قرعه‌ كشي خودرو

با فروشندگان قرعه‌ كشی خودرو مواجه می‌شويم

پنجشنبه - 25 اردیبهشت 1399

پیشرانه- یک کارشناس صنعت خودرو مي‌گويد شايد قرعه‌ كشي خودرو بتواند یک مُسکن مقطعی برای بازار باشد اما دلالان در اين حوزه نيز فعال خواهند شد.

پیشرانه- یک کارشناس صنعت خودرو مي‌گويد شايد قرعه‌ كشي خودرو بتواند یک مُسکن مقطعی برای بازار باشد اما دلالان در اين حوزه نيز فعال خواهند شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» شهرام آزادی، با بیان این که امروز تقاضای خرید خودرو بیش از واقعیت نیاز جامعه به خودرو است و برای کنترل این تقاضا باید روش های مختلفي به كار گرفته شود، تصریح کرد: مسائل مطرح شده درباره طرح قرعه‌ كشي خودرو بسیار کلی است و باید جزئیات این طرح اعلام و در عمل اجرایی شود تا بتوان در مورد آن نظرات کارشناسی را شنید.

این کارشناس بر لزوم تقویت زیرساخت ها در ثبت نام خودرو تاکید كرد و گفت: هر کسی حق ثبت نام خودرو را دارد و به همین دلیل باید سرعت قرعه کشی و البته صحت و امنیت آن نیز تضمین شود.

آزادی با اشاره به روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو پس از اعلام شرایط جدید فروش و ثبت نام، بيان كرد: به طور قطع با یک روز کاهش قیمت نمی‌توان اثرات و دستاوردهای طرح جدید را موثر دانست، چرا که اگر تا پایان سال خودرویی در یک محدوده قیمتی باقی بماند یا شاهد کاهش باشد، در آن صورت می توان امیدوار بود که شرایط جدید، می‌تواند اثر مثبتی بر بازار خودرو داشته باشد.

وی تاكيد كرد: اقدامات و طرح‌های پیش‌بینی شده نظیر قرعه کشی کنترل‌کننده تورم نیست اما این در حالی است که بازار خودرو در حال حاضر نیازمند این موضوع است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مشكلاتي كه پيش از اين در بازار خودرو وجود داشته،خاطرنشان كرد: شاید اجرای قرعه‌ كشي خودرو امکان ایجاد رانت نداشته باشد اما این احتمال وجود دارد که افراد برنده در قرعه کشی، نوبت خود را فروخته یا به شخص دیگری واگذار کنند که بدون شک کنترل این امر امکان پذیر نخواهد بود و فضا را غیرشفاف کرده و منجر به ایجاد شغل های جدیدی همچون فروش نوبت قرعه کشی خرید خودرو می شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟