افزایش قیمت‌ خودرو

بازار خودرو دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد

شنبه - 12 بهمن 1398

پیشرانه- نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: بخشی از افزایش قیمت فعلی خودرو به نوسانات ارزی و بخش اصلی به عدم عرضه از سوی خریدارانی برمی‌گردد که نسبت به ثبت‌نام خودرو اقدام کرده اما از فروش آن سرباز می‌زنند.

پیشرانه- نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: بخشی از افزایش قیمت فعلی خودرو به نوسانات ارزی و بخش اصلی به عدم عرضه از سوی خریدارانی برمی‌گردد که نسبت به ثبت‌نام خودرو اقدام کرده اما از فروش آن سرباز می‌زنند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» نعمت‌الله کاشانی افزود: در حال حاضر مصرف‌کننده واقعی در بازار وجود ندارد و باوجودآنکه شرکت‌ها در حال تحویل خودروهای ثبت‌نامی و انجام تعهدات خود هستند اما خودروهای تحویلی وارد منزل ثبت‌نام کننده‌ها شده و در بازار عرضه نشده است.

کاشانی با تأکید بر این‌که این دسته از ثبت‌نام کنندگان باهدف کسب سود اقدام به ثبت‌نام کرده و در انتظار کسب سود بیشتر هستند، تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد جو روانی هستیم که دارندگان خودرو باهدف کسب سود بیشتر از فروش و عرضه خودروی ثبت‌نامی خود در بازار سرباز می‌زنند چراکه هم‌اکنون عنوان می‌شود که قیمت‌ها بیش از این افزایش می‌یابد.

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ادامه داد: هم‌اکنون نه فروشنده‌ای در بازار وجود دارد و نه خریداری این در حالی است که بازار همواره تابع عرضه و تقاضا است و در صورت عدم عرضه از هر سو شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

وی بابیان این‌که هم‌اکنون خودرو در اختیار مردم هست اما فروشنده‌ای وجود ندارد، گفت: در حال حاضر شاهد کمبود عرضه خودروهای اقتصادی نظیر پژو و سمند و تندر ۹۰ که اقشار متوسط جامعه تمایل به خرید آن دارند، هستیم.

کاشانی افزایش قیمت خودرو را نسبت به هفته جاری شاهد تغییر چندانی ندانست و افزود: افزایش قیمت‌ها در محدوده یک‌میلیون تومان بوده و نامحسوس است اما نسبت به یک ماه گذشته تاکنون که رشد قیمت‌ها آغازشده، شاهد افزایش چشمگیری بوده‌ایم.

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با تأکید بر این‌که بازار کشش افزایش قیمت‌ خودرو را دیگر ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر قدرت خرید به‌شدت کاهش‌یافته به‌طوری‌که مصرف‌کننده واقعی در بازار قدرت خرید خودروها با این قیمت‌ها را ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد که روند افزایش قیمت‌ خودرو ها ادامه‌دار نباشد و گفت: هم‌اکنون قیمت‌ها به بالاترین سطح خود رسیده و امیدواریم که در نقطه‌ای متوقف شود زیرا در این شرایط خریداری در بازار وجود ندارد و تا زمانی که خودروهای تحویلی وارد بازار نشود، شاهد بازگشت آرامش به بازار نیستیم.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟