مقایسه X22 و جک S3

مقایسه X22 و جک S3 

سه شنبه - 15 بهمن 1398

پیشرانه- به لطف افزایش بازار خودرو های کراس اوور شهری ایران، این روزها محصولات چینی در خیابان‌های کشور جولان می‌دهند و رفته رفته برندهای بیشتری از صنعت خودروسازی سرزمین اژدهای زرد وارد جاده‌های ایران می‌شوند.

پیشرانه- به لطف افزایش بازار خودرو های کراس اوور شهری ایران، این روزها محصولات چینی در خیابان‌های کشور جولان می‌دهند و رفته رفته برندهای بیشتری از صنعت خودروسازی سرزمین اژدهای زرد وارد جاده‌های ایران می‌شوند. در این قسمت از مقایسه های خودروها در وب سایت خبری «پیشرانه» پیشرانه قصد داریم ، به مقایسه X22 و جک S3 بپردازیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

طراحی ظاهری و داخلی

ام وی ام X22 کوچک‌ترین محصول شاسی بلند کمپانی چری است که در ایران توسط مدیرن خودرو عرضه می‌شود. ام وی ام X22 نحستین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۶ معرفی و پس از آن بلافاصله به بازار عرضه شد X22 در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت و یا کراس‌اوورهای کوچک شهری قرار می‌گیرد.

این خودرو طراحی جذابی دارد و چه در طراحی خارجی، و چه در طراحی داخلی، پیشرفت محسوسی را در مقایسه با سایر محصولات این کمپانی نشان می‌دهد. در نمای جلو ام وی ام X22، چراغ‌های زیبا در کنار ورودی‌های هوای نسبتا بزرگ، جلب توجه می‌کنند.

جک S3 بعد از عرضه جک S5 که با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شد، توسط کرمان موتور وارد خط تولید و سپس به بازار عرضه شد تا به عنوان دومین نماینده جک در کلاس ماشین های کراس اور وارد عمل شود. باید بگوییم که جک S5 به دلیل ظاهر نسبتا جذاب، و موتور قدرتمند و نیز قیمت پایین در مقایسه با رقبای چینی، در بازار محدود ایران توانست موفقیت خوبی را کسب کند اما جک S3 در یک کلاس پاین‌تر از برادر بزرگ خود قرار می‌گیرد و اتفاقا در بازار ایران، رقبای هموطن زیادی دارد.

کراس‌اور X22 با نوعی پختگی در طراحی روبرو است که فراتر از یک محصول چینی به نظر می‌رسد. کافی است نگاهی به نسخه‌ی اول X33 داشته باشید تا به یاد آورید که همین چند سال پیش، ظاهر خودروهای چینی قابل مقایسه با محصولات مدرن دنیا نبود؛ اما باید قبول کرد که سری جدید محصولات چری (MVM) و خصوصا خودروی X22، طراحی بهتر و البته راضی‌کننده‌ای دارند.

در نمای روبرو، چراغ‌های درشت X22 هماهنگی بسیار خوبی با سایز بدنه دارند و این محصول نسبتا کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند.

از نمای کنار، به‌سختی می‌توان ایرادی به طراحی X22 گرفت. حالت آیرودینامیک این خودرو به‌خوبی حفظ شده است، درحالی‌که اندازه‌ی پنجره‌ها و شیب سقف، راضی‌کننده به نظر می‌رسد. ریل مربوط به باربند سقف، فلزی و براق است؛ اما قاب دور شیشه‌ها و زیر رکاب، از پلاستیک سیاه‌رنگ خواهد بود. ادوات پلاستیکی، پیرامون گلگیرها را هم فرا گرفته‌اند.

جک S3 از زبان طراحی کمپانی جک بهره می‌برد و شکل چراغ‌ها در جلو و عقب و نیز نمای کلی خودرو گویای این مطلب است. به همین دلیل می‌توان گفت جک اس ۳ همانند سایر محصولات کمپانی جک ظاهر مطلوبی دارد و در مقایسه با سایر خودروهای چین، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. با نگاه به این کراس اوور چینی از جلو، به یاد جک S5 خواهید افتاد اما اگر به عقب خودرو نگاه کنید، متوجه شکل متفاوت چراغ‌ها و نیز استفاده از سپر پلاستیکی خواهید شد. از دیگر ویژگی‌های طراحی بدنه در عقب، می‌توانیم به یک اسپویلر متصل به سقف و استفاده از قطعات پلاستیکی نقره‌ای رنگ اشاره کنیم.

مه شکن‌های جلوی جک اس ۳ در نگاه اول کمی بزرگ‌تر از سایر خودروها به نظر می‌آید و همین نشان از طراحی متفاوت این کمپانی چینی دارد. البته اگر JAC با کمی سلیقه چراغ‌های مه شکن را از نوع زنون انتخاب می‌کرد، زیبایی جک اس ۳ دو چندان می‌شد. چراغ های جدید عقب، ضربه گیر جدید از دیگر تغییرات ظاهری جک اس ۳ است.

با ورود به کابین ام وی ام x22 مشاهده خواهیم کرد که همان حس جوان پسند بودن در داخل این خودرو نیز بکار گرفته شده است. استفاده از طراحی غیر قرینه اولین ساختار شکنی این برند چینی برای طراحی داخلی این خودرو محسوب می گردد .

همچنین استفاده از صفحه نمایش لمسی در میانه داشبورد و پنل پشت فرمان کاملا دیجتالی حس یک خودروی مدرن را ایجاد می نماید. بکار گرفتن تریم دو رنگ برای برخی از قسمت های نظیر دور ورودی های هوا و روکش صندلهای حس جوان پسند بودن را بیشتر تشدید می کند .

در مقابل جک S3 هم استفاده از طراحی کاملا قرینه را در دستور کار قرار داه است از همین رو شاهد هستیم تمامی المان های سمت چپ و راست از قبیل ورودی های هوا شبیه به یکدیگر طراحی شده اند.

این خودرو همانند رقیب خود از صفحه نمایش لمسی بزرگی در میانه داشبود استفاده کرده تا اثبات نماید این کراس اور ازران قیمت به مدرن بودن هم فکر می کند. اما جک اس ۳ برخلاف ام وی ام x22 بوده از پنل پشت فرمان کلاسیک عقربه ای استفاده کرده که با برخوداری از قاب چند ضلعی از زیبایی خاصی بهره می برد.

همچنین طرحان این خود قطعات نقره ای رنگ بسیاری در جلو داشبورد این خودرو بکار برده اند که  کیفیت چندان بالایی ندارد، اما در هر صورت به جذابیت های بصری کابین این خودرو افزوده است.

ابعاد جک اس ۳ از لحاظ طولی برابر ۴۳۲۵ میلی‌متر بوده و عرض آن ۱۷۶۵ میلی‌متر است. ارتفاع این شاسی بلند چینی نیز برابر ۱۶۶۰ میلی‌متر است.

ابعاد X22 عبارتند از طول ۴.۲ متر، عرض ۱.۷۶ متر و ارتفاع استاندارد ۱.۵۷ متر از سقف تا سطح زمین، که با فاصله‌ی کف ۱۸.۵ سانتیمتر تا جاده تولید می‌شود.

امکانات رفاهی

کرمان موتور مجهزترین مدل جک S3 را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور پارک عقب، کنترل فشار باد چرخها، خروجی برق ۱۲ ولت، سانروف برقی، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور، چراغ مشایعت تا منزل، آینههای جانبی با قابلیت تنظیم برقی، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع خودکار و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و ورودی USB، AUX و شش بلندگو به بازار عرضه میکند.

مدیران خودرو ام وی ام X22 را در دو مدل sport و ساده به بازار عرضه میکند که تفاوت این دو نسخه، تنها در کیت اسپرت بدنه خودرو است. این خودرو دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کروز کنترل، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل برروی فرمان، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، حالات رانندگی eco و sport، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم الکترونیکی دریچهها و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هشت اینچی و ورودیهای USB و AUX است.

مشخصات فنی؛ مقایسه X22 و جک S3

جک S3 به منظور تولید نیروی مولد به پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سلیندر تنفس طبیعی مجهز گردیده که قادر به تولید ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور است . این موتور به منظور انتقال قدرت به چرخها جلو با گیربکس CVT جفت شده است. میزان مصرف سوخت این خودرو در منابع چینی ۶ لیتر اعلام شده که انتظار می رود در داخل ایران این عدد به ۷ لیتر برسد.

پیشرانه نصب شده روی کراس اوور شهری مدیران خودرو یعنی ایکس ۲۲، ۴ سیلندر خطی است که دقیقاً ۱۴۹۷ سی سی حجم دارد و دو نوع گیربکس ۴ سرعته خودکار و یا ۵ سرعته دستی روی آن قابل نصب است. حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور دقیقه و ۱۳۵ نیوتن متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه است و حداکثر سرعت این خودرو با گیربکس خودکار ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

قیمت؛ مقایسه X22 و جک S3

وقتی به بحث قیمت می رسیم کفه ترازو به سمت جک اس ۳ نزدیک می شود، قیمت معامله شده برای خودروی جک اس ۳ برای آخرین روزهای پایان سال ۹۸ در بازار حدود ۲۳۰ میلیون تومان است ولی قیمت این خودرو توسط کرمان خودرو ۲۱۷ میلیون پانصد هزار تومان اعلام شده است.

اما مدیران خودرویی ها به تازگی قیمت محصولات خود را گران کرده اند و برای ایکس ۲۲ در ۴ تیپ ساده و اسپرت در دو نوع اتوماتیک و دنده ایی بازه قیمتی ۱۸۰ تا ۲۱۲ میلیون تومان را در نظر گرفته اند. قیمت نسخه فول ایکس ۲۲ در بازار هم در حدود ۲۱۸ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • آرسام | ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۵:۰۷ ب٫ظ

    هیچ کدام هردو تا چینی یند