لیفان X70 مشخصات فنی، رقبا و قیمت احتمالی

لیفان X70 مشخصات فنی، رقبا و قیمت احتمالی

دوشنبه - 22 اردیبهشت 1399

پیشرانه- آن‌طور که اخبار حکایت می‌کند لیفان X70 احتمالاً محصول آتی خودروسازان بم خواهد بود.

پیشرانه- آن‌طور که اخبار حکایت می‌کند لیفان X70 احتمالاً محصول آتی خودروسازان بم خواهد بود.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» لیفان، یک شرکت خصوصی چینی است که در سال ۱۹۹۲ میلادی و توسط شخصی به نام ین مین شانگ (YIN MINGSHAN) بنانهاده شد. محل احداث آن نیز منطقه‌ای به نام چونگ کینگ (CHONGQING) است که در جنوب شرقی چین قرار دارد.

مین شانگ، فعالیتش را با یک تعمیرگاه نسبتاً کوچک موتورسیکلت آغاز کرد که در بدو امر، تعداد کارکنانش تنها ۹ تن بود؛ اما بعد از دو دهه، آن‌چنان دامنه کارش بالا گرفت که این تعداد از ۱۳ هزار تن نیز فراتر رفت و پس از طی ۱۷ سال هم نامش در ردیف ۵ کمپانی بزرگ موتورسیکلت‌ساز چین جای گرفت.

در سال ۲۰۰۳ میلادی، لیفان ساخت اتوبوس را آغاز کرد و در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی، نخستین خودرو سواری این شرکت به نام لیفان ۵۲۰ روانه بازارهای جهانی گردید. این خودرو در کشور ما نیز مونتاژ می‌شد که بعدها جای خود را به سدان ۶۲۰ داد. نخستین خودرو کراس‌اوور این شرکت نیز مدل X60 است.

در ایران مدل‌های لیفان ۶۲۰ و لیفان ۵۲۰ (توقف تولید) و لیفان ایکس ۶۰ و لیفان x50 و لیفان ۸۲۰ (به‌عنوان سدان لوکس) این شرکت توسط شرکت کرمان موتور عرضه می‌شد.

کرمان موتور سه سال پیش بود که چند مدل لیفان X70 را وارد کشور کرد و تلاش داشت پس از آزمایش‌ها و تست‌های موردنیاز و تأیید نهایی این خودرو، به عرضه آن در کشور بپردازد؛ اما به دلیل تحریم‌ها باعث شد این شاسی‌بلند با تأخیر وارد بازار کشور شود.

خودرو کراس اوور لیفان X70 یک شاسی‌بلند سایز متوسط جذاب است و به بهانه حضور تازه آن در بازار کشور به معرفی و بررسی تخصصی آن پرداخته‌ایم.

از خودرو لیفان X70 در آوریل سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی چینی لیفان در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد.

این خودرو ازلحاظ کلاس و ابعادی بین دو خودرو لیفان X60 و لیفان X80 قرار می‌گیرد. به‌احتمال‌زیاد شرکت خودروسازان بم، یکی از زیرمجموعه‌های کرمان موتور که نمایندگی محصولات لیفان در بازار کشور را به عهده دارد مسئولیت مونتاژ و ارائه این خودروها را به عهده گیرد.

طراحی ظاهری و داخلی

در رابطه با طراحی خودرو باید گفت لیفان ایکس ۷۰ در نگاه اول هم‌زمان با طراحی متعادل و به‌دوراز حاشیه خود، ظاهری اسپرت و ماجراجویانه را به نمایش می‌گذارد.

نمای جلوی لیفان X70

چراغ‌های بزرگ جلوی این اتومبیل در دو سوی جلوپنجره عریضی که سطح آن از خطوط افقی و واضح کرومی پوشیده شده است چهره‌ای برجسته و مصمم برای آن ساخته‌اند.

نمای جلوی لیفان X70

در نمای کناری این خودرو نکته خاصی جلب‌توجه نمی‌کند و تیم طراحی لیفان عملکرد محافظه‌کارانه‌ای را در این بخش از خود نشان داده‌اند.

در بخش کناری خطی ملایم از گوشه انتهایی گلگیر جلو بر روی بدنه ظاهرشده و در قسمت بالایی درها بافاصله‌ای ثابت از شیشه‌ها به حرکت خود ادامه می‌دهد و تا رسیدن به مقصدش در بالای گلگیر عقب دستگیره‌های در را نیز با خود همراه می‌سازد.

در همین نما با توجه به گوشه چراغ‌قرمز رنگ عقب این خودرو خواهید دید که خطی کوتاه از این بخش نمایان شده و فضای بالای گلگیر عقب را از سادگی محض و بی‌روح نجات می‌دهد. حجم دهی درب صندوق‌عقب نیز کمی ناشیانه انجام‌شده است که احساس قدیمی بودن طراحی خودرو را شدت می‌بخشد.

نمای عقبی لیفان X70

در موقع ورود به کابین لیفان ایکس ۷۰ با طراحی ساده و قدیمی روبه‌رو می‌شویم. روی فرمان این خودرو دکمه‌های کنترل سامانه‌های مختلف جای گرفته‌اند. طراحی داشبورد دو تکه این لیفان به‌سادگی انجام‌شده و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی را به‌خوبی در خود جای‌داده است.

نمای کابین لیفان X70

طراحان برای قسمت میانی کابین یک صفحه‌نمایش بزرگ در نظر گرفته و دکمه‌های کنترلی آن را در قسمت پایینی صفحه‌نمایش قرار داده‌اند. درمجموع فضای داخلی لیفان x70 محیط ساده و به نسبت مدرنی را برای سرنشینان آن فراهم می‌آورد.

نمای داخلی لیفان X70

امکانات رفاهی و ایمنی

امکاناتی نظیر سانروف، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، سیستم تهویه اتوماتیک، کروزکنترل، سنسور نور، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و اتصال بلوتوث و USB، سانروف برقی، ورود و استارت بدون کلید، تریم داخلی چرم مصنوعی، سامانه‌ کنترل پایداری، سنسور باد لاستیک در ایکس ۷۰ لیفان موجود است.

از امکانات ایمنی لیفان ایکس ۷۰ می‌توان به پکیج سامانه‌های ایمنی همیار شامل سیستم ترمز قدرتمند با ABS+EBD+EBA، سیستم کنترل هرزگردی و سیستم کنترل پایداری، ایربگ‌های جلو را نام برد.

مشخصات فنی لیفان X70

لیفان X70 خودرویی است کراس اوور و چینی که به پیشرانه‌ دو لیتری تنفس طبیعی باقدرت ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر مجهز است. توان این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی X70 منتقل می‌شود.

این پیشرانه، بسته به نوع گیربکس، صدی ۷٫۵ تا ۷٫۷ لیتر بنزین در سیکل ترکیبی می‌سوزاند و با گیربکس دستی، توان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را به X70 می‌دهد. توزیع قدرت اما تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو (FWD) خواهد بود.

رقبا

لیفان X70 در کلاسی بسیار رقابتی و داغ به بازار کراس‌اوور های کشور ورود می‌کند به شکلی که ازنظر ابعادی، نام‌هایی همچون چری تیگو ۵، ام‌وی‌ام X33، جک S5، هایما و بیسو تی ۵ و یما T60 باید رقابت کند.

قیمت احتمالی لیفان X70

قیمت پایه‌ای X70 از حدود ۱۱۰ هزار یوان (معادل تقریبی ۱۲ هزار دلار) در مدل دنده‌ای آغاز می‌شود. گران‌ترین تیپ X70 نیز مختص نسخه اتوماتش است و حدود یک‌میلیون ۱۶۰ هزار یوان (معادل تقریبی ۱۶ هزار دلار) می‌ارزد.

بم خودرو هنوز اطلاعات خاصی در مورد قیمت نهایی لیفان X70 را منتشر نکرده است اما با توجه به قیمت فعلی لیفان X60 می‌توان حدس زد که لیفان X70 احتمالاً در محدوده قیمتی ۴۰۰ الی ۴۳۰ میلیون تومان روانه بازار خواهد شد و بدین ترتیب می‌تواند به رقیبی برای چری تیگو ۵ یا هایما ۷ توربو مبدل شود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟