قیمت خودرو، معمای پیچیده صمت

پنجشنبه - 8 دی 1401

پیشرانه -در پی افزایش قیمت ارز، خودرو نیز از این موضوع بی نصیب نمانده و پا به پای نرخ دلار، در حالی افزایش قیمت است.

پیشرانه -در پی افزایش قیمت ارز، خودرو نیز از این موضوع بی نصیب نمانده و پا به پای نرخ دلار، در حالی افزایش قیمت است.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، هم زمان با تاخت و تاز قیمت دلار، بازار خودرو نیز از این نوسانات عقب نمانده و افزایش قیمت خودرو بار دیگر خبرهای این حوزه را پر بازدید کرده است.
این در حالی است که با اوج گیری قیمت خودرو، واردات نیز اجرایی شد، اما پیش بینی ها مبنی بر کاهش قیمت خودرو با آغاز واردات برعکس شد و وزنه افزایش نرخ دلار بیشتر از واردات خودرو بود.
در این باره نیز وزیر صمت اخیرا بیان کرد: قیمت خودرو به دلیل افزایش نرخ دلار افزایش پیدا کرده است.
این در حالی است که وزارت صمت در نظر داشت تا در سال جاری خودرو را ارزان کند.
حالا با اوج گیری قیمت ها، خودرو بیش از هر زمان دیگری جای خود را به عنوان کالای مصرفی به کالای سرمایه ای می دهد و تقریبا راهکارها برای کاهش قیمت به بن بست می رسد.
درواقع مصرف کننده نهایی یعنی مردم از کاهش قیمت قطع امید کرده اند حتی به اثر گذاری واردات هم خوش بین نیستند و بسیاری این اوج گیری را ادامه دار می دانند.
در این باره نیز دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه در بازاری که ارزان‌ترین خودروهای داخلی آن رقمی بالغ بر۲۵۰ میلیون تومان دارد، چگونه می‌توان از خودروی خارجی انتظار قیمت مناسب و البته کاهش التهاب بازار و قیمت‌ها را داشت معتقد است که گره بازار خودرو دیگر به‌ همین راحتی‌ها باز نخواهد شد.
وزیر صمت نیز بیان کرده است، بیماری زمینه ای خودرو باعث شده تا عرضه و تقاضا با هم برابر نباشد و فضا را برای فعالیت واسطه ها فراهم کند.
فاطمی امین ادامه می دهد، برای حل مشکل صنعت خودرو ابتدا باید عرضه خودرو را با تولید و واردات افزایش دهیم. روند واردات خودرو درحال حاضر به خوبی پیش می رود.

اما آنطور که شرایط نشان می دهد باید از درمان بیماری صنعت خودرو و کاهش قیمت قطع امید کرد زیرا نگاه کارشناسی و اقتصادی هم بر این شرایط حاکم نیست که بتواند گره ای از کور گره های خودرو باز کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟