معرفی فورس F۳۸ و عرضه بایک X۹؛ کوچکترین و قویترین خودروهای تجاری بهمن دیزل

یکشنبه - 20 خرداد 1403

پیشرانه – طی یک مراسمی، گروه صنعتی بهمن دیزل دو محصول جدید خود را در دو سر طیف خودروهای تجاری به بازار ایران معرفی کرد. این دو محصول شامل کامیونت سبک فورس F۳۸ و کشنده سنگین بایک X۹ هستند که به ترتیب کوچکترین و قویترین خودروهای تجاری این شرکت محسوب می‌شوند.کامیونت فورس F۳۸، کوچکترین محصول […]

پیشرانه – طی یک مراسمی، گروه صنعتی بهمن دیزل دو محصول جدید خود را در دو سر طیف خودروهای تجاری به بازار ایران معرفی کرد. این دو محصول شامل کامیونت سبک فورس F۳۸ و کشنده سنگین بایک X۹ هستند که به ترتیب کوچکترین و قویترین خودروهای تجاری این شرکت محسوب می‌شوند.کامیونت فورس F۳۸، کوچکترین محصول تجاری بهمن دیزل با ظرفیت بار ۸۰۰ کیلوگرم است. این کامیونت سبک و چابک برای مصارف حمل و نقل درون شهری و مسیرهای کوتاه بسیار مناسب خواهد بود.

در سوی مقابل، کشنده بایک X۹ با ظرفیت ۴۴ تن، بزرگترین و پرقدرت‌ترین محصول بهمن دیزل است. این کشنده از موتور ۱۳ لیتری ۶ سیلندر کامینز با قدرت ۵۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. گیربکس ۱۲ دنده اتوماتیک ZF نیز به این پیشرانه قدرتمند متصل شده است. بایک X۹ علاوه بر قدرت بالا، به تجهیزات ایمنی و رفاهی پیشرفته‌ای مانند ترمز EBS، کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقاط کور، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی و سیستم پایش باد لاستیک‌ها مجهز شده است.

قیمت این کشنده پرقدرت ۵.۹۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

محمد محمدی، مدیرعامل گروه بهمن، در این رویداد اعلام کرد که با معرفی این دو محصول، مجموع تولیدات بهمن دیزل به ۱۲ مدل خودرو تجاری خواهد رسید. وی افزود که این گام در راستای تکمیل سبد محصولات این شرکت و ارائه گستره‌ای کامل از خودروهای تجاری از کوچکترین تا بزرگترین مدل‌ها برداشته شده است.

در خصوص کشنده بایک X۹، محمدی اعلام کرد که تا پایان سال ۱۴۰۰ دستگاه از این مدل در برنامه تولید بهمن دیزل قرار دارد. همچنین از تولید و عرضه ۲۰۰ دستگاه از کامیونت فورس F۳۸ تا پایان تیرماه خبر داد تا بخشی از نیازهای حمل و نقل سبک در کشور را پاسخگو باشد.

محمدی همچنین از رونمایی دو محصول جدید در حوزه اتوبوس‌های برقی تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ خبر داد و اعلام کرد که بهمن دیزل محصولات دیگری را نیز تا پایان سال به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد.

کشنده سنگین بایک X۹

در این میان، حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل، ابراز امیدواری کرد که با توجه به تنوع سبد محصولات، این شرکت بتواند رتبه نخست تولید و فروش خودروهای تجاری کشور را کسب کند. با این حال، وی به مشکلات تخصیص ارز به واحدهای تولیدی در ابتدای سال اشاره کرد که منجر به افت تولید شده است.

در مجموع، معرفی کامیون‌های فورس F۳۸ و بایک X۹ توسط بهمن دیزل، گامی مهم در تکمیل سبد محصولات این شرکت و پاسخگویی به نیازهای متنوع بازار خودروهای تجاری در ایران محسوب می‌شود.

باز کردن گالری تصاویر

 

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟