کامیون های کمپرسی و باری آرین دیزل رونمایی شدند

شنبه - 28 مرداد 1402

پیشرانه – شب گذشته بود که شرکت آرین دیزل از کامیون های کمپرسی و باری جدید خود پرده برداشت. این دو کامیون به زودی به بازار خودروهای کار و تجاری اضافه می شوند.

پیشرانه – شب گذشته بود که شرکت آرین دیزل از کامیون های کمپرسی و باری جدید خود پرده برداشت. این دو کامیون به زودی به بازار خودروهای کار و تجاری اضافه می شوند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، دیشب و طی مراسمی شرکت آرین دیزل پایا دو محصول جدید خود را رونمایی کرد. دو کامیون باری و کمپرسی که از نشان شاکمان و یا همان شکموتو (SHACMOTO) هستند و هر دو مشخصات فنی جذابی را ارائه می دهند. آرین دیزل قبل تر هم کشنده شکموتو X5000 را به عنوان قوی ترین کشنده بازار معرفی کرده بود و بازار هم واکنش خوبی به ورود این محصول نشان داد.

اما حالا آرین دیزل به بخش جدیدی ورود می کند که هم رقبای صفر کیلومتر کمتری دارد و هم می تواند بازار داغ تری داشته باشد. در ادامه دو محصول جدید آرین دیزل را معرفی و بررسی می کنیم.

کامیون جفت‌محور کمپرسی SHACMOTO X5000-D
کامیون کمپرسی X5000-D یکی از محصولات جدید آرین دیزل است که از نوع جفت بوده و قدرت بالایی را ارائه می دهد. شکموتو X5000-D به یک پیشرانه ۱۰.۸ لیتری توربو دیزل مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۴۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۰۸۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۱۲ سرعته دستی FAST به چرخ ها منتقل می شود. ترمز های جلو در این کامیون دیسکی هستند اما در عقب از نوع کاسه ای استفاده شده است. حداکثر ظرفیت مجاز محور جلو ۹.۵ تن و حداکثر ظرفیت برای محور عقب ۱۶ تن است.

در داخل نسبت به آنچه در دیگر کامیون های بازار می بینیم، امکانات کاملتر است. در شکموتو X5000-D امکاناتی نظیر سیستم تعلیق هیدرولیک کابین، کروز کنترل، صندلی بادی راننده، سنسور نور، پرده های پنجره، صفحه نمایش مالتی مدیا، گرم کن صندلی راننده، رادار خطی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پایش میزان فشار باد تایر های (TPMS) و ترمز اضطراری را می بینیم. این امکانات در کنار قدرت و گشتاور بسیار بالای این کامیون باعث می شود تا تقریبا در این رده رقیبی چینی و صفر کیلومتر برای X5000-D نداشته باشیم و احتمالا این محصول بتواند خیلی زود سهم قابل توجهی از بازار داشته باشد.

کامیون جفت‌محور باری SHACMOTO X5000-L
دیگر محصولی که توسط آرین دیزل رونمایی شد، شکموتو X5000-L بود که یک کامیون جفت محور باری است و نسبت به شکموتو X5000-D که کمپررسی بود طول بیشتری دارد. این کامیون هم همانند نسخه کمپرسی به پیشرانه ۱۰.۸ لیتری توربو دیزل با خروجی های ۴۵۰ اسب بخار و ۲۰۸۰ نیوتن متر مجهز است اما تفاوت در سیستم انتقال قدرت رقم می خورد. در کامیون جفت‌محور باری آرین دیزل برای انتقال قدرت از جعبه دنده ۱۶ سرعته AMT فست استفاده شده است که رانندگی را را با این کامیون به مراتب ساده تر می کند. ترمز های جلو در این کامیون دیسکی هستند و در عقب از نوع کاسه ای استفاده شده است. حداکثر ظرفیت مجاز محور جلو ۹.۵ تن و حداکثر ظرفیت برای محور عقب ۱۶ تن است.

در داخل کابین شکموتو X5000-L همانند نسخه کمپرسی امکانات کامل هستند و آپشن هایی نظیر تعلیق هیدرولیک کابین، سیستم کروز کنترل، رادار خطی، ترمز هوشمند اضطراری، صندلی بادی راننده به همراه گرم کن، گرم کن آینه های جانبی، سنسور نور، صفحه نمایش مالتی مدیا به همراه دوربین ۳۶۰ درجه، TPMS و سانروف را در این کامیون باری جفت محور می بینیم.

با توجه به امکانات کاملی که در هر دو کامیون جدید آرین دیزل می بینیم و همچنین با توجه به قدرت و گشتاور بالای پیشرانه این کامیون ها، بنظر می رسد بازار خوبی را برای دو محصول جدید شکموتو داشته باشیم. دقت کنید نزدیک ترین رقیب به این کامیون ها محصول آمیکو است که قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار را دارد و گشتاور کمتری را هم ارائه می دهد. هنوز مشخص نیست کامیون های کمپرسی و باری آرین دیزل چه زمان و با چه قیمتی به بازار می آیند اما به زودی قیمت شرایط فروش این دو محصول توسط آرین دیزل اعلام خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟