افزایش قیمت خودرو در بازار

افزایش قیمت خودرو در بازار متأثر از نوسانات سیاسی

جمعه - 2 اسفند 1398

پیشرانه- رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو دلایل افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار را نرخ ارز عنوان کرده و معتقد است نوسان دوباره قیمت ارز منجر به بازگشت التهاب به بازار خودرو شده است.

پیشرانه- رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو دلایل افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار را نرخ ارز عنوان کرده و معتقد است نوسان دوباره قیمت ارز منجر به بازگشت التهاب به بازار خودرو شده است و افزایش قیمت خودرو در بازار دوباره آغاز شده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» سعید مو تمنی درباره دلایل افزایش قیمت خودرو در هفته اخیر گفت: زمانی که تقاضا افزایش‌یافته و برای خرید خودرو صف تشکیل می‌شود ضمن افزایش قیمت شاهد اتفاق‌های دیگری نیز خواهیم بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: در هفته جاری و هم‌زمان با افزایش قیمت دلار به‌واسطه اتفاقات اخیر سیاسی، قیمت دلار به‌شدت افزایش یافت که این امر بر همه بازارها ازجمله خودرو تأثیر داشت.

سعید مو تمنی بابیان این‌که در حال حاضر اختلاف قیمت بازار و کارخانه در خودرو‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۳ تا ۴۵ میلیون تومان رسیده است، افزود: هم‌اکنون افزایش قیمت و همچنین کاهش قدرت خرید بازار را به کما برده این در حالی است که بازار از چند ماه گذشته در رکود بوده و این روند صعودی قیمت‌ها نیز منجر به نارضایتی مصرف‌کنندگان شده و از سوی دیگر به رکود بازار دامن زده چراکه قیمت‌ها به‌اندازه‌ای افزایش‌یافته که قدرت خریدی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با تأکید بر این‌که هم‌اکنون هیچ خریدوفروشی انجام نمی‌شود، اظهار کرد: رشد بی‌رویه قیمت‌ها بسیاری از مشتریان را از خرید خودرو ناامید کرده، این در شرایطی است که در کنار عوامل فزاینده قیمت‌ها، آنچه می‌تواند در آینده نزدیک به افت قیمت منجر شود نبود خریدار در بازار است.

بر اساس این گزارش در پایان هفته‌ای که گذشت سایپا ۱۱۱ با قیمت ۶۶ میلیون تومان، تیبا SX با قیمت ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ساینا دنده‌ای ۸۲ میلیون تومان و کوئیک دنده‌ای ۸۶ میلیون تومان خریدوفروش شد این قیمت همچنان از افزایش قیمت خودرو در بازار خبر می دهد.

همچنین از محصولات ایران خودرو رانا ۱۰۶ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۱۲۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ مدل SLX 112 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۱۳۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۵۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۲۰۲ میلیون تومان، دنا ۱۴۶ میلیون تومان و دنا پلاس ۱۷۴ میلیون تومان قیمت داشت.

از سوی دیگر در هفته‌ای که گذشت تندر ۹۰ اتوماتیک ۲۳۳ میلیون تومان، تندر ۹۰ ایران خودرو ۱۷۹ میلیون تومان، ساندرو اتوماتیک ۲۵۵ میلیون تومان و ساندرو استپ وی اتوماتیک ۲۶۸ میلیون تومان قیمت داشت.

همچنین بر اساس گفته فعالان بازار خودرو در هفته گذشته سراتو آپشنال سایپا ۴۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ ۴۴۳ میلیون تومان، مزدا ۳ جدید ۵۰۵ میلیون تومان، ام وی ام ۳۱۵ ۱۵۵ میلیون تومان، ام وی ام ایکس ۲۲ اتوماتیک لاکچری ۲۳۸ میلیون تومان، آریزو ۶ ۳۸۹ میلیون تومان، جک J4  با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان، جک S5  با قیمت ۳۶۴ میلیون تومان و چری تیگو ۷ نیز ۴۷۲ میلیون تومان معامله شد که نشان می دهد افزایش قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه داد.

از وارداتی‌ها نیز اگر بخواهیم بگوییم، در هفته‌ای که گذشت کیا اپتیما ۲۰۱۸ هیبرید ۹۰۰ میلیون تومان، سانتافه ۲۰۱۷ کرمان موتور یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، هیوندای آزاری ۲۰۱۸ یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان، سانگ یانگ تیوولی ۴۸۰ میلیون تومان و نیسان ایکس تریل یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان خریدوفروش شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟