خودرو شاهین سایپا چند؟

خودرو شاهین سایپا چند؟

دوشنبه - 19 خرداد 1399

پیشرانه- با اعلام میزان پیش‌پرداخت برای خرید خودرو سایپا شاهین اکنون می‌توان جواب دقیق‌تری به سؤال شاهین سایپا چند؟ داد.

پیشرانه- با اعلام میزان پیش‌پرداخت برای خرید خودرو سایپا شاهین اکنون می‌توان جواب دقیق‌تری به سؤال شاهین سایپا چند؟ داد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» روز گذشته و در مراسم قرعه‌کشی پیش ثبت‌نام محصولات سایپا، میزان مبلغ لازم برای پیش ثبت‌نام خودرو شاهین ۸۰ میلیون تومان به‌صورت علی‌الحساب اعلام شد

بر این اساس و با توجه به قانون وزارت صمت که میزان پیش‌پرداخت بری فروش خودروها نمی‌تواند از ۵۰ درصد قیمت خودرو بیشتر باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد قیمت خودرو شاهین سایپا کمتر از ۱۶۰ میلیون تومان نخواهد بود و به‌این‌ترتیب می‌توان پاسخ دقیق‌تری به سؤال شاهین سایپا چند؟ داد.

گفتنی است شاهین قرار بود تا قبل از تحریم‌ها به یک پیشرانه  ۱۶۵۰ سی‌سی از محصولات برلیانس با حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۴ نیوتون متر به همراه گیربکس دستی و خودکار و استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز شود؛ اما سایپایی‌ها گفته‌اند قرار است این خودرو با موتور اصلاح‌شده تیبا به بازار کشورمان برسد.

طبق شنیده‌ها قرار است، شرکت «مگا موتور» به‌عنوان زیرمجموعه موتورساز سایپا، در حال آزمایش‌های نهایی دو سری پیشرانه برای خانواده SP100 است.

مهندسان این شرکت دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ توربو را به مرحله تست فنی رسانده‌اند. پیشرانه اول M18 نام دارد و پیشرانه دوم M15T و در حال حاضر نمونه‌هایی از رهام ۱٫۵ لیتری توربو در کارخانه سایپا به مرحله تولید رسیده‌اند.

در بخش رقبا می‌توان مهم‌ترین رقبای شاهین را برلیانس سری ۳۰۰، دنا پلاس توربو، ساندرو استپ وی، بسترن بی ۳۰، ام جی ۳۶۰، آریو و چری آریزو ۵ دانست که هرکدام مزایا و معایب خودشان رادارند.  ولی با توجه به استقبال مردم از این خودرو احتمالاً رهام یا شاهین رقیبی برای خود در این میان به‌جز دنا پلاس توربو نبیند.

در همین ارتباط می‌توانید مقایسه فنی و قیمتی خودرو شاهین سایپا را با رقبای اصلی خود در بخش مقایسه خودرو بخوانید.

همچنین تعدادی از عکس‌های این خودرو نیز جمع آورده شده است که در اینجا قابل‌مشاهده است.

شایان ذکر است ما در این مطلب تلاش کردیم به سوال خودرو شاهین سایپا چند؟ جواب دقیق تری بدهیم.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟