با اینکه شاید از دور خوش رنگ و لعاب به نظر برسد، به محض قرار گرفتن در میان انگشتان دست حسی نامطلوب ناشی از بی‌کیفیت بودن را منتقل می‌کند.

استفاده از پلاستیک خشک در تمام قسمت ها یکی از نکات منفی پژو ۲۰۷ آی جدید به حساب می‌آید، اما این محدودیت‌ها تنها شامل ردیف دوم صندلی‌های این خودرو شده و در ردیف اول هیچ مشکلی از بابت کمبود فضای سرنشینان وجود ندارد. متأسفانه در فضای داخلی پژو ۲۰۷i نیوفیس، شاهد استفاده از متریال بی‌کیفیتی هستیم که چندان جالب به نظر نمی‌آید.

از امکانات رفاهی و ایمنی بکار رفته در ۲۰۷i جدید که نسبت به مدل قبلی افزایش یافته‌اند می‌توان به ۲ عدد ایربگ برای راننده و شاگرد، فرمان هیدرولیک به همراه کلیدهای روی آن، تهویه‌ی خودکار که دمای آن در حالت بخاری از ۲۸ درجه سانتیگراد سابق به ۳۱ درجه افزایش یافته، پورت USB، پخش دی وی دی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل کابین، چراغ جلو مجهز به دی‌لایت، آینه های جانبی برقی هم رنگ بدنه، ایموبلایزر، شیشه جلو و عقب برقی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، دوربین دید عقب، سنسور عقب و کروز کنترل اشاره کرد. سيستم ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم‌های کمکی EBD ‌و EBA، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده و عقب ديسكي توپر از سایر موارد قابل اشاره هستند.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ آی

پیشرانه در ۲۰۷ قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۲ نیوتن متر دارد. خوشبختانه ایران خودرو جعبه دنده اتوماتیک را هم برای این خودرو در دسترس قرار داده و می‌توانید از میان دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک انتخاب کنید. البته جعبه دنده در مدل دستی کیفیت و هماهنگی بالایی ندارد. ۲۰۷ برای دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به ۱۱.۶ ثانیه در مدل دستی و ۱۲.۶ ثانیه در مدل اتوماتیک نیاز دارد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که پژو ۲۰۷ در مدل اتوماتیک، با مشکلاتی در جعبه دنده همراه شده و بسیاری از مالکان را به دردسر انداخته است. بنابراین بهتر است به هنگام خرید ۲۰۷ اتوماتیک به این مورد توجه داشته باشید.

شتاب رسمی اعلام شده توسط ایران خودرو برای پژو ۲۰۷ آی ۱۱.۶ بوده که به واسطه کوپل شدن پیشرانه TU5 با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک AL4 یا دستی ۵ سرعته با کد BE4 رقم می‌خورد. البته گیربکس‌های این خودرو چندان بی‌عیب و ایراد نیستند که در بخش‌های دیگر بیشتر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. مصرف سوخت ۲۰۷i جدید در شهر ۸.۸ لیتر، در جاده ۵.۴ لیتر و به صورت ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

یکی از امکانات این خودرو مربوط به دو حالت تنظیم موتور برای شرایط رانندگی با سرعت و شتاب بالا و رانندگی در شرایط برفی است که برای این منظور ۲ دکمه در کنار گیربکس به چشم می‌خورد که با علامت های S و *  مشخص شده‌اند. حالتS  یا همان Sport برای رانندگی با شتاب بالاست که موجب تغییر دنده در دورهای متفاوتی از حالت معمولی می‌شود و شتاب و سرعت و همچنین مصرف سوخت خودرو افزایش می یابد. دکمه * هم تعویض دنده‌ها را در دور پایین‌تر انجام می دهد که علاوه بر کاهش مصرف سوخت از درجازدن چرخ‌ها در مسیرهای لغزنده جلوگیری می کند.

ایمنی و گارانتی پژو ۲۰۷ آی

امکانات ایمنی پژو ۲۰۷ آی تقریبا شبیه ۲۰۶ تیپ ۵ است و همه آن امکانات را دارد. دو کیسه هوای سرنشینان جلو، ترمز ضد قفل (ABS, EBD وEBA ) از جمله این امکانات است. دیگر امکانت ایمنی این خودرو که سایت شرکت ایران خودرو از آنها نام برده است عبارتند از: ایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت رادیویی, کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع, سیستم کنترل بخار بنزین, سیستم‌های هشدار دهنده شامل: اشکال در موتور، کم شدن روغن موتور، کم شدن بنزین، روشن ماندن چراغ ها، بازماندن درها و جاماندن سوئیچ.

رقبا

پژو ۲۰۷ آی، برای جوانان علاقه‌مند به خودروهای اسپرت هاچبک، محبوبیت دارد. این افراد، گزینه‌ی غیر چینی در این کلاس بدنه ندارند و باید، بین ۲۰۶، ۲۰۷، برلیانس، دانگ‌فنگ H30 و ام‌وی‌ام ۳۱۵، انتخاب کنند. باید اعتراف کرد، ظاهر ۲۰۷i در مقایسه با رقبا در بازار ایران، جذابیت بیشتری دارد و برای افرادی که به آپشن و طراحی داخلی اهمیت کمتری می‌دهند، دارای برتری است.

قیمت

پژو ۲۰۷ آی با گیربکس اتوماتیک در بازار قیمتی در حدود ۱۶۰ الی ۱۷۰ میلیون تومان دارد. برای مدل گیربکس دستی این عدد به ۱۳۹ تا ۱۴۵ میلیون تومان تنزل پیدا می‌کند.

قیمت کارخانه‌ای ۲۰۷‌i به ترتیب مدل‌های ذکر شده، برابر  حدود ۷۰ تومان و  ۱۶۵ تومان است؛ البته باید عنوان کنیم که در حال حاضر ایران خودرو هیچگونه شرایط فروشی برای این دو محصول تدارک ندیده و این قیمت‌ها بر مبنای آخرین ارقام اعلام شده از سوی این کمپانی ذکر شده‌اند. قیمت این خودرو در سال های ۹۶ حدود ۴۰ و در سال ۹۷ حدود ۹۰ میلیون تومان بوده است.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟