پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ ؛ قیمت، مشخصات فنی و رقبا

یکشنبه - 7 اردیبهشت 1399

پیشرانه- یکی از خودروهایی که در زمان ورودش سروصدای زیادی در بازار خودرو کشورمان به پا کرده بود پژو ۲۰۰۸ است.

پیشرانه- پژو ۲۰۰۸ یکی از خودروهایی است که در زمان ورودش  سروصدای زیادی در بازار خودرو کشورمان به پا کرده بود.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» پژو ۲۰۰۸ هم در زمانه عرضه حاشیه‌ساز بود و هم در زمان قیمت‌گذاری توسط ایران خودرو به صدر اخبار آمد. در این مقاله از وب‌سایت خبری «پیشرانه» به معرفی پژو ۲۰۰۸ می‌پردازیم.

بررسی فضای خارجی و داخلی

پژو ۲۰۰۸ یک کراس اوور شهری کوچک است که در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی پژو فرانسه معرفی و عرضه شد. ۲۰۰۸ به‌نوعی جایگزین پلتفرم ۲۰۷ SW است چراکه پژو قصد نداشت نسخه SW از ۲۰۸ را عرضه کند.

اما ۲۰۰۸ در بسیاری از بخش‌های فنی با ۲۰۸ و ۳۰۱ مشترک است. پژو ۲۰۰۸ بر اساس پلتفرم گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به نام PF1 ساخته‌شده است.

پژو 2008

جالب است بدانید که پلتفرم معروفی که سیتروئن C3 و پژو ۲۰۸ نیز روی همین پلتفرم پژو ۲۰۰۸ پیاده‌سازی شده‌اند. چهره پژو ۲۰۰۸ کاملاً هم‌زبان محصولات جدید پژو (البته نسل جدید این خودرو برای مدل ۲۰۲۰ به‌تازگی معرفی‌شده) است و دماغه عمودی و مستقیم جلویی کرومی دارد، امضایی است که در تمامی محصولات پژو استفاده می‌شود.

اندازه و ابعاد این خودرو تقریباً اندازه رنو کپچر است ولی داخل خودرو بیش از آنچه بیرون آن نشان می‌دهد، جادار است. نمای جانبی به تسخیر پنجره‌های نسبتاً بزرگ درآمده و فلاپ‌های مشکی‌رنگ به همراه خط شانه‌ای که سراسر طول نمای جانبی خود را خودرو را درنوردیده، منظره‌ای خوش‌سیما برای این زاویه از پژو ۲۰۰۸ پدید آورده است.

پژو 2008

رینگ‌های استفاده در این خودرو از نوع ۱۶ اینچی هستند و ظاهر نسبتاً جذابی دارند؛ اما درمجموع سایز آن‌ کمی کوچک به نظر می‌رسد. قابل‌ذکر است شیشه‌های نسبتاً بزرگی که در این خودرو استفاده‌شده دید نسبتاً خوبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. در نمای عقب خودرو چهره‌ای اسپرت به نسبت به چهره جلویی طراحی‌شده همچنین سه خط قرمز عمودی داخل چراغ‌ها، نشان خودروهای جدید پژو است که در پژو ۲۰۸ نیز می‌توانید مشاهده کنید.

طراحی کابین پژو ۲۰۰۸ امیدوارکننده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های هوا در زیر آن قرارگرفته‌اند. طراحی زیبای غربیلک فرمان، تزئینات کرومی داشبورد، جابجایی پنل پشت آمپر به ارتفاع بالاتر و حالت تقریباً خاص قرارگیری صفحه‌نمایش مرکزی در کنسول میانی، جزو شاخص‌ترین نکات طراحی کابین پژو ۲۰۰۸ به شمار می‌روند. در ساخت داشبورد و پنل درب‌ها از متریال باکیفیت و مرغوب بهره گرفته‌شده است به‌طوری‌که احساس خوشایندی از لمس کردن آن‌ها در ذهن پدید خواهد آمد.

نمای داحلی پژو 2008

کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین ۲۰۰۸ خوب است اما متأسفانه نسخه موجود در ایران با آپشن‌های چندان زیادی عرضه نشده و روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و نبود سانروف و گرم‌کن صندلی، از مهم‌ترین ضعف‌های آن به شمار می‌رود. همچنین صندلی‌های آن کمی کوچک به نظر می‌رسند اما کاملاً راحت هستند و حتی در مسیرهای طولانی عملکرد خوبی دارند.

پژو 2008؛ نمای داخل

در خصوص جادار بودن باید بگوییم با این‌که فاصله میان محورهای پژو ۲۰۰۸ چندان زیاد نیست، ولی به دلیل مدیریت مناسب فضا، حتی سرنشینان پشتی هم از جای پای کافی برخوردارند؛ همچنین افزایش ارتفاع سقف در قسمت عقب، باعث شده که فضای سر هم در این قسمت مناسب شود.

فضای کابین پژو ۲۰۰۸ با توجه به فاصله ۲۵۳۸ میلی‌متری بین دو محور در پژو ۲۰۰۸ مناسب ارزیابی می‌شود و فضای سر برای سرنشینان عقب نیز به دلیل ارتفاع زیاد سقف این خودرو بسیار مناسب است؛ اما فضای پای سرنشینان عقب به نسبت برخی رقبا کم بوده و چندان مناسب نیست. فضای بار ۴۱۰ لیتری این خودرو به‌عنوان فضای بار در نظر گرفته‌شده برای یک کراس اوور سایز کوچک شهری مناسب است.

امکانات رفاهی و ایمنی و گارانتی

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ از امکانات رفاهی نسبتاً مناسبی استفاده می‌کند. این امکانات به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ برخی از آن‌ها در تمامی تیپ‌های پژو ۲۰۰۸ ارائه می‌شود. این امکانات عبارت‌اند از کروز کنترل، صندلی الکترونیکی راننده، کنترل ارتفاع صندلی راننده، سوکت برق ۱۲ ولتی، پورت‌های USB و ۳.۵ میلی‌متری، بلوتوث، ۶ اسپیکر (۲ عدد جلو، ۲ عدد عقب و ۲ توییتر)، کامپیوتر سفری، باربند، از دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه با گرم‌کن برقی، شیشه‌ی دودی، سیستم ناوبری، صفحه‌نمایش لمسی، صندلی‌های تمام چرم، سیستم کمکی پارک، بالابر خودکار پنجره‌ها، نورپردازی LED‌ کابین و تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین، قفل مرکزی، نمایشگر وضعیت دنده، دماسنج، سانروف و چراغ رانندگی در روز.

این خودرو در نسل اول موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده و امنیت بسیار بالایی را برای سرنشینان خود به ارمغان آورده است. پژو ۲۰۰۸ بخش اعظم امنیت خود را مدیون وجود تجهیزات ایمنی به شرح زیر است:

حسگر پارک عقب، حسگر فشار باد تایر، سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم کمک ترمز اضطراری EBS/EBA، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو DSC/ESP، سیستم کنترل لغزش TCS/ASR، سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD، ۶ کیسه هوا جانبی – جلو – پرده‌ای، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده.

پژو ۲۰۰۸ با گارانتی سه‌ساله‌ یا ۶۰ هزار کیلومتر عرضه می‌شود. همچنین کمک‌های جاده‌ای سه‌ساله/۱۰۰ هزار کیلومتر و سرویس‌های ۵ ساله نیز به‌صورت سفارشی به‌عنوان کارت طلایی وجود دارند. بازدیدهای دوره‌ای خودرو هر ۱۲ ماه یا ۱۵ هزار کیلومتر است.

مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ با قدرتمندترین موتور وارد بازار ایران شد. این موتور ۱.۶ لیتری و ۴ سیلندر است و به توربو شارژر مجهز شده است. قدرت آن به ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۴۰ نیوتن‌متر می‌رسد و برای انتقال این قدرت هم یک گیربکس ۶ سرعتِ اتوماتیک در نظر گرفته‌شده. ۲۰۰۸ به دلیل استفاده از این پیشرانه، عملکرد فنی مناسبی دارد و در شتاب گیری بسیار خوب عمل می‌کند. شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۰۸ در حدود ۸.۳ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت هم برای این شیر تحریم شده ۸ لیتر است.

پژو 2008

رقبا

پژو ۲۰۰۸ رقبایی چون رنو کپچر، سیتروئن C3، سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر را در مقابل خود می‌بیند. البته می‌توان با توجه به قیمت مشابه، جک S5، ام وی ام ایکس ۵۵، بیسو تی ۵ و yema تی ۶ و هاوال H2 و برخی دیگر از خودروهای چینی را هم رقیب پژو ۲۰۰۸ دانست اما بدون شک خودرو فرانسوی برترین گزینه در برابر چینی‌ها محسوب می‌شود.

قیمت پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸، در بازار جهانی با برچسب قیمت ۱۶ الی ۲۴ هزار دلار (بدون احتساب مالیات و بیمه) عرضه می‌شود. البته مدیرعامل ایران خودرو در سال ۹۵ قیمت پژو ۲۰۰۸ تولید ایکاپ را ۷۷ میلیون تومان اعلام کرده بود. بااین‌حال و با توجه به تولید نسخه‌ی قدرتمند ۲۰۰۸ در ایران، مسئولین غرفه‌‌ ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران از قیمت احتمالی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خبر دادند؛ اما در سال ۹۶ مدیرعامل ایران خودرو در کنفرانسی از قیمت ۹۰ الی ۱۰۰ میلیون تومانی خبر داد. بعد افزایش نرخ دلار و توقف تولید پژو ۲۰۰۸ این شیر فرانسوی به رقم ۴۶۰ تا ۴۸۵ هم به نسبت نوع رنگ خودرو، در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟