روند کاهشی قیمت خودرو

روند کاهشی قیمت خودرو در بازار

چهارشنبه - 24 اردیبهشت 1399

پیشرانه- پیش‌آمدهای چند روز اخیر در وزارت صمت و همچنین شورای رقابت موجب شد تا بازار خودرو روند کاهشی به خود بگیرد.

پیشرانه- پیش‌آمدهای چند روز اخیر در وزارت صمت و همچنین شورای رقابت موجب شد تا شاهد روند کاهشی قیمت خودرو دربازار خودرو داخلی و حتی خارجی باشیم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» بر این اساس امروز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۸ در بازار ۱۲۷ میلیون تومان معامله شد. همچنین مدل امسال این خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز ۱۳۳ در بازار خریدوفروش شده است که روند کاهشی قیمت خودرو در بازار را نشان می دهد.

اما پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با مدل سال ۹۸ حدود ۱۵۴ میلیون تومان قیمت داشت، این در حالی است که مدل امسال همین خودرو ۱۰ میلیون تومان گران‌تر یعنی ۱۶۴ میلیون تومان معامله‌شده است.

همچنین پژو ۴۰۵ بنزینی قیمتی کمتر از ۱۱۵ میلیون تومان دارد که نشان از روند کاهشی قیمت خودرو در بازار است.

به سراغ خودروهای سایپا برویم خودرو ساینا امروز ۹۵ میلیون تومان معامله شد.

دیگر خودرو تولید سایپا یعنی تییا ۲ حدود ۹۵ میلیون تومان و تیبا صندوق‌دار ۸۵ میلیون تومان قیمت خورد.

تیبا ۲ پلاس اما تا ۱۰۳ میلیون تومان در بازار معامله شد.

خودرو سایپا ۱۱۱ نیز امروز ۸۴ میلیون تومان در بازار خودرو خریدوفروش شده است که باز هم نشان از روند کاهشی قیمت خودرو دارد.

از سوی دیگر خودرو تیگو ۷ محصول شاسی‌بلند مدیران خودرو نیز حدود ۵۴۰ میلیون تومان در بازار امروز خودرو معامله شد.

همچنین در گروه خودروهای خارجی، افت ۱۰۰ میلیونی قیمت مزدا ۳ از بازار به گوش می‌رسد.

گفتنی است رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دیروز اعلام کرد: برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به‌علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هرکجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به‌منزله گران‌فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد.

این در حالی است که آرش محبی نژاد در گفت‌وگویی با اقتصاد آنلاین بابیان اینکه فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو قطعى و عملیاتى نیست، تصریح کرد: این فرمول منطقی نیست چراکه میزان افزایش قیمتی که اعلام‌شده با درصد رشد نهاده‌های تولید هم‌خوانی ندارد.

او معتقد است: روش‌های جدید قیمت‌گذاری خودرو بر اساس یکسری فرمول‌هایی که از پایه و اساس اشتباه بوده اعلام‌شده است، ضمن اینکه تورم بخشی که بانک مرکزی اعلام می‌کند شامل همه بخش‌های افزایش قیمت یافته نیست، به‌علاوه قیمت‌گذاری خودرو همچنان دستوری اعلام‌شده درحالی‌که قیمت نهاده‌های تولید و مواد اولیه آزاد است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • قلي | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۱۰ ب٫ظ

    ارزونه يعني خاك تو سرتون