هونگچی محصول مانیان خودرو

هونگچی محصول مانیان خودرو و هر آنچه باید درباره آن‌ بدانیم

یکشنبه - 31 فروردین 1399

پیشرانه- مدتی است که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دو برند جدید بر سر زبان‌ها افتاده است ، یکی برند هونگچی و یکی هم شرکت ایرانی مانیان خودرو ! اما داستان این دو شرکت چیست و چرا یک شرکت ایرانی می‌خواهد یک خودرو لوکس چینی را در ایران تولید کند.

پیشرانه- مدتی است که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دو برند جدید بر سر زبان‌ها افتاده است ، یکی برند هونگچی و یکی هم شرکت ایرانی مانیان خودرو ! اما داستان این دو شرکت چیست و چرا یک شرکت ایرانی می‌خواهد یک خودرو لوکس چینی را در ایران تولید کند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» شرکت خودروسازی هونگچی (HongQi) در ردیف تولیدکننده خودروهای لوکس چینی بر اساس پلتفرم برندهای لوکس دنیا مثل رولز-رویس، بنتلی و مرسدس بنز و «ب ام و» است، درواقع هونگچی به‌عنوان زیرمجموعه گروه فاو چین عنوان قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز سواری این کشور را یدک می‌کشد.

این خودروساز ابتدا برای سران و روسای چینی خودروهای خاص و لوکس را طراحی و تولید می‌کرد و حالا قصد دارد وارد بازار جهانی ازجمله بازار پر سود ایران شود.

این شرکت در سال‌های دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ میلادی، خودروهای تشریفاتی شبیه به مدل‌های لوکس آمریکایی تولید می‌کرد و مدتی نیز مونتاژ محصولاتی از آئودی و تویوتا را ادامه داد.

هونگژی CA72 و CA770 از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ مورداستفاده‌ شخصیت‌های سیاسی برجسته‌ در کشور چین بود. این برند، امروزه با محصولات متنوع، شامل سدان‌های H5 و H7 در کنار کراس‌اورهای HS3 و HS5 وHS7، مهم‌ترین تولیدکننده‌ی خودروهای لوکس در چین محسوب می‌شود.

محصولات هونگچی به‌هیچ‌وجه در رده محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت قرار ندارند و خودروهای تولید این خودروساز چینی بسیار گران‌قیمت هستند.

محصولات تولید انبوه این نشان چینی قیمتی در بازه ۲۹ تا ۴۵ هزار دلار را دارند و هونگچی L5 نیز به‌عنوان لوکس‌ترین خودرو چینی بهایی فراتر از ۷۰۰ هزار دلار را دارد و به‌صورت سفارشی ساخته می‌شود.

در حال حاضر کمپانی هونگچی (هونگژی) قصد دارد سدان‌های H5 و H7 و شاسی بلندهایی چون HS5 و HS7 در کشور ایران تولید کند.

شرکت مانیان خودرو طی سال‌های گذشته فعالیت خود را با نام گسترش طراحی و تولید قطعات آهنگری خودرو به انجام می‌رسانده و اکنون با تغییر نام قصد دارد به‌صورت مستقل در حوزه تولید خودرو ورود کند.

در همین راستا طبق اسنادی که در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت‌شده، این شرکت اخیراً افزایش سرمایه‌ای را در نظر گرفته است که نشان می‌دهد در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید خودرو توسط این شرکت خواهیم بود.

در رأس هیئت‌مدیره مانیان خودرو(محمد انصاری) و نمایندگان شرکت‌هایی چون پرشیا خودرو، شتاب کار، یاتاقان بوش ایران، بازرگانی امید آرکا و صنایع فورج البرز حضور خواهند داشت.

ازاین‌رو شرکت مانیان خودرو به بازوی تولیدی شرکت پرشیا خودرو تبدیل می‌شود و خودروهای هونگچی در این شرکت خودروسازی به تولید خواهد رسید.

طی سال ۹۸ خبرهایی در خصوص این‌که شرکت پرشیا خودرو خواهان تولید محصولات لوکس گروه FAW است، منتشر شد و حتی موفق شد نمایندگی هونگچی در ایران را نیز به دست آورد، اما اکنون مشخص شد شرکت مانیان خودرو محصولات این برند لوکس چینی را در ایران به تولید خواهد رساند و شرکت پرشیا خودرو وظیفه شبکه فروش و خدمات پس از فروش این محصولات را بر عهده می‌گیرد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم هنوز هیچ اطلاعاتی درباره مدل آینده در دست نیست ولی پیش‌بینی می‌شود که مانیان خودرو در گام اول سراغ کراس‌اوور HS5 برود. HS5 خودرویی است که از پیشرانه ۲ لیتری ۲۲۴ اسب بخاری استفاده می‌کند. گیربکس آن شش سرعتِ اتوماتیک خواهد بود. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۶۰، ۱۹۰۷ و ۱۷۰۰ میلی‌متر و فاصله دو محور آن ۲۸۷۰ میلی‌متر است.

به‌احتمال‌زیاد تمامی خودروهای تولیدی از برند هونگچی با موتور ۲ لیتری توربو شارژ و گیربکس ۶ سرعتِ تولید و به جاده‌های کشورمان برسد و احتمال دارد لوکس‌ترین مدل این خودرو یعنی لیموزین سوپر لوکس اچ ۹ هم وارد خط تولید شود و به دلیل اینکه واردات محصولات بنز و ب ام و ممنوع است ، این خودرو لوکس جایگزین محصولات لوکس آلمانی مثل سری اس مرسدس بنز و سری هفت کمپانی ب ام و شود.

به نظر شما این محصولات لوکس چینی می‌تواند، جای خود را در کشور پیدا کند یا نه ! و شما چه قیمتی را برای این محصولات چینی پیش‌بینی می‌کنید؟

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • علیرضا | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ ق٫ظ

    یک‌اشغال‌دیگه‌چینی‌که‌فقط‌به‌درد‌ملت‌ما‌میخوره‌سران‌حزب‌در‌چین‌ب‌ام‌دبلیو‌سوارند