کاهش ۶ میلیون تومانی خودروهای کارتکسی در بازار

کاهش ۶ میلیون تومانی خودروهای کارتکسی در بازار

شنبه - 5 بهمن 1398

پیشرانه- رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از کوتاه شدن زمان تحویل خودروهای کارتکسی خبر داد.

پیشرانه- رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از کوتاه شدن زمان تحویل خودروهای کارتکسی خبر داد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» سعید موتمنی افزود: بررسی قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که قیمت این خودروها در بازار در حدود ۶ میلیون تومان کاهش داشته به‌طوری‌که پژو ۴۰۵ کارتکسی هم‌اکنون باقیمت حدود ۷۶ میلیون تومان عرضه می‌شود و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که در بازار باقیمت ۱۱۵ میلیون تومان عرضه می‌شود در قیمت کارتکسی باقیمت ۱۰۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به آرام بودن بازار خودرو اظهار کرد: هم‌اکنون تقاضا برای خرید بسیار محدود است اما بااین‌حال نیاز بازار آزاد از سوی ثبت‌نام کنندگان خودرو تأمین می‌شود و در صورت تحویل به‌موقع تعهدات آن‌ها تبدیل به فروشنده می‌شوند چراکه بیشتر آن‌ها باهدف سرمایه‌گذاری اقدام به خرید می‌کنند و با افزایش عرضه نسبت به فروش خودرو اقدام می‌کنند بنابراین این دسته از افراد تعیین‌کننده قیمت در بازار آزاد هستند.

وی با تأکید بر این‌که گزارش‌ها نشان می‌دهد هم‌اکنون عرضه خودروهای ویرایشی که از آن‌ها با عنوان خودروهای کارتکسی یاد می‌شود، در حال افزایش است، تصریح کرد: هم‌اکنون تحویل پژو ۲۰۶، دنا و سمند در حال افزایش است به‌طوری‌که به‌جای تحویل یک‌ماهه خودروسازان اقدام به تحویل‌ها یک‌هفته‌ای می‌کنند.

موتمنی با تأکید بر این‌که افزایش عرضه این خودروها درنهایت بر روی کاهش قیمت تأثیرگذار بوده است، می‌گوید: خودروسازان تعهدات سه‌هفته‌ای خود را هم‌اکنون یک‌هفته‌ای تحویل می‌دهند که تأثیر آن را در چند روز آینده در بازار خواهیم دید.

بر اساس این گزارش گرانی پنج میلیون تومانی دنا پلاس (تیپ ۲)، سه میلیون تومانی دنا پلاس توربو (تیپ ۱) و پژو ۲۰۰۸، گرانی دو میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی دنا پلاس توربو (تیپ ۲) و دو میلیون و ۷۰۰ هزارتومانی تیبا ۲ (سفید) از مهم‌ترین تغییرات بازار خودرو در اولین جمعه بهمن‌ماه نسبت به آخرین جمعه ماه گذشته است.

بر این اساس تنها کاهش قیمت‌ها در طول یک هفته اخیر مربوط به سه خودروی وانت آریسان ۴۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۲ (تنوع رنگی) ۶۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۷ صندوقدار (بدون رینگ) یک‌میلیون تومان بوده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟