شرایط پیش فروش جدید ایران خودرو در سال ۹۹ اعلام شد

دوشنبه - 8 اردیبهشت 1399

پیشرانه- گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز پیش فروش ۵ خودرو از فردا سه‌شنبه ۹ ام اردیبهشت‌ماه خبر داد.

پیشرانه- پیش فروش جدید ایران خودرو برای  ۵ خودرو از فردا سه‌شنبه ۹ ام اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۱ صبح آغاز می شود.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» بر اساس اعلام این شرکت خودروهای دنا، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو پارس LX، دنا پلاس و پژو ۲۰۷ آی دستی در نخستین طرح پیش فروش جدید ایران خودرو در سال ۹۹ فروخته می‌شود.

ایران خودرو اعلام کرده است پیش‌خرید برای خودرو دنا، ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان؛ برای خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان؛ برای خودرو پژو پارس LX، ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان؛ برای خودرو دنا پلاس، ۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای خودرو پژو ۲۰۷ آی دستی نیز ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

این شرکت همچنین زمان تحویل این خودروها را اسفند ۹۹، فروردین ۱۴۰۰ و اردیبهشت ۱۴۰۰  در طرح پیش فروش جدید ایران خودرو تعیین کرده است.

همچنین مشتریانی که ۳۶ ماه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند و یا دراین مدت خودرو تحویل گرفته‌اند مجاز به ثبت‌نام در پیش فروش جدید ایران خودرو نخواهند بود.

بر اساس این گزارش موتور دنا و دنا پلاس ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ بوده و به لحاظ استاندارد آلایندگی نمره یورو ۴ را به خود اختصاص داده‌اند.

این خودرو می‌تواند در حدود ۱۴ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد، مصرف ترکیبی دنا پلاس در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۷.۹ لیتر است که این عدد در شهر تهران و با توجه به سبک رانندگی و کیفیت بنزین می‌تواند تا ۹ لیتر در هر صد کیلومتر نیز افزایش یابد.

تغییرات ظاهری دنا پلاس در چراغ‌های جلو و عقب باقابلیت دی لایت و نئونی، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها است.

در نمای جلویی، طراحان ایران‌خودرو توانسته‌اند با اضافه نمودن رنگ سیاه یک تیکه به بخش مرکزی سپر، جلوپنجره این خودرو را کمی بزرگ‌تر جلوه داده و چهره‌ای شبیه به محصولاتی مثل میتسوبیشی لنسر را برای این اسب ایرانی خلق کنند.

پیشرانه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۳۶۰ سی‌سی به‌طور دقیق حجم دارد، دارای ۸ سوپاپ است و بلوک سیلندر آن متعلق به پژو ۲۰۵ است و از سر سیلندری بهره می‌برد که از طراحی مناسبی که دارد راندمان خوبی حاصل‌شده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ قابلیت تولید ۷۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۱۸ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۳۴۰۰ دور در دقیقه را دارد، ۱۰۲۵ کیلوگرم وزن آن است، نیرو توسط گیربکس BE4 که به‌طور کامل با ۲۰۶ تیپ ۵ مشترک است به چرخ‌های جلو انتقال می‌کند و در شرایط ایدئال در سیکل ترکیبی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به حدوداً ۶ لیتر سوخت احتیاج دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در طول این چند سالی که به تولید رسیده است همواره به استهلاک کم معروف بوده و دلیل آن طراحی عالی پیشرانه TU3A است که حتی اگر با متریال بی‌کیفیت هم به تولید رسد بازهم راندمان خوب و استهلاک کم ازجمله ویژگی‌هایی است که به همراه دارد.

از سوی دیگر خودرو پژو ۲۰۷ آی پیشرانه در ۲۰۷ قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۲ نیوتن‌متر دارد. ۲۰۷ برای دستیابی به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به ۱۱.۶ ثانیه در مدل دستی و ۱۲.۶ ثانیه در مدل اتوماتیک نیاز دارد.

مصرف سوخت ۲۰۷i جدید در شهر ۸.۸ لیتر، در جاده ۵.۴ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان‌شده است.

شرایط پیش فروش جدید ایران خودرو

شرایط پیش فروش جدید ایران خودرو

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • مخمدیوسف رضازهی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۱۳ ب٫ظ

    من به مخاطبین خود اعلام کردم