آزادسازی واردات خودرو ؛ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو

آزادسازی واردات خودرو می‌توانست کمک حال دولت باشد

جمعه - 1 فروردین 1399

پیشرانه – دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: دولت با پیشنهاد آزادسازی واردات خودرو در بودجه ۹۹ تنها به دنبال کسب درآمد از این محل بود.

پیشرانه – دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: دولت با پیشنهاد آزادسازی واردات خودرو در بودجه ۹۹ تنها به دنبال کسب درآمد از این محل بود.

به گزارش وب‌سایت خبری « پیشرانه » مهدی دادفر افزود: ازآنجاکه دولت در بودجه سال آینده با مشکلات زیادی دست‌به‌گریبان است به همین دلیل آزادسازی واردات خودرو در بودجه ۹۹ با اولویت خودروهای هیبریدی را مطرح کرد که درنهایت نیز با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد آزادسازی واردات تنها بحث درآمدی را برای دولت به همراه داشت و از مزایای حاصل از واردات خودرو درآمدی را برای خود پیش‌بینی کرده بود چراکه در سال‌های گذشته درآمد خوبی از این محل نصیب دولت شده بود.

دادفر با تأکید بر این‌که خودرو کالای قاچاق ناپذیر است، ادامه داد: خودرو بالاترین میزان تعرفه را در ردیف‌های تعرفه‌ای به خود اختصاص داده و در بین کالاهایی که ممنوعیت واردات ندارند، خودرو بیشترین تعرفه، عوارض، مالیات و همچنین ارزش‌افزوده را به همراه دارد که این روند درآمد خوبی برای دولت دارد .

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بابیان اینکه در دو سال گذشته فعالان این حوزه ناگزیر به استفاده از درآمدهای خود بوده‌اند، اظهار کرد: دولت با این پیشنهاد به دنبال کاهش قیمت خودرو و یا تعادل در بازار نبوده و تنها به دنبال منبع درآمدی جدید بود که مخالفت شورای نگهبان برنامه‌ریزی‌ها را به هم‌ریخت درحالی‌که این شورا می‌توانست با موافقت خود کمک بزرگی به دولت کند.

بر اساس این گزارش، در حالی آزادسازی واردات خودرو با اولویت خودروهای هیبریدی در بودجه ۹۹ از سوی دولت مطرح شد که شورای نگهبان با رد کردن بخش واردات خودرو در بودجه ۱۳۹۹ کل کشور نشان داد به دنبال حمایت از تولید داخل است و هم‌اکنون دولت باید با تغییر سیاست در صنعت خودرو کشور؛ زمینه فعال شدن تولید باکیفیت داخلی را فراهم کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟