جهش تولید لاماری در آرین پارس موتور

شنبه - 12 خرداد 1403

پیشرانه- آرین پارس‌موتور در سال گذشته در تولید تک محصول خود ۱۴۷ درصد رشد داشته است. جهش تولید لاماری در آرین پارس موتور نشان می‌دهد که این خودرو همچنان توانسته است محبوبیت و جایگاه خود را در بازار حفظ کند. آرین پارس موتور را می توان یکی از معدود شرکت های خودروساز دانست که تنها […]

پیشرانه- آرین پارس‌موتور در سال گذشته در تولید تک محصول خود ۱۴۷ درصد رشد داشته است. جهش تولید لاماری در آرین پارس موتور نشان می‌دهد که این خودرو همچنان توانسته است محبوبیت و جایگاه خود را در بازار حفظ کند.
آرین پارس موتور را می توان یکی از معدود شرکت های خودروساز دانست که تنها یک محصول روی خط تولیدش دارد؛ اما با همان تک محصول توانسته است ضریب نفوذ خوبی در بازار به دست بیاورد.
بیش از ۲ سال از تولید لاماری ایما در آرین پارس موتور می گذرد. شاید کمتر کسی فکر می کرد که دربازار سیری ناپذیری و تنوع طلب و پراز رقابت آرین پارس موتور بتواند تنها با یک محصول تاب بیاورد و لاماری ایما را به یکی از محصولات شاخص بازار بدل کند.
با این حال این شرکت بخش خصوصی توانسته با همین یک محصول نیز یک درصد از سهم تولید سواری را به خود اختصاص بدهد.
این موضوع نشان می دهد این شرکت که پیش از تحریم ها محصولات میستوبیشی ژاپن را به صورت وارداتی عرضه می کرد، صرفا در قالب یک فعال بازار عمل نکرده است.
درواقع این شرکت یک وارد کننده صرف نبوده و از این شراکت بهره برده و به عنوان یک کلاس آموزشی هم به آن نگریسته است.
به همین دلیل هم آرین پارس موتور پیش و بیش از آنکه بخواهد تنها یک محصول تولید و عرضه کند به دنبال توسعه متوازن بوده است. به همین علت همزمان با افزایش تیراژ محصول آنها در بحث توسعه خدمات پس از فروش نیز گام های بلند و محکمی برداشته‌اند.
اینگونه که به نظرمی‌رسد این شرکت همزمان با شناسایی بازار برای انتخاب محصولی درخور و قابل رقابت در حال تدوین برنامه های دیگری نیز بوده است تا بتواند ماندگاری خود را تضمین کند.
با همین تفکر این شرکت زیرساخت های افزایش تولید را فراهم کرده است.
در سال گذشته ۹۴۴۴ دستگاه لاماری ایما از خط تولید این شرکت عبور و رشد ۱۴۷ درصدی را به ثبت رسانده است. این در حالی است که در سال پیش از آن یعنی ۱۴۰۱ تنها ۲۸۳۶ دستگاه ازاین محصول تولید شده بود. ضمن اینکه آرین موتور با این افزایش تولید در رتبه چهارم تولید کنندگان بخش خصوصی قرار می گیرد.
البته آرین موتور نیز مانند بسیاری از شرکت های دیگر در سال گذشته با مشکلات تامین و تخصیص به موقع ارز مواجه بود. با این حال آنها توانستند با غلبه بر چالش های پیش رو ظرفیت های تولید را بر اساس نیاز بازار بالا برده و رشد ۱۴۷درصدی را تجربه کرده و همچنان یکی از بازیگران مطرح بازار باقی بمانند.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟