خرید و فروش خودرو در بازار نوسانی شد

خرید و فروش خودرو در بازار نوسانی شد

جمعه - 13 دی 1398

پیشرانه- بازرس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: در چند هفته اخیر شاهد افزایش قیمت خودروها در بازار بودیم اما با آغاز فروش خودروی کارتکسی از سوی خودروسازان، قیمت‌ها تا اندازه زیادی کنترل شد به‌طوری‌که هم‌اکنون قیمت‌ها روند کاهشی داشته و شاهد افت آن در چند روز اخیر بوده‌ایم.

پیشرانه- بازرس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران درباره خرید و فروش خودرو در بازار گفت: در چند هفته اخیر شاهد افزایش قیمت خودروها در بازار بودیم اما با آغاز فروش خودرو کارتکسی از سوی خودروسازان، قیمت‌ها تا اندازه زیادی کنترل شد به‌طوری‌که هم‌اکنون قیمت‌ها روند کاهشی داشته و شاهد افت آن در چند روز اخیر بوده‌ایم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» نعمت‌الله کاشانی با اشاره به رکود خرید و فروش خودرو در بازار افزود: هم‌اکنون تنها خریداران بازار کسانی هستند که به خودرو نیاز دارند و ازآنجاکه به بازار شب عید نزدیک می‌شویم خریداران بازار واقعی‌تر می‌شوند.

بازرس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران ادامه داد: در خودروهای داخلی نیز خرید و فروش خودرو تااندازه‌ای انجام می‌شود و این میزان معاملات با کاهش قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

وی در تشریح پیش‌بینی وضعیت بازار تا پایان سال نیز اظهار کرد: بازار تابع عرضه و تقاضا است و در صورت افزایش میزان عرضه بدون شک قیمت‌ها در بازار کاهشی خواهد شد این در حالی است که فروش کارتکسی و همچنین پیش فروش های انجام‌شده از سوی خودروسازان نیز در کاهش عطش بازار بسیار تأثیرگذار بوده است.

کاشانی افزود: هرچند هنوز تحویل چندانی از سوی خودروسازان بابت خریدهای گذشته و با موعد تحویل ۳ روزه انجام‌نشده اما ازآنجاکه خودروسازان متعهد به انجام تعهدات خود هستند، این روند می‌تواند تأثیر مثبتی در بازار خرید و فروش خودرو داشته و در سیر نزولی قیمت‌ها نیز تأثیرگذار باشد.

نگاهی به قیمت خودروها در بازار نشان می‌دهد که در حال حاضر پراید ۱۱۱ با قیمت ۵۴ میلیون تومان و مدل ۱۳۱ نیز با ۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ دو هاچ بک پرطرفدار نیز هم‌اکنون با قیمت ۹۳ میلیون تومان معامله‌شده و  پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز از ۱۰۰ میلیون تومان فراتر رفته و با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تیبا و ساینا نیز به ترتیب ۶۲ و ۶۵ میلیون تومانی شدند و سمند EF7 نیز به ۹۷ میلیون تومان رسید. دنا پلاس نیز ۱۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود به‌این‌ترتیب هرچند فعالان بازار روند قیمت‌ها در بازار را کاهشی می‌دانند اما قیمت‌ها نشان می‌دهد تا بازگشت به قیمت‌های اولیه هنوز راه زیادی در پیش است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟