وضعیت بازار خودرو

ترس از کرونا رکود بازار خودرو را بیشتر کرد/ کاهش تقاضا قیمت‌ها را کاهش داد

جمعه - 16 اسفند 1398

پیشرانه- ترس از کرونا رکود بازار خودرو را بیشتر کرده و موجب کاهش تقاضا در وضعیت بازار خودرو و درنتیجه کاهش قیمت خودروها در بازار شده است.

پیشرانه- ترس از کرونا رکود بازار خودرو را بیشتر کرده و موجب کاهش تقاضا در وضعیت بازار خودرو و درنتیجه کاهش قیمت خودروها در بازار شده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از به صفر رسیدن معاملات در بازار خودرو خبر داد و گفت: با گسترش شیوع کرونا خریدوفروشی در بازار انجام نمی‌شود.

سعید مؤتمنی با اشاره به سنگین‌تر شدن رکود بازار خودرو افزود: ازآنجاکه همه بازارها در رکود قرار دارد این شرایط نیز در بازار خودرو هم دیده می‌شود این در حالی است که این بازار پیش‌ازاین در رکود قرار داشت و با این وضعیت، رکود آن عمیق‌تر شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد مراجعه‌کنندگان برای خریدوفروش خودرو در این بازار به‌شدت کاهش‌یافته و عدم مراجعه برای خرید نیز عاملی برای کاهش شدید تقاضا و درنتیجه افت قیمت‌ها بوده است.

موتمنی درعین‌حال معتقد است که میزان خریدوفروش خودرو نسبت به قبل از شیوع کرونا ۸۰ درصد افت داشته است. ‌

وی ادامه داد: وضعیت به‌جایی رسیده که حتی مراجعه‌ای برای پرسیدن قیمت وجود ندارد و برخی تنها تلفنی نسبت به آگاه شدن از قیمت و وضعیت بازار خودرو اقدام می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به پایان سال و افزایش تقاضا اظهار کرد: در چند سال گذشته هم‌زمان با نزدیک شدن به ایام نوروز تقاضا افزایش می‌یافت و این رشد تقاضا تا اردیبهشت ادامه داشت اما امسال با توجه به شیوع این ویروس پیش‌بینی می‌شود نه‌تنها این وضعیت رخ نخواهد داد بلکه اگر دارندگان خودرو با امید به کسب سود بیشتر از فروش خودرو سرباز می‌زنند، باید به این موضوع آگاه باشند که این اقدام در سال جاری جواب نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: هم کاهش مسافرت‌های نوروزی و هم خرید در ماه‌های گذشته بازار شب عید را کساد کرده است.

مو تمنی تصریح کرد: افت قیمت خودرو و وضعیت بازار خودرو در در چند هفته اخیر از یک‌سو به دلیل کاهش تقاضا و از سوی دیگر به دلیل حذف قیمت‌ها از روی سایت‌های خریدوفروش بوده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • مهدی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    عالی