نخستین شرایط فروش خودروهای سایپا در سال ۹۹

جمعه - 5 اردیبهشت 1399

پیشرانه- نخستین شرایط فروش خودروهای سایپا در سال ۹۹ اعلام شد.

پیشرانه- نخستین شرایط فروش خودروهای سایپا در سال ۹۹ اعلام شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» بر اساس اعلام گروه خودروسازی سایپا شنبه ۶ ام شهریورماه پنج خودرو تولیدی خود را به فروش می‌رساند.

بر اساس اعلام سایپا ۵ خودرو کوییک دنده‌ای، ساینا آپشنال، کوییک آر، تیبا صندوقدار آپشنال و تیبا ۲ آپشنال فروخته خواهد شد.

سایپا همچنین اعلام کرده است سود مشارکت ۱۵ درصد و سود انصراف ۱۲ درصد را برای خریداران در نخستین شرایط فروش خودروهای سایپا در سال ۹۹ در نظر گرفته است.

از سوی دیگر زمان تحویل این خودروها هفته چهارم  بهمن و اسفندماه سال جاری خواهد بود.

بر اساس اعلام نارنجی پوشان جاده مخصوص مبلغ پیش‌پرداخت برای خودرو کوییک دنده‌ای ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، برای خودرو ساینا آپشنال ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، برای خودرو کوییک آر ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، برای خودرو تیبا صندوقدار آپشنال ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای خودرو تیبا ۲ آپشنال میز ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نخستین شرایط فروش خودروهای سایپا در سال ۹۹ خواهد بود.

گفتنی است پیشرانه مورداستفاده در خودرو کوییک همان پیشرانه M15 به کار گرفته‌شده در مدل‌های تیبا و ساینا است که با حجم ۱.۵ لیتر، قادر به تولید قدرت ۸۷ اسب بخار است. این پیشرانه در حقیقت همان موتور ارتقاءیافته خودروی پراید است که با افزایش حجم موتور و بهبود استاندارد آلایندگی آن به یورو ۴ به‌عنوان یک موتور ملی معرفی‌شده بود.

از تجهیزات ایمنی و رفاهی کوییک اتوماتیک می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کروز کنترل، پایش فشار باد TPMS، سیستم کمک ترمز ABS ،EBD و BAS، صندلی عقب باقابلیت خواباندن، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، باز کردن درب صندوق تنها با ریموت کنترل، شیشه‌بالابر برقی جلو و عقب، آینه جانبی برقی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، USB، بلوتوث، دوربین دید عقب، رهیاب ماهواره‌ای و…اشاره کرد.

اما ساینا؛ ساینا یکی دیگر از خودروهای کلاس B است که توسط سایپا طراحی و تولیدشده است. ساینا درواقع یک نمونه فیس لیفت از تیبا صندوقداراست. ساینا از پلتفرم، بدنه و قوای محرکه مشترکی با تیبا صندوقدار است.

این خودرو دقیقاً همان پیشرانهٔ تیبا را در قلب خود دارد که آن‌هم در اصل همان موتور پراید است که توسط موسسهٔ EF آلمان تغییراتی در آن ایجادشده و با افزایش حجم، قدرت و گشتاور تولیدی آن بیشتر شده است. حجم این موتور ۸ سوپاپ که M15 نام دارد ۲۰۰ سی‌سی نسبت به موتور پراید بیشتر بوده و ۱۵۰۰ سی‌سی حجم دارد.

تیبا ۲  نیز مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر است که توانایی تولید ۸۷ اسب بخار قدرت را دارد. این میزان قدرت برای حمل تیبا صندوق دار شاید مناسب باشد اما نمی‌توان توقع زیادی از تیبا ۲سایپایی‌ها داشت.

جدول نخستین شرایط فروش خودروهای سایپا در سال ۹۹

شرایط فروش خودروهای سایپا در سال 99

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟