پیش‌بینی قیمت خودرو بعد از کرونا + قیمت خودروها در بازار

پیش‌بینی قیمت خودرو بعد از کرونا + قیمت خودروها در بازار

دوشنبه - 25 فروردین 1399

پیشرانه- رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: بازار خودرو با شیوع ویروس کرونا به رکود کامل کشیده شده و نه‌تنها خریدوفروشی در این بازار انجام نمی‌شود بلکه نمی‌توان پیش‌بینی قیمت خودرو بعد از کرونا را به درستی در این وضعیت انجام داد.

پیشرانه- رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: بازار خودرو با شیوع ویروس کرونا به رکود کامل کشیده شده و نه‌تنها خریدوفروشی در این بازار انجام نمی‌شود بلکه نمی‌توان پیش‌بینی قیمت خودرو بعد از کرونا را به درستی در این وضعیت انجام داد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» سعید موتمنی با تأکید بر این‌که کرونا به‌شدت بازار خودرو را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: پیش از عید به دلیل افزایش قیمت‌ها خریداری در بازار وجود نداشت و از اوایل اسفندماه هم‌زمان با گسترش ویروس کرونا این رکود عمیق‌تر و درنهایت متوقف شد که این روند همچنان ادامه دارد.

وی درباره پیش‌بینی قیمت خودرو بعد از کرونا بابیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو دست‌کم تا پایان فروردین‌ماه تعطیل است، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه خریدوفروشی در بازار اتفاق نمی‌افتد اما در همین حال قیمت‌هایی در سایت‌های خریدوفروش خودرو وجود دارد که بدون شک این اعداد صحت ندارد چراکه در صورت عدم معامله نمی‌توان قیمت درستی برای خودروها اعلام کرد.

موتمنی ادامه داد: به‌طورقطع یکی از دلایل عدم استقبال از خرید خودرو از سوی بسیاری از مردم، نیاز به حضور فیزیکی در بنگاه‌ها و دفترخانه‌ها است بنابراین تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد به‌طورقطع نمی‌توان به قیمت واقعی خودروها در بازار دست‌یافت بنابراین نباید ملاک قیمت خودروها سایت‌های خریدوفروش خودرو باشد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش عرضه از سوی خودروسازان اعلام کرد: تا زمانی که عرضه خودروسازان به بازار افزایش نیابد نمی‌توان شاهد کاهش قیمت‌ها بود این در حالی است که افزایش قیمت در بازار خودرو نیز اثر روانی به همراه خواهد داشت بنابراین اگر امسال، تولید افزایش یابد، قیمت‌ها به تعادل خواهد رسید ضمن آن‌که تحویل به‌موقع خودرو‌های پیش‌فروش شده نیز باعث حفظ آرامش بازار می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ خودرو نسبت به ایام پایانی سال گذشته هیچ‌گونه تغییری نداشته است، اظهار کرد: در سال گذشته تقاضایی برای خرید خودرو وجود نداشت از این روز شاهد کاهش معاملات بودیم درمجموع سال گذشته بازاری برای خودرو وجود نداشت و تنها برچسب قیمت خودروها تغییر می‌کرد و تنها خریدوفروش بازار خودرو در سایت‌های خریدوفروش بود و در عمل و در نمایشگاه‌ها معامله‌ای انجام نمی‌شد که این روند باعث آسیب دیدن کسب‌وکار فعالان بازار به‌ویژه افرادی که نمایشگاه‌های خودرو را اجاره کرده بودند، شد.

موتمنی در پایان در خصوص پیش‌بینی قیمت خودرو بعد از کرونا نیز گفت: هم‌اکنون ازآنجاکه چشم‌انداز روشنی از بازار خودرو و حتی اقتصاد ایران وجود ندارد تلاشی برای معامله در بازار خودرو انجام نمی‌شود اما درعین‌حال نیز نمی‌توان پیش‌بینی درستی از وضعیت بازار پس از کرونا داشت اما نکته اساسی در این شرایط این است که خودروسازان خود را برای این شرایط آماده کنند زیرا بدون شک شاهد افزایش تقاضا در بازار خودرو خواهیم بود که در صورت عدم تأمین، قیمت‌ها روند افزایش خواهند داشت.

گفتنی است گشتی در بازار خودرو نشان می‌دهد هم‌اکنون خودرو کیا سراتو سایپا مدل ۲۰۱۸ صفرکیلومتر ۶۲۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

همچنین کیا اسپورتیج صفر مدل ۲۰۱۸ در حدود ۹۸۰ میلیون تومان و کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ نیز ۹۳۰ میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

از سوی دیگر خودرو چری تیگو ۷ نیز از سوی مدیران خودرو ۴۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، تیگو ۵ نیز که این روزها تنها خودرویی که باقیمت قطعی از سوی این شرکت فروخته می‌شود قیمتی معادل ۳۵۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دارد.

به سراغ خودروهای داخلی برویم؛ دنا پلاس در بازار ۱۷۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ در حدود ۹۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ SLX در حدود ۱۱۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حدود ۱۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۱۲۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۶۰ میلیون تومان، سایپا ۱۱۱ در حدود ۶۴ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۷۲ میلیون تومان، تیبا ۲ یا همان هاچ بک ۷۵ میلیون تومان، خودرو ساینا در مدل فول ۸۲ میلیون تومان، رنو پارس تندر ۱۸۰ میلیون تومان، رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک ۲۶۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ در حدود ۴۵۰ میلیون تومان، مزدا ۳ ۵۳۵ میلیون تومان، کوییک دنده‌ای ۸۶ میلیون تومان، جک J4 در حدود ۱۸۵ میلیون تومان و خودرو جک اس ۵ در حدود ۳۸۵ میلیون تومان در بازار این روزها قیمت دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟