مقایسه چری آریزو 6 با ام وی ام X55

مقایسه چری آریزو ۶ با ام وی ام X55

پنجشنبه - 15 اسفند 1398

پیشرانه- مقایسه چری آریزو ۶ با ام وی ام X55 عنوان مقاله‌ای است که در بخش مقایسه خودروهای «پیشرانه» برای کمک به تصمیم‌گیری خوانندگان در خرید خودرو نوشته‌شده است.

پیشرانه- مقایسه چری آریزو ۶ با ام وی ام X55 عنوان مقاله‌ای است که در بخش مقایسه خودروهای «پیشرانه» برای کمک به تصمیم‌گیری خوانندگان در خرید خودرو نوشته‌شده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» این بار به مقایسه دو خودرو چینی از محصولات مدیران خودرو در بازه قیمتی ۴۰۰ میلیون تومان می‌پردازیم. در این مقایسه یکی از محصولاتت لوکس شرکت چری یعنی آریزو ۶ جدید و جدیدترین محصول مدیران خودرو یعنی ام وی ام ایکس ۵۵ را به‌صورت کوتاه معرفی می‌کنیم.

طراحی داخلی ظاهری

چری آریزو ۶ یکی از جدیدترین محصولات کمپانی چری است که در سال ۲۰۱۸ در کشور چین رونمایی شد. این سدان چینی با نام آریزو GX در کشور چین شناخته می‌شود و نشان‌دهنده حرکت روبه‌جلو چینی‌ها در طراحی خودرو است.

آریزو ۶ در مقایسه با نمونه‌های قبلی آریزو ۵ توربو و تیگو ۵ مدرن‌تر به نظر می‌رسد و تغییرات جالب‌توجهی نیز روی آن اعمال گردیده است.

ازنظر طراحی آریزو ۶ جدیدترین زبان طراحی محصولات چری را با خود به همراه داشته که در بخش جلو می‌توان جلوپنجره و چراغ‌های مشابه سایر محصولات این شرکت را تشخیص داد.

در نمای جلو، یک جلوپنجره بزرگ و در داخل این جلوپنجره یک شبکه دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. البته بخش زیادی از سپر جلو هم از ورودی‌های هوا تشکیل‌شده و فضای خالی زیادی دارد.

مقایسه کابین چری آریزو 6 با ام وی ام X55

نمای جانبی آریزو ۶ کاملاً اسپرت و شبیه به هیوندای آزرا نسل هفتم به نظر می‌رسد. حتی رینگ‌های اسپرت آلومینیوم و ۱۷ اینچ هم شبیه به سدان های اروپایی مثل آئودی هستند. از این زاویه، ۲ خط عمیق هم روی بدنه دیده می‌شوند.

از انتها بدنه و لبه‌ی درپوش صندوق تا امتداد دستگیره‌های ورودی، خطی عمیق دیده می‌شود که به‌خوبی با رسیدن به گلگیرها، محو می‌شود. خط دیگری هم پایین درها وجود دارد که با نزدیک شدن به چرخ جلو، حالت منحنی و چشم‌نواز فراهم می‌کند. این خودرو، با آینه‌بغل راهنما دار و نیمه فلزی رنگ بدنه ارائه می‌شود؛ ضمن اینکه فریم پنجره‌ها نیز در نیمه‌ی پایینی، فلزی است. در نمای عقب چراغ‌ها طراحی جدیدی دارند که به نظر می‌رسد به سبک خودروهای کره‌ای صورت گرفته باشد. چراغ‌ها کشیده هستند و یک نوار نقره‌ای‌رنگ این چراغ‌ها را به هم متصل کرده و این نوار تا داخل چراغ‌ها هم ادامه پیداکرده است.

اما نقطه قوت چری آریزو ۶ جدید با ام وی ام ایکس ۵۵ در طراحی کابین آن است چراکه کاملاً مدرن به نظر می‌رسد و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر ۹ اینچی تمام لمسی وجود دارد و کلیدهای کنترلی که تعداد آن‌ها زیاد هم نیست در زیر این نمایشگر جای گرفته‌اند. همچنین در بالای داشبورد، ورودی‌های هوا به شکل کشیده تعبیه‌شده‌اند که طراحی جالب و کم‌نظیری دارد. درمجموع باید بگوییم چری در طراحی کابین آریزو ۶ عملکرد خوبی از خود نشان داده و یک خودرو به‌روز را روانه بازار کرده است

آریزو ۶ با ۴.۷۱ متر طول، به میزان قابل‌توجه ۱۴ سانتیمتر کشیده‌تر از آریزو ۵ است اما عرض و ارتفاع آن به ترتیب با ۱.۸۲ متر و ۱.۴۹ متر تقریباً با برادر کوچکش یکسان است.

مقایسه کابین چری آریزو 6 با ام وی ام X55

ام وی ام X55 طراحی ظاهری به‌روزی دارد و در طراحی بدنه آن شباهت زیادی با سایر محصولات چری وجود ندارد. در نمای عقب طراحی چراغ‌ها یادآور طراحی نسل جدید کیا اسپورتیج است و این چراغ‌ها به‌وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند.

در طراحی استایل کلی خودرو از یک طراحی پویا و بسیار جذاب استفاده‌شده و درصورتی‌که قیمت احتمالاً بالای این خودرو را فاکتور بگیریم، یک گزینه خوب در سری خودروهای کراس اوور چینی به‌حساب می‌آید. در طراحی چراغ‌ها و دی لایت این خودرو نوآوری‌های خوبی صورت گرفته و به‌خوبی در اولین نگاه می‌توان به این موضوع پی برد.

طراحی کابین ام وی ام ایکس ۵۵ ساده است و ناهماهنگی در آن به چشم می‌خورد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نسبتاً بزرگ تعبیه‌شده و ورودی‌های هوا هرکدام به یک‌شکل و در یک‌جهت قرارگرفته‌اند. مطابق انتظار کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین هم کاملاً متوسط است. طراحی کابین ام وی ام X55 با الگوبرداری از چری تیگو ۷ انجام‌شده و فرمان این دو خودرو کاملاً شبیه به یکدیگر هستند. درمجموع طراحی این خودرو نمره قابل قبولی به نسبت آریزو ۶ دریافت نمی‌کند.

مشخصات فنی؛ مقایسه چری آریزو ۶ با ام وی ام X55

مقایسه چری آریزو ۶ با ام وی ام X55 در بخش مشخصات فنی نشان می‌دهد؛ این خودرو هم از پیشرانه‌ توربو شارژ ۱.۵ لیتری (مدل SQRE۴T۱۵B ساخت چری) در تمامی نسخه‌های خارج از چین، بهره می‌برد. با این حساب، نهایت قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، فراهم خواهد شد.

این توانایی‌ها، مدل فعلی آریزو ۵ توربو را در زمانی حدود ۱۰ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و طبیعتاً برای آریزو ۶ با کمی وزن بیشتر، رسیدن از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمانی حدود ۱۱ ثانیه ممکن خواهد کرد. میانگین مصرف سوخت خودرو با توجه به آمار سایت‌‌های چینی و کیفیت بنزین داخلی، عددی در حدود ۹ تا ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. نهایت سرعت سدان جدید چری، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

ام وی ام ایکس ۵۵ در کشور چین در دو نسخه با موتورهای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربو عرضه می‌شود که در نسخه توربو قدرت موتور به ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۱۰ نیوتن‌متر می‌رسد. برای انتقال این قدرت، امکان سفارش دو گیربکس اتوماتیک CVT و ۶ سرعته دو کلاچه وجود دارد. نسخه ارائه‌شده در ایران از همان موتور و گیربکس تیگو ۷ استفاده‌شده است که یک موتور یک ونیم لیتری توربو و گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه است. شتاب صفرتا صد ام وی ام ایکس ۵۵ در حدود ۱۰ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت این خودرو در حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

امکانات رفاهی

مقایسه چری آریزو ۶ با ام وی ام X55 در بخش امکانات رفاهی نشان می‌دهد؛ از امکانات رفاهی و ایمنی آریزو ۶ می‌توان به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری و هرز گردی، ترمز ABS، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم ضد سرقت، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل لغزش و سیستم کنترل خودرو ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و هرز گردی، اتوهلد، ایموبلایزر، استارت بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل لمسی، نمایشگر ۹ اینچی و سیستم صوتی مجهز به ۹ بلندگو، ۲ توئیتر و ۱ ساب ووفر، آینه‌های جانبی برقی جمع شونده، چراغ دیلایت،…مجهز است.

ام وی ام X55 امکانات و ویژگی‌هایی چون فرمان کمک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دما و باد لاستیک، استارت بدون کلید، سنسور پارک، سنسور نور، سانروف، ترمزدستی برقی، اتو هلد، صندلی برقی راننده، سیستم کنترل پایداری و هرز گردی، ترمز ABS، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم ضد سرقت، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل لغزش و سیستم کنترل خودرو مجهز است.

قیمت؛ مقایسه چری آریزو ۶ با ام وی ام X55

مقایسه چری آریزو ۶ با ام وی ام X55 در بخش قیمت این ۲ خودرو نشان می‌دهد؛ قیمت آریزو ۶ یا بهتر است، بگوییم آریزو GX در بازار چین از ۷۵ هزار یوان آغازشده و تا ۱۱۴ هزار یوان نیز ادامه می‌یابد. آخرین قیمت اعلام‌شده توسط مدیران خودرو در حدود ۴۱۱ میلیون تومان است که برای این خودرو در این کلاس قیمت مناسب و قابل قبولی است. در نقطه مقابل قیمت ام وی ام ایکس ۵۵ مدیران خودرو در نسخه اسپرت اکسلنت حدود ۳۹۵ میلیون تومان است که در بازار آزاد قیمت این خودرو به ۴۱۵ میلیون تومان هم رسیده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟