تغییر قیمت خودرو در بازار

بازار خودرو یخ زد/ ثبات قیمت‌ها در بازار بدون‌ مشتری

جمعه - 6 دی 1398

پیشرانه- روند آرام بازار خودرو در هفته جاری نیز ادامه یافت و به گفته فعالان این بازار، قیمت‌ها به ثبات رسیده است.

پیشرانه- روند آرام بازار خودرو در هفته جاری نیز ادامه یافت و به گفته فعالان این بازار، قیمت‌ها به ثبات رسیده است و می توان آینده بازار خودرو را پیش بینی کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» کاظم محمدی نیکخواه، فعال بازار خودرو با اشاره به آرامش فعلی بازار خودرو پس از چند هفته پر نوسان اظهار کرد: قیمت خودروها در چند هفته اخیر تغییری نداشته و می‌توان گفت بازار به آرامش رسیده است.

او بابیان این‌که در هفته گذشته نوسانات قیمت دلار نیز‌ به‌مراتب کاهش داشته و این امر منجر به آرامش بازار شده است، افزود: هرزمان که عرضه از سوی خودروسازان افزایش می‌یابد نوسانات مقطعی دلار در‌ بازار تأثیر چندانی ندارد.

این فعال بازار خودرو اظهارات مدیران عامل دو شرکت خودروساز مبنی بر بهبود تیراژ را در این آرامش مؤثر دانست و تصریح کرد: رشد تولید و اظهارات مطرح‌شده در خصوص انجام تعهدات تا پایان سال در کاهش جو روانی منفی موجود در بازار تأثیرگذار بوده و توانسته بازار را تا اندازه زیادی آرام کند.

محمدی نیکخواه با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضا درباره آینده بازار خودرو نیز اظهار کرد: به نظر می‌رسد بازار امسال چندان تقاضایی نداشته باشد چراکه قدرت خرید به‌شدت کاهش‌یافته و قیمت‌ها در بازار نیز افزایش داشته و بدون شک تنها خریداران این بازار، مصرف‌کنندگان واقعی هستند.

او با تأکید بر این‌که در صورت تداوم عرضه مناسب از سوی خودروسازان آرامش موجود ادامه خواهد یافت، ادامه داد: در این شرایط قیمت‌ها کنترل‌شده و آینده بازار خودرو نیز با ثبات خواهد بود.

نگاهی به روند قیمت‌ها نیز نشان می‌دهد که قیمت خودروها در روزهای گذشته نوسان اندکی را تجربه کردند به‌طوری‌که روزانه شاهد کاهش و یا افزایش یک‌میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو بودیم.

در حال حاضر قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ در بازار به ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر دستگاه سمند LX به ۸۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

دنا پلاس توربو نیز با قیمت ۱۷۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد پژو ۴۰۵ GLX نیز ۷۹ میلیون تومانی شده است.

سایپا ۱۱۱ نیز ۵۴ میلیون تومان معامله‌شده و تیبا نیز حدود ۶۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟