مقایسه ام وی ام X33 با هایما S5 توربو

مقایسه ام وی ام X33 با هایما S5 توربو

یکشنبه - 18 اسفند 1398

پیشرانه- مقایسه ام وی ام X33 با هایما S5 توربو عنوان مطلبی که ما در وب‌سایت پیشرانه برای کمک به انتخاب شما در خرید خودرو انتخاب کرده‌ایم.

پیشرانه- مقایسه ام وی ام X33 با هایما S5 توربو عنوان مطلبی که ما در وب‌سایت پیشرانه برای کمک به انتخاب شما در خرید خودرو انتخاب کرده‌ایم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» هایما اس ۵ توربو و ام وی ام X33 اسپرت جدید (نسل سوم) از خودروهای تقریباً جدید بازار کشورمان هستند که در حال حاضر در رده قیمتی مشابهی حدود ۲۹۰ تا ۳۲۰ میلیون تومانی قرار می‌گیرند.

البته کلاس‌بندی این دو خودرو مشابه است ولی بدون شک مشتریان متفاوتی دارند اما به دلیل قیمت مشابه، قصد داریم مقایسه‌ای میان آن‌ها انجام دهیم؛ مقایسه ام وی ام X33 با هایما S5 توربو

طراحی داخلی ظاهری

در سال ۱۳۸۹ مدیران خودرو با معرفی شاسی‌بلندی کوچک به نام x33 موفق شد تا بخشی بزرگی از بازار خودروهای شاسی‌بلند را در دست بگیرد، اما ضعف‌‎های بزرگی در بخش طراحی این خودرو وجود داشت باعث شد تا این شرکت تصمیم بگیرد باعرضه نسخه‌ای فیس لیفت مشکلات آن را برطرف کند.

بخش اعظم تغییراتی که در این خودرو اعمال‌شده، شامل تغییرات نمای جلویی و تغییر داشبورد این خودرو بوده و بخش عقبی آن تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده است؛ علاوه بر تغییراتی که در بخش طراحی این خودرو رخ‌داده است، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی MVM x33 نیز مراتب کاملی شده که باعث می‌شود ام وی ام x33 جدید نیز مانند نسخه قبلی خود نتایج موفقیت‌آمیزی را در بازار شاسی‌بلند های کوچک به دست آورد.

اواخر تابستان سال ۱۳۹۵ شرکت مدیران خودرو از سومین نسل از خودروهای X33 خود که پسوند S برای آن انتخاب‌شده بود رونمایی کرد. ام‌ وی‌ ام X33 اسپرت در حقیقت همان ماشین تیگو ۳ است که در ایران با نام MVM X33 اسپرت به فروش می‌رسد. این خودرو پس از مدت کوتاهی توانست به لطف طراحی مدرن و خشن، قیمت مناسب، امکانات فراوان و… فروش نسبتاً خوبی را تجربه کند و به یکی از پرطرفدارترین خودروهای ام‌وی‌ام تبدیل شود.

فضای داخلی کابین ام‌ وی‌ ام X33 ازلحاظ زیبایی و ارگونومی به‌هیچ‌وجه با نسل‌های گذشته قابل‌مقایسه نبوده و کیفیت متریال به‌کاررفته در آن نیز به‌طور چشمگیری افزایش پیداکرده است. رنگ قرمز اطراف دریچه‌های خروجی هوا و دوخت قرمزرنگ صندلی‌های چرمی این خودرو زیبایی و هارمونی خاصی را برای x33 اسپرت به ارمغان آورده است.

در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و فرمان کلیدهای کنترلی را بر روی خود جای‌داده. ازنظر کیفیت سواری و میزان صدای ورودی هم ام وی ام X33 S بهبود بسیاری در مقایسه با نسل قبل تجربه کرده و به‌مراتب بهتر شده است.

ام وی ام X33 S تجهیزات رفاهی چون استارت دکمه‌ای، نمایشگر ۸ اینچی، تنظیم صندلی راننده در ۶ و سرنشین در ۴ جهت، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ دیلایت، کروز کنترل، سانروف، دوربین و سنسور دنده‌عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هایما اس ۵ بعد از هایما اس ۷، دومین محصول هایما در کشورمان است که تولید انبوه آن در اواخر پاییز ۹۶ در ایران خودرو خراسان آغاز شد.

S5 هرچند تفاوت ظاهری آشکاری با S7 ایران خودرو دارد اما از زبان طراحی جدید هایما بهره می‌برد؛ همان زبانی که اولین بار در سومین فیس‌لیفت S7 (مدل ۲۰۱۷ بازار چین) نیز استفاده شد.

جدیدترین محصول هایما، در فرم کلی بدنه تا حدودی جذاب و زیبا به نظر می‌رسد، اما به شکل اغراق‌آمیزی با ادوات بزرگ در چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره، سعی در بزرگ‌نمایی خود دارد. حالت تهاجمی و اسپرت در چراغ‌ها دیده می‌شود و نواری باریک در قسمت بالای آن، سبک طراحی چشم و ابرو (اصطلاحاً چشم عقابی) به بیننده القا می‌کند. فرم کلی جلوپنجره در اکثر محصولات هایما، تکراری است و تا حدودی بی‌ارتباط با دیگر اجزاء بدنه دیده می‌شود، هرچند که به دلیل استفاده از فلز براق کروم، جذابیت خاصی دارد و همراه با خط بالایی در امتداد لوگو، در راستای لبه‌ی کاپوت و خط چراغ‌ها، قرارگرفته است.

از نمای بغل و پشت، هایما S5 به‌شدت تأثیر گرفته از نسل جدید هیوندای توسان است. فرم کلی شیشه‌های جانبی و خصوصاً طرح مثلثی در عقب، کاملاً از توسان تقلیدشده و حتی در قسمت رکاب‌های زیر در هم دارای قسمتی خاکستری‌رنگ، در میان فریم پلاستیکی است، هرچند که این محصول ازنظر سایز بدنه، به‌وضوح کوچک‌تر از توسان ارزیابی می‌شود.

می‌توان گفت، خطوط حجم دهنده‌ روی درها که از چراغ عقب تا امتداد دستگیره‌ها کشیده شده‌اند و تا نزدیکی رکاب ادامه‌دارند، هماهنگی خوبی با دیگر اجزا نشان می‌دهند و نمای جانبی را، جذاب‌ و مدرن کرده‌اند. ریل باربند و اسپویلر عقب، همراه با آنتن کوسه‌ای، دیگر نکات مثبت در طراحی این بخش هستند.

از نمای بغل و پشت، هایما S5 به‌شدت تأثیر گرفته از نسل جدید هیوندای توسان است. با ورود به هایما S5، متوجه تفاوت آن با دیگر کراس‌اورهای چینی بازار می‌شویم.

طرح داشبورد و ادوات مربوطه، هماهنگی جالبی دارند و با فرم V، چشم‌نواز به نظر می‌رسند. نمایشگر ۷ اینچی، بالای داشبورد قرار دارد و البته، راننده برای دسترسی به آن، با مشکل مواجه خواهد بود. کلیدهای متعددی زیر مجرای هوای تهویه مطبوع دیده می‌شود که به زیبایی کابین لطمه می‌زند، شکاف ورودی CD هم کاملاً توی ذوق می‌زند و از سر ناچاری بنا به مکان نمایشگر، روبروی سرنشینان قرارگرفته است.

درمجموع، با توجه به چینی بودن هایما S5 و بازه‌ی قیمتی که امیدواریم اقتصادی باشد، می‌توان با دیدی خوش‌بینانه به طراحی این خودرو نمره‌ی قبولی داد. ابعاد S5 شامل طول ۴۳۵۸ میلی‌متر با عرض ۱۸۲۳ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۳۰ میلی‌متر است که با فاصله محورهای ۲۶۳۰ میلی‌متر ارائه می‌شود.

مشخصات فنی؛ مقایسه ام وی ام X33 با هایما S5 توربو

مقایسه ام وی ام X33 با هایما S5 توربو در بخش مشخصات فنی نشان می‌دهد جدیدترین نسل ام وی ام X33s در دو تیپ ساده و اسپرت عرضه می‌شوند که تفاوت‌های آن‌ها به رنگ سقف و همچنین وجود گارد و رکاب محدود می‌شود. برای اینکه مقایسه منصفانه‌ای داشته باشیم نمونه ساده را انتخاب می‌کنیم که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتون متر بهره می‌برد. این پیشرانه که در مدل قبلی X33s نیز وجود داشته به یک گیربکس ۷ سرعتِ CVT باقابلیت تعویض دستی متصل شده و نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

هایما S5 به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز شده که می‌تواند ۱۶۱ اسب بخار قدرت ۲۲۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت به‌وسیله گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. عملکرد این قوای محرکه کاملاً معمولی است و استفاده از جعبه‌دنده CVT موجب شده تا هیجانی در رانندگی وجود نداشته باشد.

در تست‌هایی با بنزین استاندارد این کشور، در زمان ۱۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید. میانگین مصرف سوخت S5 توربو هم ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان‌شده که مطابق استاندارد یورو ۵ است. نهایت سرعت این مدل، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

امکانات رفاهی

مقایسه ام وی ام X33 با هایما S5 توربو در بخش امکانات رفاهی نشان می‌دهد؛ ام وی ام X33 ازنظر امکانات رفاهی کمی کمتر از هایما اس ۵ است که شامل: سنسور پارک، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، تنظیم برقی آینه کناری، تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، دوربین عقب، صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی، سانروف، مه شکن جلو و عقب، پشتیبانی سیستم ترمز از ABS و EBD، تنظیمات سیستم رانندگی بین دو حالت eco و sport مجهز شده است.

در لیست تجهیزات هایما S5 توربو موارد خوبی چون تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچ، درگاه USB، امکان اتصال تلفن همراه به سیستم سرگرمی و برقراری تماس با بلوتوث، ناوبری ماهواره‌ای، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه، آنتن کوسه‌ای، پخش‌کننده‌ی DVD همراه با ۶ بلندگو، صندلی‌ برقی ردیف جلو با امکان تنظیم در ۶ جهت برای راننده و چهار جهت برای سرنشین کنار و شیشه‌های برقی هایما S5 جدید، مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، کمک ترمز (BAS)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD)، حفظ خودرو در سربالایی (HAS)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP) و فناوری کنترل کشش (TCS) اشاره کرد.

قیمت؛ مقایسه ام وی ام X33 با هایما S5 توربو

وارد مهم‌ترین بخش یعنی قیمت این دو کراس اوور شهری می‌شویم، مقایسه ام وی ام X33 با هایما S5 توربو در بخش قیمت نشان می‌دهد به دلیل عدم تولید زیاد هایما اس ۵ قیمت این خودرو به‌شدت در بازار آزاد بالا رفته است و قیمتی حدودی ۳۳۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان را تجربه کرده است اما در عوض ایکس ۳۳ مدیران خودرو با تحویل مدل ۹۹ قیمتی حدود ۲۷۰ میلیون تومانی را برای مشتریان هزینه خواهد کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟